הרצוג הכריז בעצרת לזכר רבין: "תם פרק ממשלת האחדות"

אלפים השתתפו בעצרת השמאל בכיכר רבין לציון 21 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין • סערה בעקבות דברי יו"ר הקואליציה כי הרצח לא היה על רקע פוליטי

עשרות אלפי בני אדם השתתפו הערב בעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין במלאות 21 שנה לרציחתו. העצרת אורגנה על ידי מפלגת המחנה הציוני ואישי שמאל שונים נשאו בה דברים.

"בימים האחרונים נחצו כל הקווים האדומים", אמר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שתקף את ראש הממשלה נתניהו. "כשראיתי את שתיקת ראש הממשלה מול ההתקפות הפרועות על קצינים וחיילים, כשאני רואה את מסע האטימות מול סבלם של תושבי הצפון ואת מצוקתם של אלפי מורים שאינם מקבלים שכר, את ההתעלמות מזוגות צעירים שנאנקים תחת המשכנתא ורופאים שעובדים שעות וחוטפים קללות על עבודתם – אני אומר עד כאן".

"כשאני רואה את ראש הממשלה מכריז מלחמה על הדמוקרטיה, אני אומר לו – נתניהו, עד כאן. תם פרק ממשלת האחדות".

שותפתו להנהגת המפלגה, ח"כ ציפי לבני אמרה: "באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. רצח רבין היה פוליטי. באנו כדי למנוע את פשע השנאה הבא, כי ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה, כמו אז. באנו לכאן כדי להודיע בקול ברור שישראל לא תהיה מדינה שבה מסמנים עיתונאים, שופטים וקציני צה"ל בגלל דעותיהם הפוליטיות. באנו לכאן כי לא ניתן להפוך את צה"ל למגרש משחקים פוליטי".

"זה הזמן לעבור ממגננה להתקפה ולצעוק 'די'", אמרה לבני. "די לטירוף, די לאלימות, להסתה ולרדיפה. לא נהיה שותפים למי שמוביל את הגל העכור הזה. לא נהיה עלה תאנה ולא נגיד שהכול בסדר כשהכול לא בסדר. אנחנו באופוזיציה כי שם אנחנו צריכים להיות".

"ראש הממשלה, אתה יכול לקרוא לנו איך שאתה רוצה", תקפה את נתניהו, "שנביא את דאעש, את הערבים לאוטובוסים וששכחנו להיות יהודים – אבל אף אחד לא ילמד אותנו מה זה להיות ציונים. השיתוק והקיפאון יביאו להקמת מדינה דו לאומית עם רוב ערבי, וזה הדבר הכי לא ציוני שיש", הוסיפה.

ביטן: רצח רבין לא היה פוליטי

מוקדם יותר, עורר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן סערה כאשר התבטא כי "לא אהיה הערב בעצרת, רצח רבין זה לא רצח פוליטי". לדברי ביטן, "מנסים לצייר כאילו הפוליטיקאים רצחו אותו". בהתייחסות לעובדה שהמחנה הציוני מימנה את העצרת, אמר ביטן: "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממומנת על ידי כספי המדינה בהחלטת הממשלה".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר אמר בתגובה כי "לא צריך להיות יו"ר קואליציה כדי להבין שמדובר ברצח פוליטי באופן הכי מובהק שיש. לרצח קדמה הסתה מאורגנת, שנאה, רדיפה של הימין הקיצוני, סימון מטרות וקריאות בוגד. אותה שנאה, רדיפה, סימון והסתה קיימת בדיוק גם היום – נגד עיתונאים, שופטים, קצינים וכל מי שחושב אחרת מהממשלה. רק בגלל זה חייבים לבוא הערב לכיכר ולהילחם על הדמוקרטיה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצחיק שבוזי אומר "תם פרק ממשלת אחדות" אחרי שנתניהו סיבב אותו כמו שצריך. "בוזי! תפסיק לדבר על הנושא הזה כי זה רק מביא לך בושות"!!
אגב, אחרי הבחירות עמית סגל אמר שההצלחה של נתניהו זה שהשמאלנים כ"כ שונאים אותו…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו