פלאש 90

הפלסטינים התפרעו במהלך היומיים האחרונים; דיווחים על 2 הרוגים

מיום שישי בשעות הצהריים ועד לאחר צאת השבת, התפרעו פלסטינים ליד היישוב יצהר, בחברון ובגבול רצועת עזה, יידו אבנים ובקבוקי תבערה עקרו עצים ותקפו את רכז הביטחון של היישוב יצהר. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים כתוצאה מתגובת צה"ל

הפרות סדר אלימות הובילו להרוגים פלסטינים: לקראת צאת השבת זיהתה עמדת תצפית שני ערבים עולים מהכפר עוריף לעבר שכונה ביצהר ובידם חפץ בוער. עד להגעת כח צבאי למקום התפתח עימות בין מתיישבים שיצאו להרחיק את הערבים. הכח שהגיע לכפר הותקף בידי המון מתפרעים והערבים מדווחים על הרוג כתוצאה מירי של הכח.

מוקדם יותר בצהרים הותקף רכז הבטחון של היישוב על ידי ערבים מהכפר מדאמה שהתקרבו לשכונת נחלה בצפון היישוב. רכז הבטחון נסע לעבר הנקודה אליה הגיעו הערבים שארבו לרכב, יידו אבנים לעברו וניפצו את החלון. רכז הבטחון שדרכו חזרה לעבר היישוב נחסמה בידי הפורעים, הצליח לחמוק מהמתקפה לאחר שיצא במהירות דרך הכפר.

בנוסף, סמוך לכניסת השבת התקיימו שתי התקפות ערביות במקביל: ערבים מהכפר מדאמה מצפון ליצהר עקרו עצים בכרם השייך לתושב יצהר. זו הפעם החמישית בחודשיים האחרונים בה סובל הכרם מהתנכלות ערבים, הפוגעים בעצים ובמערכת ההשקייה. כח צבאי שהגיע למקום הצליח לתפוס על חם את אחד המפגעים ועצר אותו.

במקביל, עלתה קבוצת ערבים מהכפר עינאבוס מדרום ליישוב והתקרבו לשביל הבטחון. עד להגעת כח צבאי למקום, יצאו מתיישבים להרחיק את הערבים ובמקום התפתח עימות בסופו הרחיק כח צבאי את המתפרעים לעבר הכפר.

"אנו חווים התקפות טרור של ערבים מהכפרים הסמוכים ליישוב, כמעט על בסיס יומי", אומר אוריה כהן, יו"ר מזכירות יצהר. "אבל ארגוני השמאל הקיצוני נותנים רוח גבית לטרור הערבי ומפנים אצבע מאשימה לעבר המתיישבים. אנו מעריכים את פעילות כוחות הבטחון וקוראים לדרג הפיקודי להתעשת ולהתחיל לטפל בהתקפות הערבים מבעוד מועד. אפשר להקדים תרופה למכה בביצוע מעצרי מנע בכפרים על מנת למנוע את אירועי החיכוך".

ביום שישי, דיווחו הפלסטינים על הרוג בעימותים בעיר חברון, כאשר יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוח צה"ל. על פי הנוהל, צה"ל פתח בביצוע תחקיר מבצעי ומצ"ח החל בתשאול החיילים המעורבים. מתחקיר ראשוני עולה כי הכוח עמד במרחק מטרים ספורים מהפלסטיני, שהחזיק בידו בקבוק תבערה בוער ועמד להשליכו לעברם. החיילים חשו סכנת חיים, ומשכך פתחו בירי.

גם בגבול רצועת עזה התפרעו ביום שישי אחר הצהריים צעירים פלסטינים, כחלק מניסיונות חמאס להבעיר את השטח. בצה"ל מעריכים כי בארגון הטרור העזתי ינסו לשלוח כמה שיותר מפגינים לעבר הגבול עם ישראל לקראת ציון יום העצמאות השבעים למדינת ישראל, ולגרום למהומות בהתקרב תאריך פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.

צפו בתיעוד ממוקדי ההתפרעויות בחברון, בגבול רצועת עזה וביו"ש. צילום: פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו