נתניהו ממליץ לחרדים "להתגמש" מול הרפורמים ולא לריב עם לפיד

ראש הממשלה נשאל על ידי אנשי תקשורת חרדים על התנועה הרפורמית ונענה כי חייבים להתפשר מאימת הבג"ץ • עוד המליץ להפסיק את מלחמות השבת המחזקות את יו"ר יש עתיד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, העורך בתקופה האחרונה סבב פגישות עם אנשי תקשורת, נפגש היום עם קבוצת עיתונאים חרדים. השיחה הוגדרה כאוף אן רקורד – שיחה שלא לציטוט, אך חלקים ממנה כבר דלפו והגיעו לידי JDN.

מעדויות של נוכחים בשיחה, נתניהו נמנע ממתן הצהרות חד משמעיות במרבית הנושאים החרדיים, והעדיף להגיב בתשובות כלליות יותר. כך לדוגמה בנושא התנועה הרפורמית, העדיף נתניהו שלא להגיב ולפרט את מי הוא מעדיף. את החרדים או את הרפורמים.

אחד הנוכחים בשיחה סיפר לJDN כי נתניהו סיפר להם שהוא ממליץ להגיע לפשרות מולם, בעיקר בנושא הקצאת חלק מרחבת הכותל לשליטת אנשי התנועה, שכן, אחרת, בג"ץ יתערב בנידון והוא ככל הנראה יכריע חד משמעית לטובת הרפורמים.

גם ביחס ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר נתניהו כי עדיף שלא להתקוטט איתו שכן הדבר מוסיף לו מנדטים בסקרים. עם זאת, נתניהו הוסיף כי הסקרים לא קובעים וכי הוא עדיין אינו רואה מצב שהוא מצרף אותו לקואליציה הבאה שלו.

למרות זאת הוסיף נתניהו, כי אם העם יאמר את דברו ולא יישאר לו ברירה, לפיד יוזמן להצטרף לקואליציה הבאה אותה הוא מקווה להקים. גורם אחר שהיה בפגישה סיפר לJDN כי נתניהו אף הוסיף שלא כדאי לצאת בכותרות בעניין השבת שכן הדבר משחק לידיו של לפיד. עיתונאי אחר טען כי "לא שמע" את הדברים מפי נתניהו.

לגבי השבת, על פי חלק מהדיווחים, נתניהו עשה עצמו כמופתע כאשר שמע על היקף חילולי השבת באחרונה מפי אנשי התקשורת החרדים. בסיום המפגש עימם, טילפן ליו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני וסיכם עימו על פעילות לעצירת עבודות הרכבת תוך חילול השבת.

נתניהו: ברק מכשכש בזנב

לעומת הנושאים המעניינים את החרדים, בנושאים כללים דווקא שוחח נתניהו בפתיחות. בתגובה ראשונה להאשמות ברק נגדו אמר נתניהו כי לאף אחד במערכת הביטחון או בלשכתו אין מושג למה ברק התייחס. "אם יש לו מה לומר הוא מוזמן להגיע לוועדת הביטחון של הכנסת ולמסור את גרסתו המלאה, ולומר לי או ליו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר ונטפל בזה".

נתניהו אמר כי ל"ברק יש המון זכויות בזמן שהיה בשירות המדינה אבל יש לו גם לא מעט חובות, הוא בקושי היה בשלטון שנה וחצי עד שזרקו אותו". כאן הזכיר נתניהו סדרה של מחדלים שגרם אהוד ברק בתקופת כהונתו. "העובדה שברק לא מגיע לוועדת חוץ וביטחון", הוסיף, "מוכיחה שהוא סתם מכשכש בזנב ורוצה קאמבק".

דברי נתניהו באו בתגובה להאשמתו את נתניהו כי גרם לאחרונה לנזק ולפגיעה בביטחונה של מדינת ישראל בשל התנהלותו והתנהלות הממשלה. ברק לא פירט במה מדובר. "מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צרוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים. זאת, לצד העדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

בנוסף, תקף אהוד ברק את התנהלות ראש הממשלה גם בפרשת כספי הסיוע הביטחוני מארצות הברית. "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקני לעשור הבא, יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן", טען ברק.

לדבריו, "במקום לקבל ארבעה וחצי מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בווינה תקבל ישראל 3.8, וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס. מלבד זאת, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על יותר מ-750 מיליון דולרים של המרות לשקלים. זהו נזק נוסף ישיר של שלושה מיליארד שקלים בשנה לתעשיות הביטחוניות שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture