טראמפ כמעט פיטר את החוקר המיוחד לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות

דיווח: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לפטר את החוקר המיוחד למעורבות רוסיה בבחירות רוברט מולר, אך חזר בו לאחר שהיועץ המשפטי של הבית הלבן סירב לבצע זאת. טראמפ אמר אתמול כי הוא מוכן להיחקר על ידי מולר תחת שבועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה בחודש יוני האחרון לפטר את התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את המעורבות הרוסית במערכת הבחירות ב- 2016, וחזר בו לאחר שהיועץ המשפטי לבית הלבן איים להתפטר. כך טען הלילה עיתון ה'ניו יורק טיימס'.

על פי הפרסום ארבעה מקורבים אישרו כי לאחר שנודע שבמסגרת החקירה אודות המעורבות הרוסית בבחירות, מולר חוקר את האפשרות שהנשיא חיבל במהלך החקירה, טראמפ החל לטעון כי למולר יש ניגודי עניינים שהופכים אותו ללא מתאים לתפקיד.

לפי ה'ניו יורק טיימס', טראמפ טען כי מולר מצוי בשלושה מקרים שונים של ניגוד עניינים, שפוסלים אותו מלשמש חוקר מיוחד: הראשון שבהם הוא מחלוקת עלי דמי חבר במועדון גולף של טראמפ בסטרלינג, ווירג'יניה, שהביאה לסיום החברות שלו במועדון. שנית, טען הנשיא כי מולר לא יכול לחקור אותו כיוון שהוא עבד במשרד עורכי דין שייצג בעבר את חתנו, ג'ארד קושנר. לסיום, טען טראמפ כי מולר לא יכול להיות ממונה על החקירה שלו כיוון שהוא עצמו התראיין לתפקיד ראש ה-FBI ימים ספורים לפני שמונה לתפקיד החוקר המיוחד.

לדברי המקורות, לאחר שהיועץ המשפטי לבית הלבן, דון מקהאן, קיבל את ההנחיה לפטר את מולר הוא סרב להעביר את הבקשה למשרד המשפטים. מקהאן אמר כי הוא מעדיף להתפטר במקום למלא אחר ההוראה. תגובה זו הובילה את הנשיא לחזור בו מהמהלך.

אפשרות נוספת ששקל טראמפ היא לפטר את רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי – והאיש אשר מינה את מולר לתפקידו וממונה על החקירה, וקידום מספר 3 במשרד, רייצ'ל ברנד לכהן במקומו. רוזנשטיין הוא זה שאחראי על החקירה כיוון ששר המשפטים, ג'ף סשנז, פסל את עצמו מטיפול במקרה.

ה'ניו יורק טיימס' הדגיש כי ארבעת המקורות שאישרו את פרטי הפרשה ביקשו להישאר בעילום שם משום שלא רצו להתראיין בעניין חקירה שעדיין מתנהלת.

רק לפני יומיים הצהיר הנשיא כי הוא מוכן לתשאול תחת שבועה בפני התובע המיוחד לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנת 2016, רוברט מולר. "אני מצפה לזה, לה הייתה שום קנוניה", אמר הנשיא והדגיש כי יישמע לעורכי דינו".

טראמפ אמר את הדברים לקבוצת עיתונאים שנפגשו עם ראש הסגל ג'ון קלי בבית הלבן רגע לפני שהמריא לוועידה הכלכלית בדאבוס שבשוויץ. "זה הסיפור – לא היה שום שיבוש", הצהיר הנשיא וציין שאנשים יכולים להניח באופן שגוי כי ה"מלחמה" שלו נגד החוקרים מהווה שיבוש הליכי חקירה.

הנשיא אמר כי הוא יהיה מוכן לענות על כל שאלות התובע תחת שבועה, וניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את יריבתו הילרי קלינטון שהעידה מרצון בפרשת המיילים ביולי 2016: "היא לא תושאלה תחת שבועה, אבל אני כן אעשה זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פייק ניוז. הרי זה לא יאומן, חודשים על-גבי חודשים התקשורת מלעיטה אותנו כמעט יום אחרי יום, על מקורות רבים מהמשטרה שמוסרים להם שבִּיבִּי יופלל, ושעשה אין ספור דברים פליליים ברמות, ובסוף מתברר שלא דובים ולא יער, המשטרה אולי לא תמליץ על הגשת כתב אישום, ואם בכלל אז לא מדובר על שוחד, והמקורות? אותם מקורות שמִקוֹדֶם עשו את הפייק ניוז הנורא! איך אפשר להאמין להם יותר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture