"על חשבון הבית היהודי״: ההצעה הדרמטית של נתניהו להרצוג

הפעם זה יסתיים בהסכם? במערכת הפוליטית טוענים כי בימים האחרונים מתנהלים מגעים אינטנסיביים בין אנשי רה״מ לקבוצת חכי״ם ב׳מחנה הציוני׳ בראשות הרצוג, כשעל הפרק הצעה מרחיקת לכת מבחינתו של נתניהו. בסביבת הרצוג מכחישים

נתניהו לא אומר נואש: ראש הממשלה ממשיך במאמצים להקמת ממשלת אחדות ומוכן לשם כך לעשות צעד נוסף – דרמטי במיוחד – לכיוונו של הרצוג.

גורמים פוליטים טוענים כי במהלך הימים האחרונים חודש המו״מ בין אנשי נתניהו לקבוצת חברי כנסת מ׳המחנה הציוני׳ בראשות הרצוג, כשעל הפרק ההצעה הבאה: נוסף על תיקי החוץ והכלכלה מבטיח נתניהו להוציא את ׳הבית היהודי׳ מהממשלה ולהעניק ל׳הרצוג ואנשיו גם את תיקי החינוך והמשפטים.

מדובר בהצעה מרחיקת לכת מבחינתו של נתניהו בעיקר בשל הביקורת שהיא תעורר במחנה הימין. מנגד, מבחינתו הרצוג יוכל לרשום הישג כפול: גם אידיאולוגי – סילוק המפלגה הימנית ביותר מהממשלה, וגם מיניסטריאלי: תיקי החינוך והמשפטים.

בכירים בליכוד מציינים כי מה שמניע את נתניהו להמשיך לפעול בנושא הוא הזעם הרב שהצטבר אצלו בעקבות ההתנהלות של בנט בתקופה האחרונה – בעיקר במה שקשור בסוגיית הקבינט.

בלשכת הרצוג מכחישים מכל וכל את הדיווחים ומבהירים כי ״נתניהו בחר בקיצוניות ועליו לשלם את מחיר בחירתו״.

יצוין כי יריבתו הגדולה של יצחק הרצוג, ח"כ שלי יחימוביץ', תקפה אמש בחריפות את התנהלותו בחודשים האחרונים ומביעה חשש מפני פליק-פלאק של הרגע האחרון.
"אינני בטוחה שלא מתקיים משא ומתן בין המחנה הציוני לליכוד על כניסה לממשלה", אמרה יחימוביץ' בראיון לגל"צ. לטענתה, "שטף המלל הכוזב על שלום נועד למשוך שוב את המחנ״צ לתרחיש האומלל הזה".

הפעם זה רציני? הרצוג וכבל
הפעם זה רציני? הרצוג וכבל

כזכור, ביום רביעי דיווחנו כי נתניהו מוסיף להאמין שהקמת ממשלת אחדות אפשרית בהחלט.

גורמים בכירים במערכת הפוליטית מעריכים כי זו הסיבה לכך שנתניהו מוסיף לשמור את תיקי החוץ והכלכלה – כמו גם תיקים נוספים – ברשותו.

ראיה לכך ניתן למצוא בהתרחשות הבאה: לפני מספר ימים דרש יו"ר 'כולנו, שר האוצר משה כחלון, מנתניהו שיעניק את תיק הכלכלה למפלגתו. "אם ליברמן מקבל שני תיקים על חמישה ח"כים, הרי ש'כולנו' זכאית לארבעה תיקים על עשרה ח"כים. ואם לא ארבעה תיקים, אז לפחות שלושה תיקים משמעותיים", טען כחלון.

אלא שנתניהו סרב לדרישה – המוצדקת לכאורה – בטענה הבאה: "אני מתכנן מהלך אזורי משמעותי בהובלת סיסי. זה לא מהשפה ולחוץ, גם ליברמן בענין", פתח נתניהו והוסיף: "במצב דברים שכזה אין ספק שהרצוג והחלק הפרגמטי במחנה הציוני יכנסו לממשלה. צריך לשמור להם תיקים".

העובדה שכחלון קיבל את הדברים מוכיחה, לטענת הגורמים, כי מהלך אזורי גדול עשוי לצאת לדרך בתקופה הקרובה וכי אחת מהשלכות המשנה שלו תהיה הקמת ממשלת אחדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו