תודה על דאגתכם, פטרוני הציבור החרדי / דעה

שלומי סגל רואה את דאגת 'יש עתיד' לעתיד הילדים החרדים שאינם לומדים ליבה ומבקש מהם: תפסיקו להתנשא עלינו, אל תחשבו שאתם פטרוני הציבור החרדי • טור דעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משרד החינוך פרסם בסוף השבוע את תזכיר החוק שמטרתו לפטור את מוסדות החינוך החרדיים מלימודי ליבה, ובכך ביטל את הצעת החוק המחייבת לימודי מקצועי הליבה שהעבירה יש עתיד בקדנציה הקודמת.

על פי הצעת החוק של יש עתיד שאושרה בקדנציה הזכורה לרעה, מוסד חינוך שלא ישלב במסגרת תוכנית הלימוד את מקצועות לימודי החול בהיקף נרחב של שעות, יתוקצב רק בשלושים אחוז, במקום 55% שהוא מקבל כיום. כעת, שר החינוך נפתלי בנט יכול להכריע האם להשאיר את התקצוב על כנו או לקצצו כפי החלטת יש עתיד.

בסיעת יש עתיד זעמו על תזכיר החוק שהופץ ובתגובה מסרו: "איך יפרנסו את עצמם הצעירים החרדים בלי מתמטיקה ואנגלית ובלי ארגז הכלים הבסיסי של שוק העבודה? ואם הם לא יפרנסו את עצמם, מי יפרנס אותם?" כלומר, אין כאן ניסיון לשנות את הציבור החרדי, כי אם "דאגה" לעתידנו.

"הצעת החוק הזו אינה הוגנת כלפי התלמידים החרדים שתימנע מהם את האפשרות לפרנס בעתיד אותם ואת משפחותיהם בכבוד ואינה הוגנת כלפי הילדים החילונים והדתיים שעליהם תיפול המעמסה בעתיד", נכתב בהמשך הודעת המפלגה.

ח"כ אלעזר שטרן הוסיף כי "זהו ניסיון נוסף למחוק מהלך חשוב שהובילה סיעת יש עתיד בכנסת הקודמת, שתכליתה לעודד השתלבות של בני המגזר החרדי בשוק העבודה הרחב, תוך פתיחת מגוון אפשרויות תעסוקה". האם יותר חרדים השתלבו בשוק העבודה במהלך אותם שנים שיש עתיד הייתה בשלטון? אני לא בטוח. אני כמעט בטוח שלא.

אנו חיים במדינה יהודית. רק אחר כך מדינה דמוקרטית. כן. כך על פי הגדרתה של ישראל במגילת עצמאותה. במדינה יהודית, צריך שיהיה ערך ללימוד התורה, לפחות כמו ללימודי הליבה. אין כל הגיון בתקצוב סטודנטים הלומדים על האמונות הסיניות ועל דתות שונים, אך מלחמה ומאבק על הלומדים ושומרים על הדת היהודית.

במדינה דמוקרטית, אסור לכפות על מיעוט ללמוד דברים שהם אינם מעוניינים בו. במדינה דמוקרטית, מאפשרים לכל קבוצה ללמוד את מה שחשוב להם ומעניין אותם ומתקצבים אותם כפי שמתקצבים את המיעוט הגדול ביותר שלומד לימודי ליבה. במדינה דמוקרטית, קבוצה אחת לא מנסה לכפות את דעותיה על קבוצה אחרת מהאוכלוסייה. אבל יש עתיד אינה מפלגה דמוקרטית. יאיר לפיד שולט בה כמו דיקטטור וכך הם רואים את המדינה.

גם לשיטת יש עתיד שהמדינה היא הריבון ועליה לדאוג לאזרחיה, כפי המשך הודעתו של אלעזר שטרן כי "למדינה יש חובה לדאוג לכל האזרחים שלה לכלים הנכונים כדי שהם יוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד ולא להיות נתונים לחסדים ושירותי רווחה", כעת החליטה המדינה שלא "לדאוג" לרווחת הציבור החרדי, אך שטרן מסרב לקבל זאת. אין מצב מבחינתו שהחרדים יהיו הריבון שיחליטו שלא לקיים את הוראותיו.

נחמד להיזכר כעת ביו"ר מפלגתו, יאיר לפיד עומד בתחילת הקדנציה הקודמת מעל בימת הכנסת וקורא לח"כ גפני "המדינה הפסיקה לקבל הוראות מכבודו". הגיע הזמן להבהיר להם את זה. תודה לכם פטרוני הציבור החרדי, אין לנו כל צורך שתדאגו לנו. המדינה הפסיקה לקבל הוראות ממכם.

עוד בנושא:

תזכיר ביטול חוק הליבה הוגש לממשלה

בלי בושה: לפיד פנה לרבנים שיפעלו נגד ביטול לימודי הליבה

ש"ס נגד לפיד: ממשיך להתעסק במפלג ולא במאחד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture