נתניהו הכריע: עבודות מסכנות חיים יתקיימו תוך חילול שבת

נתניהו החליט כי העבודות ברכבת בנתיבי איילון יתקיימו כמתוכנן תוך חילול שבת מחפיר • בהודעה עקץ נתניהו את שר התחבורה והציע פתרון: הקמת עוד ועדה שתדון בנושא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

האם נמנע המשבר בקואליציה? מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא פתר את המשבר הקואליציוני בנושא עבודות הרכבת בשבת

בתחילת ההודעה, דאגו בלשכת נתניהו לעקוץ את שר התחבורה ישראל כ"ץ. "לאחר שהסיעות החרדיות גילו כי בניגוד למסרים שהועברו אליהן ממשרד התחבורה מתבצעות בשבת עבודות תשתית של רכבת ישראל, הגיעה הקואליציה לסף משבר.

על פי ההודעה, ראש הממשלה התערב כדי לפתור את המחלוקת, ניהל דיונים לאורך הלילה ולאחר שנבחנו כל ההיבטים קיבל את ההחלטות הבאות: כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון. העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית ניתנות לדחייה ולא יתקיימו בשבת זו.

בנוסף תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם.

יצוין כי חוות דעת של המשטרה שהועברה ללשכת ראש הממשלה קובעת כי העבודות מחייבות חסימה חלקית, אך משמעותית של איילון דרום. לפי ההמלצה של ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי, לא ניתן לחסום את הכביש באמצע שבוע בזמן פעילות של משרדים ומפעלים. זאת משום שהחסימה תוביל לפקקי תנועה בכל אזור גוש דן.

במצב כזה, לדבריו, כוחות ההצלה שירותי הכבאות ומד"א לא יוכלו לנוע באזור, דבר המהווה "סכנת חיים ממשית לכלל האזרחים". על כן, ההמלצה היא לבצע את העבודות בסוף השבוע. "מועד זה נבחר בקפידה על מנת למנוע סכנה לחיי אדם, משום שבסוף השבוע הקרוב התנועה בכבישים תהיה דלילה יחסית, בשל ריבוי חופשות".

המאבק בין נתניהו לכ"ץ מגיע גם לחילולי השבת ברכבת • פרשנות

כזכור, אתמול שיגרו ראשי הסיעות החרדיות מכתב חריף לראש הממשלה עם איום למשבר קואליציוני. נודע לנו, כי בשבת הקרובה שבת מברכין חודש אלול, עלולות להתקיים עבודות תשתית ופיתוח יזומות בכמה מקומות ברחבי הארץ. ובפרט בעיבורה של העיר תל-אביב יפו בדרך השלום. מיד עם היודע הדבר קיימנו שיחת ועידה ארוכה יחד עם שר התחבורה מר ישראל כ"ץ. השר כ"ץ הבהיר כי הינו מנוע מלהתערב ולהורות על הפסקת העבודות בשבת קדש מסיבות כאלו ואחרות.

עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו, תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל.

אף ראש הממשלה המנוח מר מנחם בגין ז"ל כשהטביע חותם בנושא השבת הציבורית והחלטתו כי חברת התעופה הלאומית של ישראל תימנע מלפעול בשבת התבטא בכנסת ואמר:

"אנחנו עם עתיק יומין, ההיסטוריה הרשומה שלפנינו מתחילה לפני שנים. היו וגם ישנם עמים עתיקים נוספים. אדרבה, נתבונן בתולדותיהם: במצרים התפתחה תרבות גדולה, שאת תוצאותיה אנחנו יכולים לראות גם בימינו. רק עם אחד, עם אחד מבקש האלוקים ומוצאו. עם קטן שמע את הקול, ראה את הקולות: "שמור את יום השבת לקדשו, לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך שורך וחמורך וכל בהמתך וגרך אשר בשעריך, למען ינוח עבדך ואמתך כמוך" – ומדינת היהודים, הריני בא לשאול, תעשה שבתותיה חול?"

נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קדש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture