חבר כנסת ערבי במסע הסברה אנטי ישראלי בקנדה

חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת יצא לקנדה, שם נאם על הצורך להחרים את מדינת ישראל, באירועים של ארגון שלטענת ארגונים יהודיים במדינה, הוא ארגון אנטישמי

חבר הכנסת באסל גטאס הנמנה על הרשימה הערבית המשותפת הוזמן לשאת הרצאות במספר ערים בקנדה, ובהן מונטריאול, אוטווה, טורונטו, לונדון והמילטון.

גטאס נטל חלק בדיוני הפורום הסוציאלי העולמי במונטריאול. ארגונים יהודיים בקנדה האשימו את הפורום הסוציאלי בנקיטת עמדות אנטי ישראליות קיצוניות ובעידוד אנטישמיות. בפורום התקיימו מספר סדנאות בתמיכה בחרם כולל על ישראל.

בהודעה רשמית נמסר, כי חבר הכנסת גטאס הוזמן לדבר על סטטוס הדמוקרטיה בישראל, מצב זכויות האדם של הפלסטינים, הכיבוש הישראלי והפעילות לשבירת המצור מעל רצועת עזה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון התייחס לקריאתו של ח"כ גטאס להחרים את ישראל: "ח״כ באסל גטאס ממשיך בקו של להיות בכנסת ולדבר נגדה ונגד הערכים הדמוקרטים על פיהם היא מתפקדת. אביו הרוחני והפוליטי, ח״כ עזמי בשארה, ברח מישראל רגע אחרי שגורמי הביטחון שלה עלו על כך שהוא בגד במדינת ישראל, ורגע לפני ששמו יד עליו כדי להביאו לדין.

"גטאס משמיע את קול אדונו ויתכן כי מנבא את עתידו שלו בכל הקשור לנאמנות למדינה. יש כאלה שיאמרו כי גטאס יורה לעבר הנוסעים בתוך האוטובוס בו הוא יושב. לטעמי, הוא כלל אינו מרגיש כמי שיושב באוטובוס הכי פרלמנטרי שיש במזרח התיכון ואחד הדמוקרטים בעולם. גטאס רוכב בפועל על חמורו של משיחו, עזמי בשארה, ואולם לנו המתבוננים מן הצד, קשה לקבוע מיהו באמת החמור, זה שלמעלה או שמא זה שלמטה…"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו