ליברמן שוב נגד בנט: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל"

ליברמן הוסיף כי מפלגתו תתמוך בחוק ההסדרה, "אבל לא צריך להיות גאון. הסיכוי שלו להיפסל בבג"ץ הוא 100 אחוז" • חוק ההסדרה כן יעלה עוד היום להצבעה, ולדברי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, החוק "יסבך ויסכן את קברניטי המדינה ומפקדי צה"ל בערכאות בינלאומיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו את ההדלפות מהקבינט המדיני-ביטחוני לתקשורת ואמר כי "מי שמדליף הוא קרימינל (פושע)". ליברמן הוסיף כי "עצם העובדה שמישהו הדליף פרוטוקולים של הקבינט לתקשורת, וברור שמישהו מדליף, הוא מדליף בכוונה מאוד מסוימת. מדובר בעבירה פלילית".

בדבריו נדרש ליברמן לדוח המבקר על "צוק איתן", ששיחות בקבינט שמופיעות בו, הודלפו לכלי תקשורת. שר הביטחון לשעבר משה יעלון האשים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהדלפות, ולדברי שר הביטחון הנוכחי: "אני לא מתכוון לדון בדוח המבקר כל עוד הוא לא פורסם. לקחו את הסוגיה הביטחונית והפכו אותה לסוגיה פוליטית. מי שמדליף לא דואג לביטחון, הוא פוגע בביטחון של מדינת ישראל ואני לא מתכוון לקחת בזה חלק".

בישיבת הסיעה התייחס ליברמן גם לחוק ההסדרה, שצפוי לעלות היום להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. הוא ציין כי מפלגתו תתמוך בו אבל הבהיר כי ישנה עוד דרך. "לא צריך להיות גאון – כשאתה קורא שהיועץ המשפטי לממשלה לא מוכן להגן עליו – כדי להבין שהסיכוי שהוא ייפסל בבג"ץ עומד על 100%. לכן, אנחנו לא נתמקד בהצהרות וחגיגות, אלא במעשים. אני נגד חגיגות לפני הזמן ונגד פעולות שהם כרגע רק הצהרתיות".

מוקדם יותר, אחרי דיונים אינטנסיביים והודעות סותרות, הודיעו יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי חוק ההסדרה יעלה היום לקריאה שנייה ושלישית במליאה. הקואליציה תיאלץ להתמודד עם מאות התסתייגויות שהגישה האופוזיציה במטרה לעכב אותו.

בישיבת הסיעה של המחנה הציוני הודיע יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כי מפלגתו תצביע נגדו. "חוק ההסדרה הוא סכנה חמורה מאוד לישראל. החוק הזה מייצר סיפוח דה-פקטו בניגוד לכל ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. זה החוק שבגללו התקבלה ההחלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בנוגע להתנחלויות. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי".

הרצוג קרא לסיעות הקואליציה "להבין את גודל השעה, לגלות אחריות ולהתנגד לחוק". הוא פנה לשר האוצר משה כחלון ולמפלגות החרדיות ואמר: "אתם נותנים יד לסיבוך נוראי של ישראל במשפט הבינלאומי. לסיבוך של ממשלת ישראל, קברניטי המדינה וחלילה של מפקדי צה"ל. אני וחברי נתנגד בכל כוחנו למהלך הזה שיביא לסיפוח של מיליוני פלסטינים, לחיסול החזון הציוני, לחיסולה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולהנצחת שפיכות הדמים באזור ל-50 שנים נוספות".

בראיון לאולפן ynet לקראת הדיון בחוק אמרה חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), שיזמה את החוק יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לאורך כל הדיונים בוועדה שמענו אנשי משפט חוקתי ובינלאומי שאומרים דברים הפוכים ממה שאומר היועץ המשפטי לממשלה, אני יכולה רק להצר על הבחירה שלו להודיע שלא יתמוך בחוק בבג"ץ וכי לא יגן עליו. מלשכת ראש הממשלה אנחנו שומעים תמיכה מוחלטת ברצון להעביר את החוק – ועוד היום".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ענתה לה: "לשולי מועלם ולחבריה בבית היהודי אין לי טענות, זו מדיניות מוצהרת מבחינתם להעדיף את ההתנחלות על חשבון מדינת ישראל, להעדיף את הגניבה על חשבון שלטון החוק. אני מתפלאת על שאר הגורמים, החל מראש הממשלה שאמר בפירוש שיש קשר בין חוק ההסדרה לבין ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, ושהזהיר מפני הליכה לבית הדין הבינלאומי בהאג".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture