לראשונה בראיון: גדעון סער מצהיר שיחזור השנה לפוליטיקה

פעמים רבות כבר נטען בשמו כי הוא מתכנן לשוב למערכת הפוליטית, אך כל פעם הכחיש מחדש • היום מצהיר גדעון סער כי הוא יצטרך לחזור לזירה הפוליטית ואומר: "זו השנה שבה יקרו הדברים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בכנס פעילים שערך בכפר המכביה ערב ראש השנה לפני שנתיים, הפתיע גדעון סער כאשר הצהיר כי "בחיים לפעמים צריך לעשות שינוי, גם אם זה לא קל וזה לא קל. לאחר ששקלתי, חשבתי, התייעצתי רבות וחשבתי היטב, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולהתמודד עם אתגרים חדשים".

קהל רב שהיה במקום, החל לצעוק לעברו שלא יעשה זאת, ושר הפנים ענה: אל תכעסו עליי כל כך. אני מבקש היום ליהנות מיותר פרטיות, חופש ושקט. "זה נכון יותר עבור אהוביי ויקיריי. בקרוב דוד (בנו של סער) יתחיל ללכת ואני רוצה להיות לידו כשהוא מתחיל ללכת יד ביד. בערב שנה חדשה אני מתכוון לצאת לדרך חדשה", אמר שר הפנים דאז.

האם עכשיו, שנתיים אחרי הפרישה המפתיעה החליט סער כי הגיע הזמן לחזור? מאז הפרישה, נטען פעמים רבות בתקשורת כי סער הכריז באירוע סגור על שובו לפוליטיקה, או שכך טוענים מקורביו. בכל הפעמים מיהר גדעון סער להכחיש את הדיווחים. היום, מפתיע גדעון סער כאשר הוא מצהיר בקולו כי ככל הנראה ישוב לפוליטיקה בשנה הקרובה.

בראיון מיוחדשישודר לקראת ראש השנה ב"רדיו ללא הפסקה FM103" דיבר סער על חזרה לפוליטיקה במהלך השנה הקרובה. "כשעזבתי הסברתי שזה פסק זמן", אמר, "לא הודעתי שאני פורש, אלא פסק זמן, כי אני רוצה לחיות חיים אחרים עם המשפחה שלי ואני מאוד מאושר היום. אבל בהנחה שהציבור ירצה, והיום פונים אלי ומבקשים ממני. אין יום שלא פונים אלי הרבה מאוד אנשים ומבקשים, ואם זה יהיה המצב, אז אני אצטרך לחזור. אם אני אראה שיש רצון, בתקופה שזה יהיה רלוונטי, כמובן, אז אני אסיק את המסקנות".

בדרך לחזרה לפוליטיקה, גדעון סער קובע שיעור בחסידות

לאחר שנולד לו ולאשתו, גאולה אבן, ילד שני, חש סער כי כעת הוא בשל לשוב לפוליטיקה. "אם אני מסתכל על השנה הבאה, זו שנה שבה יקרו הדברים. זאת אומרת השנה, אולי בגלל שאני הולך להיות בן 50 בחנוכה, אולי בגלל הלידה. תמיד לקראת ראש השנה אני מאוד אופטימי והשנה אני אופטימי במיוחד. כבר הייתי חבר כנסת והייתי שר והייתי שר בכיר והייתי מזכיר ממשלה. הייתי בתפקידים מאוד בכירים. אם אני חושב על חזרה זה אף פעם לא מטעמים של אגו. אני עם האגו שלי חי בשלום. אלא מטעמים שביסודם השליחות. אדם לא יכול לחיות רק את החיים שלו ולהגיד כל השאר לא מעניינים אותי".

בהתייחסות למצב במדינה הוסיף סער: "התפקיד של המנהיגות מכל הפלגים הוא כיום לאחד, לא להפריד, לאחד. למצוא את המכנה המשותף, לסגור את השסעים. מתוך ראיית השונה וראיית הייחוד. בכל אחד יש ייחוד, אבל לכולנו יש גורל אחד, ייעוד אחד, קשר מאוד חזק לא רק לעבר, אלא גם לעתיד. אנחנו צריכים מאוד להשתפר בנושא של 'ואהבת לרעך כמוך'. גם במישור הבינאישי, בין אדם לחברו, וגם במישור שבין קבוצות באוכלוסייה, או מה שאומרים היום, בין 'שבטים'. צריך יותר אהבה וחברות, ולא רק במועדים מסוימים. למרות שאנחנו מחנכים לזה, הנושא של 'בין אדם לחברו' הוא לא באמת מופנם, לא באמת קיים".

עוד התייחס סער לשינויים שעוברת החברה הישראלית: "אני לא חושב שזה רק אצלנו, אלא משהו שמאפיין את העידן המודרני שהוא מאוד מאוד חומרני, מאוד מאוד מקדש את ההגשמה העצמית של הפרט ופחות ערכים קולקטיביים. זה עולם פחות נעים לחיות בו. הוא כביכול יותר מתקדם ובהרבה מובנים הוא פחות נעים. כל אחד מאיתנו, כשהוא נזכר בילדותו, זוכר דברים שהיו יותר פשוטים אבל יותר טובים. זה כמו מטוטלת. בסופו של דבר יגיע גל נגדי שיחזיר אותנו למקום המתוקן והמורשת שלנו כעם מאוד מאוד עמוקה בנושא הזה. לצערי התרחקנו מאוד מהמקורות, ואני לא מדבר מבחינה דתית אלא מבחינה חברתית. הסולידריות שבין אדם לחברו נפגעה מאוד וצריך לתקן את זה".

גדעון סער קבע מזוזות והכריז: אתמודד בבחירות הבאות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture