עד חודש אלול – שילוט אלקטרוני בתחנת הכותל המערבי

התקוממתם עד היום מדוע אין שילוט ברחבת הכותל המודיע האם האוטובוסים עולים למעלה או שעליכם לרדת למטה? הוועדה לפניות הציבור דנה בכך ועיריית ירושלים התחייבה להציב שילוט

כתבות נוספות בנושא:

"הכה בחרדים והצל את רוסיה הצארית": אייכלר במתקפה על ליברמן • צפו
שודדים התנפלו על בחור ישיבה, גנבו כסף - ונעצרו • צפו
התמונה המפתיעה של הרב עם המופתי של רצועת עזה: "מסר של שלום"
ממונה הקורונה הפתיע את הרבנים: נקדם שיתוף פעולה נרחב בכל רחבי רומניה

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה לישיבת מעקב בנושא תחבורה ציבורית לכותל המערבי. זאת בעקבות קריסת התחבורה בימי הרמדאן המחייבים הכנסת האוטובוסים מהר ציון. אלפי אנשים חיכו במוצאי חג השבועות למעלה משעה, בגלל אוטובוס אחד תקוע שחסם את הכביש העולה משער האשפות להר ציון. כבר לפני שנה קיימה הוועדה דיון בענין ההגעה לכותל בימי הרמדאן.

מטרת הדיון היא להבטיח את הגעת המתפללים לכותל המערבי וממנו גם ובעיקר בחודש הרמדאן המעכב ומאריך את הדרך לכותל ולוודא כי קיים תיאום ושיתוף פעולה בין משרדי התחבורה, בטחון-פנים משטרת ישראל, עירית ירושלים וחברת אגד.

אייכלר אמר בפתח הדיון: אחד הדברים המקוממים זה שעיריית ירושלים שאחראית על השילוט התחייבו כבר כמה פעמים להציב שילוט אלקטרוני שיעדכן אם האוטובוס עולה לכותל או לא. עד היום מריצים נוסעים ביניהם קשישים ואמהות עם תינוקות, בלי לדעת היכן לחכות לאוטובוס מהכותל. לא יאומן.

מנהל תחום תחבורה בעירייה השיב כי "השלט עצמו זה הדבר הכי פשוט, כולל מי שילחץ על הכפתור לעדכן את הנוסעים, את זה פתרנו. העניין עומד לא בגלל תקציב אלא בגלל תאום תשתיות. בכל מקום אחר השלט היה מוצב מזמן אבל בגלל שזה המקום הכי מורכב בעולם, נושא תיאום התשתיות הוא מאוד רגיש. צריך לחפור ולקחת חשמל. זו תשתית שצריכה לעמוד הרבה שנים וצריך לבצע גם הרבה תיקונים שדורשים הרבה מאוד תיאומים. אנחנו בישורת האחרונה. אנחנו ניתן דחיפה כדי לעמוד בתאריך היעד שזה לפני הסליחות וחגי תשרי".

נציגי העיריה גם סיפרו על תכנית לבניית מסוע משער האשפות עד הכניסה לכותל, לבעלי קשיי הליכה, כמו בנתב"ג. אייכלר הגיב שעד שהמסוע יסע, צריך להכניס את האוטובוסים לככר הכותל, בלי הפרעות.

קצין אגף התנועה במחוז ירושלים סנ״צ מרציאנו דיווח על התקלה במוצאי חג השבועות. "זו אמנם תקלה שאנשים נתקעים יותר משעה כמו שקרה אתמול, אבל הפתרון של מניעת חניה על הציר הוא לא סביר. זה קרה השנה בעיקר בגלל ששבועות והרמדאן יצאו ביחד. ברוב השנים זה לא חופף. אנחנו לוקחים על עצמינו לעבוד טוב יותר בעניין התאום מול אגד. צריך למנוע כניסה מאוטובוסים מפרקיים, שלא יכולים לבצע את הסיבוב למטה".

חגי יציג מנהל בחברת אגד טען כי השלט הוא פתרון לאירועים גדולים. "קיימת בעיה בכל שעות היום בהגעת אוטובוסים לכיכר הגורן, שלא יכולה להכיל יותר משני אוטובוסים. עד שהאוטובוסים לא מגיעים לשער האשפות הם לא יודעים אם הם יוכלו להיכנס או לא. לכן צריך לתת שני מקומות חניה לתחבורה הציבורית להוריד נוסעים צמוד לשער האשפות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture