ח"כ חזן: גטאס ואובמה שווים. שניהם מסייעים למחבלים

במהלך דיון על הצעת חוק הדגל שהגיש ח"כ אורן חזן, בחר בנאומו לפני אישור החוק בקריאה טרומית להשוות בין נשיא ארה"ב לח"כ שהבריח טלפונים למחבלים • "גם ח"כ טיבי שהיה יועץ של ארכי מחבל ומחרחר ריב ומדון, יצטרך להניף את דגל המדינה כי נחייב אותו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) השווה היום במליאת הכנסת בין ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שחשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים, לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אחד מבריח טלפונים למחבלים, השני מריץ הצעות של מחבלים באו"ם", אמר בהתייחסו להימנעות ארה"ב בהצבעה על החלטת מועצת הביטחון בשבוע שעבר.

ח"כ חזן אמר את הדברים בדיון על חוק הדגל, שאותו יזם. הצעת החוק, שעברה בקריאה טרומית ברוב של 44 לעומת 34, קובעת כי דגל ישראל יוצב בכל אירוע פומבי שבו משתתף נציג רשמי של המדינה – שר או ח"כ. לפי ההצעה, הדגל יוצב על הבמה שעליה יישא הנציג הרשמי את נאומו. אם נציג רשמי ישתתף באירוע שלא הוצב בו דגל, הוא לא יוכל לקחת חלק באירוע ציבורי במשך שישה חודשים מטעם אותו גוף שלא עשה כך. בנוסף, נקבע כי יינתן קנס של 5,000 שקל לנציג שעובר על החוק.

"בשעה טובה אנו צועדים עוד צעד כדי לחנך את אלה שעושים הכול כדי לבזות ולהתכחש למדינה, אבל לא מתביישים לשבת בכנסת ולאכול מהיד של המדינה, לנסוע ברכבים שלה ולהשתמש בעוזרים שלה", אמר חזן בדוכן הנואמים במליאה. "הפכנו לחברה שמתביישת בסמלים שלה. מי שמבייש את הדגל שורף אותו ודורך עליו הוא גיבור, ומי שמניף אותו בגאווה הוא לא יותר מאשר קיצוני משיחי. לעתים אני מתבייש לראות אותנו כחברה המתרחקת מהמורשת שלנו – לא רק מדרכי אבות אלא גם מהמורשת שהתחילה לפני 69 שנים, אז לא התביישנו לעמוד מול האו"ם-שמום".

במהלך הדיון במליאה נרשם עימות חריף בין ח"כ חזן ובין ח"כ זהבה גלאון ממרצ. ח"כ חזן אמר במליאה: "המציאות בה יושבת פה חבורת ח"כים המוכנים למכור נשמתם בשביל כותרת תסתיים. גם ח"כ טיבי שהיה יועץ של ארכי מחבל ומחרחר ריב ומדון, יצטרך להניף את דגל המדינה כי נחייב אותו. בכינוס ישיבות הסיעה אני מתכוון לבוא אישית לרשימה הפלסטינית המשותפת לראות את הנפת הדגל.

"הגיע הזמן שנשתחרר מחבלי ושרשראות הפחד של מה יאמרו הגויים. הגיע הזמן שנכתיב להם, כי ככה תמיד עשינו. להניף את הדגל, לשאת אותו לא רק ציונה אלא לכל מקום בארץ ישראל. המלחמה בשונאינו מבית שיושבים כאן ובשונאינו מחוץ לא תמה. הגיע הזמן לקדם חוקים שמגרשים מכאן מחבלים תומכי טרור. הסרנו חסינות ממחבל אחד והגיע הזמן להסיר גם מהשאר. הבוגד גטאס כבר בדרך לכלא וגם הבוגדים האחרים יגיעו".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) הגיבה לדבריי חזן: "היינו עדים לפני כמה דקות לאחד משיאי ההתבהמות בכנסת. אנחנו רואים תולעת שעמדה על הדוכן ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה כי כשמכנים ח"כים בוגדים והכנסת אינה מזדעקת זה כרסום יסודות הדמוקרטיה. ראינו איך מילים הופכות לאצבע על ההדק ועומד כאן ח"כ זחוח שמעז להאשים אנשים פטריוטים מסיעות האופוזיציה כבוגדים".

סגן שר הפנים משולם נהרי השיב להצעה בשם הממשלה והודיע שהתמיכה בהצעה מותנית בכך שלא יהיו סנקציות ושהיא לא תחול על אירועים בחו"ל: "ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעה בקריאה טרומית בתנאי שהמשך הליכי החקיקה ייעשה בהסכמת משרד הפנים ומשרד המשפטים ועל פי המתווה הבא: חובת הנפת הדגל תוחל רק באירוע ציבורי שחל במשרד ראשי של משרדי הממשלה והרשויות והתאגידים שהוקמו בחוק, המנויים בסעיף 2א1 בחוק הדגל. בנוסף, לא תוטלנה סנקציות בגין אי הנפה וכן שהחוק יהיה טריטוריאלי ולא יחול על פעילותם של נציגי המדינה בחו"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture