Wissam Nassar/Flash 90

דיווח: משרד האוצר מטרפד את חוק "קיזוז משכורות מחבלים"

בחוות דעת פנימית שפורסם באתר וואלה! NEWS נכתב כי המשרד מתנגד להצעת החוק של השר ליברמן המבקשת לקזז את המשכורות שמשלמת הרשות למחבלים מהתקציב שמעבירה לה ישראל. האוצר מתנגד להעברת הכסף לפיצוי נפגעי טרור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד האוצר נגד חוק "קיזוז משכורות מחבלים" – כך עולה מחוות דעת פנימית של המחלקה המשפטית במשרד שהגיעה לוואלה! NEWS. "קיזוז משכורות מחבלים" הינה הצעה ממשלתית שיזם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ומטרתה לקזז את המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים מהתקציב שמעבירה לה ישראל.

הצעת החוק אמורה הייתה לעלות להצבעה בוועדת השרים לחקיקה בשבוע שעבר, היא הונחה לסדר היום, אך ההצבעה עליה נדחתה בשל שהותו של שר האוצר משה כחלון בחו"ל. השבוע, היא שוב הונחה לסדר היום של הוועדה שתתכנס ביום ראשון, אך ההתנגדות של משרד האוצר מטילה את קידומה בספק.

על פי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר, בחוות הדעת שנשלחה אמש לכל משרדי הממשלה המעורבים בגיבוש החוק, ושעליו חתומה עו"ד מהלשכה המשפטית של המשרד, נכתב כי המשרד מתנגד להצעה ובעיקר "לניכוי שאינו הפיך". המושג האחרון קשור לשתי מדרגות של קיזוז הכספים של המחבלים.

המדרגה הראשונה קובעת קיזוז מוחלט של הכספים ואילו השנייה מאפשרת הקפאה של הכספים "עד להחלטה אחרת", כך שהחלטה זו יכולה להיות ניכוי סופי של הכספים שהוקפאו או החלטה על העברתם, כולם או חלקם, לידי הרשות הפלסטינית. באוצר הודיעו כי הם מתנגדים "לניכוי שאינו הפיך". לפי האוצר, "בעינינו הקפאה היא האופציה העדיפה. הדרג המקצועי במשרד האוצר לא תומך בניכוי. אנו מתנגדים לניכוי בלתי הפיך".

כמו כן, כך על פי חוות הדעת, מתנגד האוצר ליוזמתו של השר ליברמן לפיה יועברו משכורות המחבלים שיקוזזו לקרן מיוחדת שתוקם לפיצוי נפגעי טרור. על כך כותבת היועצת המשפטית של המשרד כי "אנו מתנגדים לשימוש בכספים שינוכו לצורך ביצוע פרויקטים ומשימות לחיזוק המאבק בטרור והמאבק במימון טרור".

‏גורמים במשרדי הממשלה הביעו פליאה על עמדת האוצר. לטענתם, "נציגיו היו מעורבים בגיבוש הצעת החוק ושותפים פעילים בניסוחו". הם הוסיפו כי "משרד האוצר מתנהג כאילו מדובר בכסף שלו" ומתחו ביקורת על ההתנגדות שהכספים יועברו לטובת קרן לפיצוי קורבנות טרור. "זה הזוי. הם לא רוצים לאבד שליטה על הכסף גם במחיר טרפוד חוק שמטרתו מאבק בתמיכת הרשות הפלסטינית במחבלים ובבני משפחותיהם".

במענה לפניית וואלה! NEWS מסרו בלשכת שר הביטחון כי "הצעת החוק שיזם שר הביטחון אביגדור ליברמן תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב ואנחנו משוכנעים שכל סיעות הקואליציה יתמכו בה פה אחד".

ממשרד האוצר סירבו להגיב לטענות.

משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים, לאסירים משוחררים, למשפחות מחבלים ולפצועים מגיעים להיקף אדיר של כ?1.2 מיליארד שקל בשנה. מדובר במימון טרור ותמריץ. מהנתונים עולה כי מחבלים מקבלים סכומי כסף גדולים מידי חודש. כך למשל, מחבל תושב ישראל נשוי עם שלושה ילדים המרצה מאסר עולם מקבל בכל חודש 10,950 שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture