Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל במאמר בתקשורת האמריקאית: כך משקר חמאס את העולם

בטור שפרסם בוול-סטריט ג'ורנל פירט תא"ל רונן מנליס את האופן שבו ארגון הטרור מנצל את אנשיו כדי לנצח בקרב על דעת הקהל העולמית. מנליס מתאר במאמר כיצד שילמו למפגינים להגיע לגדר. "צה"ל ינצח בקרב האמיתי - הגנה על האזרחים שלנו מול הטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"חלק מהתקשורת סייעה לחמאס בכך שבחרה לפרסם את השקרים שלו ולא את העובדות" – כך האשים הלילה (שני) דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, במאמר שפורסם בעיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל. במאמר, תיאר מנליס את האופן שבו משתמש הארגון באזרחי הרצועה לצרכי התעמולה על מנת לזכות בדעת הקהל העולמית, זאת לצד הפעלת אלימות כלפי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה.

"חמאס יכול לשקר לעולם, לפלסטינים ולמפקדיו, אבל אני גאה שצה"ל לעולם לא ישקר או ישתמש באזרחים ישראלים או בחיילים כפיונים", כותב מנליס. "צה"ל תמיד בוחר באמת. חיילים כנראה לא מצטלמים טוב כמו טרוריסטים שמחופשים לאזרחים, אבל אנחנו כנים ועומדים מאחורי מה שאנחנו אומרים".

מנליס המשיך לתקוף: "חלק מהתקשורת המערבית סייעה לחמאס בפרסום שקריו במקום לבדוק את העובדות. אם כדי לנצח בדעת הקהל העולמית אני צריך לשקר כמו חמאס, אני מעדיף לומר את האמת ולהפסיד. צה"ל ניצח בכך ששמר על משפחות ישראליות מפני השגת המטרות של חמאס – לפרוץ את הגדר ולרצוח. אני הולך לישון בתקווה לחיים טובים יותר וזו האמת".

במאמרו, מנליס ציין כי הארגון השולט בשטח הרצועה, גרם למותם של אזרחים ממדינות רבות לצד ישראל. הוא טען כי שיטת הפעולה של דוברי הארגון בשנים האחרונות היא הזנת דעת הקהל בשקרים "התומכים במטרה המוצהרת של חמאס: דה-לגיטימציה והרס מדינת ישראל". לשם הדגמה, תיאר מנליס את התנהלות חמאס בהפגנת הנכבה שהתקיימה בשבוע שעבר, במהלכה נהרגו יותר מ-60 מפגינים תושבי הרצועה.

"דוברי חמאס מיהרו לעיתונות כדי להתאבל על מותם של אזרחים חפים מפשע", סיפר. "אבל מנהיג בכיר בחמאס, סלאח ברדוויל, אמר בראיון לתחנת טלוויזיה פלסטינית ב-16 במאי: 'בסבב העימותים האחרון, 62 אנשים נהרגו, 50 מהם היו פעילי חמאס'. חמאס אישרו בעצמם כי 80% מההרוגים בהפרות הסדר האלימות ביום שני האחרון היו חברים בקבוצת טרור, ולא אזרחים חפים מפשע. תנועת הגי'האד האסלאמי הפלסטיני הצהירה שחלק מההרוגים הנוספים היו פעילים שלה'".

מנליס טען כי חמאס ארגן מבצע תעמולה ממומן היטב, אותו כינה "תיאטרון", שמאחוריו תכנית שאיימה על גבול ישראל ועל אזרחיה. "חמאס סיפק תחבורה בחינם מכל רחבי רצועת עזה לאזרחים חפים מפשע, כולל נשים וילדים. חמאס שכר אותם כניצבים, כשהם משלמים 14 דולר לאדם או 100 דולר למשפחה על נוכחות ו-500 דולר אם הם הצליחו להיפצע. חמאס אילץ את כל המפקדים והפעילים שלו להגיע לגבול לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד משמש כמנהל של אזור מסוים – כאילו כדי לביים את החלק שלו במבצע".

"הקהל היה התקשורת העולמית", הוסיף דובר צה"ל. "הוא העניק לכל אחד עם מצלמת וידאו גישה לשורה הראשונה ואינטרנט אלחוטי חינם. לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על כך שהפרות הסדר האלימות מסוות תכנית של חדירה המונית לישראל גם כדי לבצע טבח באזרחים ישראליים. חמאס קרא לזה 'מחאה לא אלימה' ורוב העולם פשוט נפל בפח. אלה לא היו חדשות מומצאות (fake news), זו פשוט היתה המצאה".

"הרעיון שמדובר היה במחאה שקטה הוא השקר הגדול מכולם, מפני שהמרכיבים הבסיסיים הנדרשים למחאה בכל דמוקרטיה כמו ארצות הברית או ישראל אינם קיימים בעזה. תחת שלטון החמאס בעזה, אין חופש ביטוי, אין חופש התכנסות, אין חופש דת ואין חופש עיתונות. בעזה לא תיתכן מחאה בלתי אלימה, אלא רק התקהלויות מאורגנות, נשלטות, וממומנות על ידי חמאס".

"במהלך התקפות רבות על הגבול באביב הזה, חמאס השתמש בירי מקלעים, בקבוקי תבערה, מטענים מאולתרים ורימונים", הוסיף. "מאות תושבי עזה ניסו לפוצץ או להרוס את הגדר בין עזה לישראל, מתוך כוונה לחדור לשטחנו הריבוני ולהגיע אל ישראלים חפים מפשע שגרים במרחק של דקות ספורות מהגבול… האם זה נשמע לכם כמו מחאה לא אלימה?".

"אל מול הסכנות שהציבו מחבלים פחדנים המסווים את עצמם בקרב אזרחים, חיילי צה"ל פעלו באומץ ובאיפוק, בעודם מקפידים על הוראות פתיחה באש מחמירות כדי להבטיח פגיעה מינימלית בנפש תוך הגנה על הגבולות". לדבריו, "האלימות הזאת כלל לא הייתה חייבת לקרות, אך זו הייתה האלימות אליה הסית החמאס ואותה ארגן, כדי שהכותרות והתמונות יתמכו בשקרים שדוברי החמאס תכננו".

תא"ל מנליס התייחס גם לאופן התגובה של צה"ל בעימותים האלימים: "אני גאה בכך שצה"ל לעולם לא ישקר ולא ישתמש באזרחים או בחיילים ככלים. ייתכן שחלק מידידיה הגדולים ביותר של ישראל היו מעדיפים שנראה טוב יותר בתקשורת בשבוע שעבר, אבל בין נראות לאמת, צה"ל תמיד יבחר באמת. זה המוסר שמקיים את צה"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture