האזהרה הישראלית שהביאה לאיום החמור של נסראללה

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה איים על ישראל כי יפגע ב"מפעל הטקסטיל בדימונה", ונשיא לבנון איים בתגובה לכל תוקפנות ישראלית • כעת מתברר מה הביא לגל האיומים מארץ הארזים: ישראל העבירה איום כי היא עוקבת ומוכנה לתקוף את ארגון הטרור הלבנוני • לקראת מלחמה?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שבוע שעבר התייצב מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, במהלך העצרת לזכר בכירי הארגון שחוסלו ובהם עימאד מורנייה, והחיל לאיים נגד ישראל בעודו מנסה לשדר ביטחון: "לא מפחיד אותנו אם טראמפ יעניק אור ירוק לנתניהו לפתוח במלחמה נגד לבנון. התנאים הפוליטיים למלחמה קיימים תמיד והגיבוי האמריקני קיים תמיד", אמר נסראללה.

בנאומו, נסראללה גם הזכיר כי ישראל מקבלת היום גיבוי ממדינות ערב, יותר מאי פעם: "הגיבוי שאפשר לישראל לתקוף את לבנון ב-2006 נוכח היום עוד יותר". לדבריו, מה שמרתיע את ישראל לא קשור לאובמה או טראמפ, אלא "לכוח של ההתנגדות". נסראללה אמר כי "אם האויב היה חש שההתנגדות נחלשה, זה היה מעודד את האויב להיכנס להרפתקה. הערובות שלנו היום הן הכוח שלנו והעמידה האיתנה שלנו. זה מה שמגן על המדינה שלנו ומונע מלחמה".

במהלך הנאום שכלל שורה של איומים זקף נסראללה לזכותו את ההחלטה לפנות את מכל האמוניה מחיפה ואף ציין כי תושבי חיפה מודים לארגונו. לדבריו, חיזבאללה יגיע למכל, לא משנה לאן הוא יועבר. בהמשך אף "המליץ" לישראל לא לפנות רק את מכל האמוניה, אלא גם לפרק את הכור הגרעיני בדימונה. לדבריו, הם יהפכו את האיום להזדמנות לאיים על ישראל.

הוא פנה למנהיגים בישראל ואמר: "במלחמת לבנון השנייה היו לכם הפתעות רבות. אתם מודים שהמלחמה שלכם נכשלה ולא השיגה את מטרותיה. אתם טועים בכך שהמידע שיש לכם עלינו מספיק. אנחנו נפתיע אתכם, בעזרת מה שאנחנו מסתירים, וזה ישנה את פניה של כל מלחמה או כל מעשה טיפשי שתבצעו". מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי ישראל הכינה תוכניות להגנה על היישובים שלה ליד גבול הצפון, כדי להראות לדבריו עד כמה ישראל מורתעת: "אין צורך להיות מושפעים מכל מה שנאמר ומכל איום. אנחנו רואים את זה במסגרת המלחמה הפסיכולוגית, אך עלינו תמיד להיות מוכנים. היד שלנו על ההדק".

אך לא רק נסראללה. במוצאי שבת, יצא נשיא לבנון מישל עון במתקפה חריפה נגד ישראל בעקבות איגרת ששלח שגריר ישראל באו"ם דני דנון למועצת הביטחון ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש, לאחר שהנשיא הלבנוני אמר בראיון לפני שבוע כי על חיזבאללה להתחמש כדי להשלים את היכולת של צבא לבנון בהתמודדות מול ישראל. "כל ניסיון ישראלי לפגוע בריבונות הלבנונית או לסכן את העם הלבנוני – ייענה בתגובה הראויה", אמר עון בפגישה עם מבקרים בארמון הנשיאות בבירה הלבנונית.

"מה שצוין באיגרת של השגריר הישראלי באו"ם מהווה איום על לבנון. על הקהילה הבינלאומית להיזהר מהכוונות התוקפניות של ישראל נגד לבנון". עוד אמר עון כי "מי שצריך ליישם את החלטות מועצת הביטחון היא ישראל, לפני אחרים. ישראל עדיין מסרבת ליישם את החלטה 1701 לעבור משלב הפסקת פעולות האיבה לשלב הפסקת האש, אף שעברו יותר מ-11 שנה מפרסום ההחלטה".

עון המשיך ואמר: "ישראל היא זאת שעדיין כובשת את אדמותיה של לבנון בחלק הצפוני של הכפר רג'ר, חוות שבעא וגבעות כפר ושבא, בנוסף להפרות היום יומיות בקו הירוק והפרת הריבונות הלבנונית בים ובאוויר. לבנון עמדה במחויבויותיה ביחס לאו"ם וכוח יוניפי"ל בדרום, ורואה במה שנכתב באיגרת הישראלית שנשלחה לאו"ם ניסיון גלוי מצד ישראל לאיים על הביטחון והיציבות בערים ובכפרים בדרום לבנון, באזור הפעילות של הכוח הבינלאומי. על כן היא נושאת באחריות המלאה לכל התקפה נגד לבנון. הזמן שבו ישראל מבצעת את מדיניותה התוקפנית נגד המדינה שלנו ללא גורם מרתיע – חלף ולא יחזור".

מה גרם לאיומים כלפי ישראל מארץ הארזים?

מתברר כי האיומים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפיהם בכוונתו לתקוף את "מפעל הטקסטיל בדימונה", באו בעקבות מידע שהגיע לארגונו ממקורות ערביים בכירים על כוונת ישראל להגיב בעוצמה נגד לבנון וחיזבאללה, במקרה שתבוצע פעילות נגדה מאדמת סוריה או לבנון. במסר שהועבר לחיזבאללה נאמר עוד כי ישראל עוקבת אחרי תנועות חיזבאללה בסוריה ובלבנון ואחרי הצטיידות הארגון בנשק ובתחמושת.

מקורות ששוחחו עם עיתון אלחיאת ציינו כי יש ממש בהאזהרות שהועברו לנסראללה, ומאחוריהן עומדת מוכנות של ממשלת ישראל לפגוע בחיזבאללה ובאדמת לבנון אם יצטרך, בהתאם למעקב שהוא מנהל אחרי חיזבאללה. המקורות ציינו כי העובדה שיש ממשל חדש בוושינגטון בראשות דונאלד טראמפ, מרחיבה את האפשרויות של ישראל לנוע בחופשיות רבה יותר במרחב המזרח תיכוני גם נגד חיזבאללה, ולכן יש לנהוג במשנה זהירות. המקורות אמרו לעיתון כי נשיא לבנון, מישל עאון, קיבל גם את האזהרות על כוונתה של ישראל בזמן ביקוריו במדינות ערב, כאשר הקרבה בין נתניהו לנשיא האמריקאי החדש טראמפ מדאיגה מאוד את הלבנונים ואת מדינות ערב באופן כללי.

בתוך כך, הבוקר פרסם רונן ברגמן ב"ידיעות אחרונות" כי בשיחות גורמי מודיעין מערביים שהתקיימו ביומיים האחרונים במסגרת ועידת הביטחון הבין לאומית המתקיימת במינכן עלה חשש כבד כי נשק אסטרטגי שעלול לשנות את מאז הכוחות בזירה הימית במזרח התיכון הגיע לידי חיזבאללה. המידע הועבר בין כמה שירותי מודיעין והוא מבוסס על שהוגדר כ"מקורות טובים מאוד".

על פי המקורות הללו הצליח ארגון החיזבאללה, למרות מאמצים גדולים מאוד המיוחסים לישראל בחמש השנים האחרונות למנוע זאת ממנו, להבריח, ככל הנראה בדרך היבשה מסוריה, כמות מסוימת (כנראה עד שמונה) טילי יאחונט. טיל החוף-ים הרוסי "יאחונט" הוא המקביל הימי לטיל S-300 נגד המטוסים ונחשב כטוב מסוגו בעולם. הוא נורה מהחוף עד לטווח של 300 קילומטר וככל הידוע אין כיום בנמצא מערכת לוחמה אלקטרונית היודעת להתמודד עימו ולשבש אותו.

במערכת המודיעין הישראלית העריכו כבר מזמן כי הימצאות ה"יאחונט" בידי חיזבאללה עשויה לאיים באופן משמעותי ביותר על חופש השייט של חיל הים, הצי השישי האמריקאי וספינות אזרחיות בים התיכון. זאת לצד איום על אסדות הנפט והגז של ישראל. לא מן הנמנע שחלק מההתקפות של חיל האוויר, כך לפי פרסומים זרים, על שיירות ומצבורי נשק שהיו אמורים לעבור מסוריה ללבנון היו במטרה לשבש את העברת ה"יאחונט" לידי החיזבאללה.

חשש בישראל: טהרן תעודד את חיזבאללה לתקוף – כמסר לטראמפ

יאיר קראוס דיווח בסוף השבוע בעיתון מקור ראשון כי קיים חשש בישראל שאיראן תנסה "להציק לישראל" כדרך להתגרות באמריקאים ובממשלו החדש של דונלד טראמפ. החשש גבר לאחר הפגישה החמה והידידותית בין שני המנהיגים בוושינגטון. מקורות מדיניים סבורים שבזמן שברחבי העולם מנסות מדינות ומעצמות לבחון את כוחן מול מנהיג העולם החופשי החדש, גם איראן תנסה להעביר מסר שלפיו אל לו להתעסק איתה. בעקבות ניסוי הטילים הצפון-קוריאני, שיט ספינת הביון הרוסית מול החוף המזרחי של ארה"ב ומהלכים נוספים מצד מדינות אחרות, בירושלים חוזים שאיראן תנסה לאותת לממשל החדש שלא תקבל פגיעה בכוחה.

לפני כניסתו של טראמפ לבית הלבן ביצעה המדינה ניסוי כושל בטיל בליסטי. אבל ייתכן שאיתות כושל נוסף נרשם ביום שלישי בערב, בזמן שהותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון: ירי מקלע סורי "זלג" לעבר צפון הגולן, כדיווחו של דובר צה"ל. ברשתות חדשות ערביות דיווחו שהירי כוון לעבר ג'יפ צה"לי שנסע לאורך הגבול. לא מן הנמנע כי מאחורי הירי עומדים גורמי ממשל או חיזבאללה בהכוונה איראנית, שקיבלו הוראה להבעיר מדורה קטנה בגבול הצפוני כדי לחבל בשיחות בין נתניהו לטראמפ, שעיקרן בסוגיה האיראנית.

בניגוד למדיניות צה"ל, לא הייתה כל תגובה לאירוע ה"זליגה" – ולא בכדי. תא"ל (במיל') רפי נוי, סגן מפקד פיקוד צפון לשעבר, הסביר ל'מקור ראשון' שההנחיה להבליג הגיעה אולי מהגורם הבכיר ביותר בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו. "אני מבין את ההבלגה הישראלית ערב הפסגה כניסיון לא להסיט את תשומת הלב מהמפגש בין שני המנהיגים", אמר נוי. "הרי האסטרטגיה בצבא היא חד-משמעית – להגיב על כל ירי כפי שעושים ברצועת עזה, ולא חשוב מי ירה ולמה".

על השאלה מדוע ישראל עלולה למצוא את עצמה כמטרה נוחה ענה נוי ש"כל החיבוקים בין טראמפ לנתניהו הופכים את ישראל למטרה מושכת עוד יותר משהייתה בתקופת היחסים הקרים בין נתניהו לברק אובמה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעמדת העכבר, כי האיראנים לא יפגעו בארה"ב כדי להעביר לה מסרים או להוכיח את עוצמתם כאשר אפשר לעשות זאת דרך ישראל. ברור שארה"ב לא תגיב לפגיעה מקומית בנו, ובעולם כולו יראו אז כיצד איראן החזקה פוגעת במטרה חיונית וידידותית כל כך, ולא סופגת תגובה בחזרה".

השר ישראל כ"ץ התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "ימי מלחמת לבנון השנייה שבהם נמנעה ישראל מלפגוע בתשתיות לבנוניות חלפו ועברו. אם נסראללה יעז לירות על העורף הישראלי או על תשתיות לאומיות, לבנון כולה תוכה. נסראללה הוא פרוקסי ועושה דברה של איראן, שמוכן בשרות אדוניו שלבנון כולה תהרס. יש להטיל על החיזבללה סנקציות משתקות ולהפעיל לחץ כבד על איראן להפסיק לחמש ולממן את הארגון. יש לפרק את הציר העובר בין איראן דרך סוריה בואך חיזבאללה ולבנון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא ממכם הפסיק לפרסם תמונות של רשעים ורוצחים
זה לא יוסיף לידע שלנו אלא רק יזיק……….

נכון, בשביל התמונה של הרשע הזה פה?

העיתונות הלבנונית מדווחת על היערכות משמעותית של חיזבאללה בגבולה הצפוני של מדינת ישראל. העיתון הלבנוני "אל מסתקבל" דיווח כי חיזבאללה מפעיל מוצבי תצפית ומעקב ואף מנהרות, ומפר בכך את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה אסור לו לפעול באזור דרום לבנון, מדרום לנהר הליטאני. בעיתון נכתב כי "לחיזבאללה עמדות נסתרות וקדמיות על הגבול הבינלאומי עם ישראל כולל מנהרות אותן חפר לפני יותר מעשר שנים, בפרט באזור אל-לבונה מדרום לאל-נאקורה, המשקיפות על החוף הפלסטיני ועל היישובים הישראלים שלומי ונהריה".

דיווח דומה נראה גם בעיתון לבנוני נוסף, "אל ספיר", לרגל ציון 16 שנה לנסיגת ישראל מדרום לבנון. בעיתון הודגש כי פעילי ההתנגדות עושים לילות כימים לאורך קו הגבול עם ישראל, "מתצפתים, עושים הכנות וחופרים מנהרות המדירות שינה מעיני המתנחלים וחיילי האויב".

יצוין כי דיווחים אלה תואמים חששות ואזהרות הנשמעים מפי בכירים בישראל. אחד מהם הוא תא"ל במיל' יוסי לנגוצקי, הנחשב למומחה המוביל במאבק נגד תופעת המנהרות.
בראיון שהעניק לערוץ 7, אמר לנגוצקי כי גבול הצפון מאוים במנהרות טרור לא פחות מאשר הדרום. כאשר נשאל האם האדמה הקשה בצפון והמרחקים הקיימים שם בין היישובים אינם משנים מעט את פני התמונה, השיב כי אמנם יש הבדל בצפון לעומת הדרום, אך חשוב להפנות את תשומת הלב למנהרות שכרו בצפון קוריאה על מנת להחדיר מאות לוחמים לדרום קוריאה.

"המנהרות ההן נכרו באבן גרנית הקשה הרבה יותר מסלעי הדולומיט שבצפון הארץ, אורכן של המנהרות היה מספר קילומטרים ועוביין שני מטרים על שני מטרים", אומר לנגוצקי ומזכיר כי צפון קוריאה שומרת על קשרים הדוקים עם חיזבאללה.
"אני טוען כבר עשר שנים שלא יתכן שדבר כזה לא קורה בשטחנו. אם רק יחצבו כל יום מטר אחד ניתן לעשות חשבון של אלף מטר בשטחנו בשלוש שנים. את זה שהלבנונים יודעים לכרות מנהרות אנחנו יודעים משתי המלחמות בלבנון. ראה בגוגל איך חיזבאללה חפרו מנהרות מלבנון לסוריה. זה דבר הכי טריוויאלי שיכול להיות, אבל כדי להרגיע את התושבים אמרו שאין מנהרות, אז הרגיעו", תוקף לנגוצקי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture