אהוד ברק: התנועה הרפורמית – הדבר הטוב ביותר ליהודים

הדרך חזרה לפוליטיקה בישראל עוברת אצל עשירי התנועה הרפורמית בארה"ב? אהוד ברק ביקר בטמפל רפורמי והתבטא לטובתם • בלשכתו מכחישים: "תיאור חלקי ומטעה"

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, אשר לאחרונה חזר לכותרות בהתבטאויות נגד מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברמזו כי הוא צפוי לשוב לפוליטיקה הישראלית, אומר כי התנועה הרפורמית זה הדבר הטוב ביותר שקרה ליהודים.

את הדברים אמר ברק בביקור שערך בשבוע שעבר בטמפל הרפורמי Central Synagogue במנהטן. ברק נפגש במקום עם הרבה של הקהילה, אנגלה וורניק בוכדל, ועם שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון לשעבר דניס רוס.

השיחה בין השלושה הוגדרה מראש סגורה לתקשורת, אך כמה אנשים שהשתתפו באירוע סיפרו לאתר nrg על דבריו של ברק. חלק גדול מהם הוקדש לנושאי דת ומדינה והם כללו התייחסות חיובית לתנועה ההרסנית.

על פי הדיווח, ברק אמר לבוכדל – בת לאם ממוצא דרום קוריאני ואב יהודי-רפורמי, שעברה גיור בצעירותה והפכה לרבה ולחזנית – כי התנועה הרפורמית "היא הדבר הטוב ביותר ליהודים והדבר הכי טוב שקרה לעם ישראל מאז תקופת ההשכלה".

על עצמו העיד ראש הממשלה לשעבר כי הוא אדם חילוני לחלוטין שאינו מכיר את סידור התפילה, ושיתף שכלל לא ערכו לו בר-מצווה בצעירותו. "הרפורמים הם יותר דתיים ממני", פנה למשתתפים, "אתם לפחות יודעים את הטקסטים".

לדברי ראש הממשלה לשעבר בביקור, כשהוא מדבר עם החרדים, הוא מפציר בהם להפסיק את המלחמה ברפורמים וביהודים הליברלים. אותו גורם טען כי ברק "נורא מתעניין ביהדות לאחרונה, וזה ניכר בצורה בה הוא דיבר בבית הכנסת".

משתתף נוסף מהתנועה הרפורמית, שהאזין לדבריו, סיפר שברק התייחס לסוגיית הגיור והזכיר שאשתו של משה רבנו לא הייתה יהודייה, "וכך גם רות המואבייה". לסיכום הנושא ניבא ברק, כך על פי כמה מהמשתתפים, כי תהיה "התנפצות גדולה בנושא דת ומדינה" ואמר כי לדעתו, החברה הישראלית צריכה להתעורר ולפעול בנושא.

גורמים בכירים בתנועה הרפורמית אישרו את הדברים שאמר ברק בבית הכנסת. בבית הכנסת עצמו הבהירו כי מדובר באירוע שהיה סגור לתקשורת, ולפיכך הם אינם יכולים להגיב. ממשרדו של ברק נמסר: "זהו תיאור חלקי ומטעה של דברי ברק באירוע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו