מעצמות המערב תקפו בסוריה; פוטין זועם ומאיים • סיכום חדשות השבת

ארה"ב, בריטניה וצרפת, שיגרו למעלה ממאה טילים לעבר יעדים שונים בסוריה, בהם אתרי פיתוח ואחסון של נשק כימי. איראן וסוריה מגנות, פוטין זועם • עוד בחדשות השבת: חיל נהרג כתוצאה מהידרדרות טנק, מחבלים נהרגו בפיצוץ בעזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיכום חדשות השבת באדיבות חדשות 0404

– צבאות ארצות הברית, בריטניה וצרפת תקפו לפנות בוקר אתרי מחקר לפיתוח, ייצור ובדיקת נשק כימי וביולוגי, מחסנים לאחסון אמצעי לחימה כימיים ובסיסי חיל האוויר הסורי באזור דמשק וחומס באמצעות ירי של למעלה מ-100 טילים על ידי חילות האוויר והים. תקיפת המעצמות באה בתגובה למתקפה הכימית שביצע לפני כשבוע צבא אסד בדומא שבאזור דמשק, בה נרצחו עשרות בני אדם כתוצאה מחשיפה לגז עצבים.

הנשיא טראמפ מסר הצהרה מיוחדת במקביל לתקיפה בסוריה ואמר כי "מטרת הפעולה שלנו הינה גיבוש עמדה איתנה נגד ייצור, הפצה ושימוש בנשק כימי. ההרתעה הזאת מהווה אינטרס ביטחוני חיוני של ארצות הברית. אנו ערוכים להמשיך עד אשר המשטר הסורי יפסיק את השימוש בחומרים כימיים אסורים". מאוחר יותר הוסיף טראמפ ואמר: "לא יכולתי לצפות לתוצאה טובה יותר. המשימה הושלמה!". גורם מדיני-ישראלי אמר הבוקר כי "הנשיא טראמפ הבהיר שהשימוש בנשק כימי מהווה חציית קו אדום. סוריה ממשיכה לבצע פעולות רצחניות ולהוות בסיס לפעולות אלו ואחרות, כולל של איראן, שמעמידות את שטחה, כוחותיה והנהגתה בסכנה". ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הוסיפה מאוחר יותר כי "אישרתי לכוחות הבריטיים לקחת חלק בתקיפות מתואמות וממוקדות בכדי לפגוע ביכולת המשטר הסורי להשתמש בנשק כימי. אנו לא יכולים לאפשר הפיכת השימוש בנשק כימי לנורמה – בתוך סוריה, ברחובות בריטניה או בכל מקום אחר בעולם. ההיסטוריה מלמדת אותנו שהקהילה הבינלאומית חייבת להגן על הכללים והנורמות ששומרים על ביטחוננו". נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי "מהיום צרפת ובעלות בריתה יחדשו את מאמציהן באו"ם להקמת מנגנון בינלאומי שימנע מהמשטר הסורי לשוב ולהשתמש בנשק כימי, להתחמק מאחריות ומעונש". ממשרד ההגנה האמריקאי נמסר אחר הצהריים כי "התקיפה הייתה מדויקת, מוחצת ואפקטיבית. ארצות הברית משוכנעת שיכולתו של אסד לייצר נשק כימי נפגעה משמעותית – תכנית הנשק הכימי הסורי חזרה שנים אחורה".

סיקור נרחב ותיעוד מקיף של התקיפה והשלכותיה נעלה באתר בהמשך הערב

– רוסיה, סוריה ואיראן היו בין הבודדות שביקרו את תקיפת המעצמות. הנשיא פוטין אמר לפני הצהריים כי "מדובר בתוקפנות נגד מדינה ריבונית שנמצאת בחוד החנית של המאבק בטרור, היא נעשתה תוך הפרה של האמנה ושל עקרונות המשפט הבינלאומי ועלולה להיות בעלת השפעה על היחסים הבינלאומיים". נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר בצהריים שהתקיפה הגבירה את נכונותו "להמשיך בלחימה ולמחוץ את הטרור בכל סנטימטר משטחה של האומה הסורית". מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר הבוקר כי "ארצות הברית לא תרוויח דבר מהתקיפות בסוריה. נשיא ארצות הברית, ראשת ממשלת בריטניה ונשיא צרפת הם פושעים". משרד החוץ האיראני הוסיף כי "ארצות הברית ובעלות בריתה שנקטו בפעולה צבאית נגד סוריה בהיעדר ראיות כלשהן, לוקחות על עצמן את האחריות להשלכות מרחיקות הלכת שההרפתקה תביא על האזור". בהתאם לדרישתה של רוסיה, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב לדיון מיוחד שעסק "בתוקפנות האכזרית" של המעצמות כלפי סוריה.

– כלי הטייס האיראני שחדר לפני כחודשיים לשמי ארצנו נשא עליו חומר נפץ במטרה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל – כך הותר אמש לפרסום. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי הכלי שזוהה במערכות ההגנה של כוחותינו והיה במעקב עד ליירוטו על ידי מסוקי קרב של חיל האוויר לא היווה סכנה בשלבי המעוף מעל ארצנו.

– חייל צה"ל נהרג לפנות בוקר, שניים נפצעו קשה ואחד קל כתוצאה מהתדרדרות טנק מעוצבת "אדום" במהלך פעילות מבצעית נגד מבריחי סמים שפגעו בתשתיות ביטחוניות באזור ניצנה שבגבול מצרים. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי הפצועים אושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כששניים מהם מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ כללי ופצוע נוסף מטופל במחלקה לכירורגיה פלסטית.

– ארבעה מחבלים נהרגו בצהריים בפיצוץ שאירע ממזרח לרפיח בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי לא בוצעה כל תקיפה ישראלית באזור.

– לוחמי אש וצוותי קק"ל פעלו בצהריים בשריפת שדה חיטה בקיבוץ בארי שבשטח המועצה האזורית אשכול. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי נבדק חשד שהשריפה נגרמה כתוצאה מבקבוק תבערה שחובר לעפיפון והועף על ידי מחבלים מרצועת עזה.

– מחבל כבן 28 חוסל אתמול על ידי כוחותינו במהלך ההתפרעויות בגבול רצועת עזה ולמעלה מ-960 מתפרעים נפצעו – כך נמסר אמש על ידי גורמים ערבים. כזכור, טרם כניסת השבת דיווחנו בחדשות 0404 על כך שמחבלים השליכו במהלך ההתפרעויות מטעני חבלה, יידו בקבוקי תבערה וניסו לפגוע בגדר המערכת. לכוחותינו שלום.

– שוטר משטרת ישראל כבן 30 נפצע אמש באורח בינוני, לאחר שנפגע מרכב חשוד בכביש 7, סמוך לקיבוץ חפץ חיים שבשטח המועצה האזורית נחל שורק. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי הרכב זוהה תחילה בכביש 431 כשהוא נוסע במהירות של 161 קמ"ש, כ-51 קמ"ש מעל המהירות המותרת. הנהג המשיך בנסיעה פרועה, אינו נשמע להוראות השוטרים, פגע עם רכבו בשוטר שביצע באותה העת חסימה בניסיון לעוצרו והמשיך לכיוון ראשון לציון. כעבור זמן מה אותר הרכב כשהוא נטוש. החקירה נמשכת.

– תושב הרצליה כבן 84 עוכב סמוך לכניסת השבת על ידי משטרת ישראל בחשד שהיה מעורב בתאונת "פגע וברח" שהתרחשה אתמול (שישי) בצהריים ברחוב הירקון בתל אביב. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי שתי הולכות רגל נפצעו בתאונה באורח קל עד בינוני, לאחר שרכב סטה מנתיבו, עלה על המדרכה ופגע בהן.

– לוחם אש ושלושה אזרחים נפגעו לפנות בוקר משאיפת עשן בשריפה שפרצה בבית קרקע ברחוב שאר ישוב בבאר שבע. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי שניים מהנפגעים חולצו על ידי לוחמי האש זמן קצר לפני שגג הבית קרס.

– חמישה צוותי כיבוי פעלו לפנות בוקר בשריפה בחדר מדרגות בבניין בן שמונה קומות ברחוב הנופר בראשון לציון. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי מהאירוע פונו שלושה נפגעים משאיפת עשן.

– לוחמי אש פעלו אמש בשריפה שפרצה בחדר מדרגות בבניין מגורים בן ארבע קומות ברחוב דרור בראשון לציון. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי בשריפה נפגעה אישה אחת משאיפת עשן.

– לוחמי אש פעלו לפנות בוקר בשריפת ארגזי פרי במשק פרטי במושב אמנון שבשטח המועצה האזורית מבואות החרמון. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי שוטרי משטרת ישראל וחוקר שריפות ממערך הכבאות וההצלה שהגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה בחשד להצתה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תביאו הסרטות של התקיפה האמריקאית בסוריה

לא חינוכי ויאה לכתוב באתר חרדי כל הזמן "כוחותינו" לבד מכך שזה לא נכון, כוחותינו הם לומדי בית המדרש הממיתים עצמם בא לה של תורה ומכינים בכך על כל היישוב בארץ ישראל.

סוף סוף סיכום חדשות השבת בלי דיווחים על מחללי שבת בנהיגה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture