הולכים לכותל בליל שבועות? שער שכם סגור ליהודים

בשל הרמדאן, מצאת השבת ועד לשעה 01:30 לפנות בוקר, שער שכם יהיה סגור ליהודים • כוננות שיא לקראת יום שישי הראשון של חודש הרמדאן המועד לפורענות • צה"ל הודיע על סגר בגדה במהלך חג שבועות

ממשטרת ישראל נמסר כי במטרה לשמור על בטיחות כלל הציבור ומניעת עומס וויסותו בסמטאות העיר העתיקה, לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל המערבי דרך שער שכם, מצאת השבת ועד לשעה 01:30 לפנות בוקר ובהתאם להערכת מצב מבצעית.

מומלץ להגיע לכותל המערבי דרך השער החדש, שער יפו, ציון, אשפות. כמו כן, עד לשעה זו שעת סגירת שער שכם (01:30 ובהתאם להערכת מצב) לא תתאפשר גם יציאה מהכותל דרך רחוב הגיא.

ח"כ אורי מקלב פנה אל מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, וביקש ממנו לשקול שוב את ההחלטה שתקשה על רבים מהעולים לרגל לתפילת ותקין של חג השבועות בכותל המערבי.

"עשרות אלפים מכל רחבי ירושלים עולים ברגל בכל שעות היום והלילה של חג השבועות לכותל המערבי ולקיים את מצוות עלייה לרגל. החלטה על סגירה לסירוגין של שער שכם ימנע מרבים להגיע לכותל המערבי בשעות הלילה, ומאידך תגרום לעומס משמעותי גדול בהרבה בשעות הבוקר המוקדמות", הסביר בפנייתו מפקד מחוז ירושלים וציין כי "להנחיה על סגירת שער שכם יש לה משמעות ברורה וישירה על אלפי המתפללים".

בתוך כך, אלפי שוטרים נפרסו היום ברחבי סמטאות העיר העתיקה שבירושלים, יחד עם בלשי משטרה, על מנת לשמור על הסדר במהלך תפילות יום השישי בהר הבית – הראשונות שמתקיימות במהלך חודש רמדאן. על אף המצב הביטחוני המתוח, במשטרה החליטו שלא להגביל את גיל המתפללים, והצפי הוא כי היום יגיעו למקום עשרות אלפים.

צה"ל הודיע הלילה על הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון והמעברים ברצועת עזה החל מהיום ובמהלך חג השבועות. זאת, בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל, ובעקבות פיגוע הירי במתחם שרונה שבתל אביב. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום ראשון, בהתאם להערכת מצב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו