צילום: פלאש 90

ביקורת קשה על כשירות מערך היבשה של צה"ל: "אני לא ישן בלילה"

מבקר מערכת הביטחון מותח ביקורת חריפה על כשירותו של מערך היבשה בצה"ל, ובעיקר של חיל השריון. קצין בכיר בצה"ל: "אני לא ישן בלילה לנוכח הממצאים". דובר צה"ל: "רוב הפערים שעלו בו, טופלו בינתיים"


(בוידאו: תרגיל המדמה לחימה בעזה)

ב'כאן – רשת ב' ננחשף הבוקר כי מבקר מערכת הביטחון מתח ביקורת חריפה על כשירותו של מערך היבשה בצה"ל, ובעיקר של חיל השריון. ע"פ הדיווח, הדוח החמור הוגש בעניין כבר לפני כארבעה חודשים, והוא כולל – בין היתר – מערכות לחימה אינן מוטמעות, התכנית המבצעית אינה תואמת את התכנית הלוגיסטית וקיים מחסור בכוח אדם במפקדות.

מי שהכינו את הדו"ח הם 20 קצינים בכירים במילואים. אחד מהם מסר: "אני לא ישן בלילה לנוכח הממצאים".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הממצאים בדוח מבוססים על ביקורות שנעשו לפני כשנה וחצי. רוב הפערים שעלו בו, טופלו בינתיים. חיל השריון מצוי כיום בכשירות גבוהה וממשיך לבצע באופן שוטף מהלכים רבים לשימור המוכנות למלחמה".

ח"כ עומר בר-לב (המחנה הציוני), אמר בעקבות הדברים: "הדוח של מבקר מערכת הביטחון הוא עוד קריאת אזהרה לגבי מוכנות הצבא למלחמה. לא הכרתי את הדוח, אבל התמונה הכללית ידועה לי היטב: היא משתקפת גם מהדוח של ועדת המשנה בראשותי על התכנית הרב-שנתית של הצבא, שהוגש כבר בספטמבר שעבר".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב, אמר בעקבות פרסום הדוח כי פנה הבוקר ליו"ר הוועדה, ח״כ אבי דיכטר, כדי לכנס את הוועדה בראשותו לדיון בממצאים ולקבלת הדוח המלא: "טוב שהדוח פורסם היום, כדי שנוכל לתקן את תקציב הביטחון ולשפר את המלאים והחימושים – זו חובתנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הציור מאד פשוט: ליברמן הורה להוציא דו"ח בנושא גיוס בני הישיבות.
וכך מכינים את הציבור ש"חסר לצה"ל כח אדם לוגיסטי / מפקדה"
אם המדינה היתה נותנת לי מאות אלפי שקלים פר ראש, הייתי אומר שחסרים לי לפחות כמה גדודים.

רק הציבור הכביכול "נאור" עכשיו ינפנף עם הדוח ויגיד "הנה יש מה לעשות עם חרדים בצהל"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו