כפרים אדומים, כפרים ירוקים • המדיניות החדשה של השר ליברמן

מקלות וגזרים: שר הביטחון הציג היום תכנית הקלות דיפרנציאליות לפלסטינים • במרכז התכנית: הענשה מוגברת בכפרים "אדומים" מהם יצאו מחבלים והקלות מרחיקות לכת בכפרים "ירוקים" שימנעו מטרור • "הרעיון הוא לנסות לייצר אווירה אחרת"

במסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהרים בלשכתו בתל אביב הודיע שר הביטחון על המדיניות החדשה של ישראל ביהודה ושומרון. במוקד התכנית: הקלות ועונשים, שתכליתה לדברי ליברמן להמחיש לפלסטינים שבכוונת ישראל להיטיב עם מי שרוצה בדו קיום ומשמר שקט, ולהכביד על מי שייצר טרור.

על פי התכנית, היישובים "הירוקים" יזכו לשיפור משמעותי בתשתיות, מעברים והיתרים נוספים לעבודה בישראל. בנוסף יקודמו תכניות מתאר ויורחבו מתחמי דיור באזורים שונים. עוד הוחלט עלך הקמת אזורי תעשיה ובתי חולים במספר מוקדים.

מנגד, צעדי הענישה יכללו שלילת היתרי עבודה והרחבת המעצרים בכפרים "האדומים". תקציב התכנית החדשה עומד על כ-400 מיליון שקלים מתקציב הביטחון.

"הפלסטינים צריכים לדעת שמי שרוצה דו קיום יכול להרוויח מזה ומי שלא, יפסיד…שינוי היחס הזה משדר שכדאי ללכת איתנו לשינוי", אמר ליברמן במסיבת העיתונאים.

ליברמן התייחס גם לשיחות התקועות מול אבו מאזן ואמר כי משרדו פועל לקדם שיח ישיר מול אזרחים פלסטינים, שיח ש"ידלג" מעל הרשות הפלסטינית. לדברי ליברמן, "המשרד הרכיב רשימה של אישים ברשות הפלסטינים, אקדמאיים, אנשי עסקים ואנשי כלכלה, שאינם "אנשי אבו-מאזן" או "אנשי חמאס", איתם ניתן לדבר ישירות כדי לקדם דו קיום…מדובר בכמה עשרות דמויות בולטות בעלות השפעה, אנשים שרוצים דו קיום, שרוצים לחיות יחד".

ליברמן הוסיף כי "אבו מאזן הוא מכשול בדרך להסדר ואני רוצה לדבר עם כל מי שמוכן לדבר איתי…בעוד כחצי שנה תערך הערכת מצב במסגרתה תיבחן הצלחת המדיניות, שגובשה לאחר שורה של דיונים עם צהל והשב"כ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו