נתניהו מסביר: למה התקשורת השמאלנית רודפת אותי?

ראש הממשלה הסביר את עמדתו באשר לתמיכה שהביע בהקמת החומה בגבול ארה"ב מקסיקו על ידי הנשיא טראמפ • "התקשורת השמאלנית מגוייסת למסע ציד בולשביקי, שטיפת מוח ורצח אופי נגדי ונגד משפחתי. הם מייצרים עלינו מבול של חדשות מזוייפות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסביר את ציוץ התמיכה שלו בהחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להקים חומה בגבול עם מקסיקו, ומציג את נקודת מבטו בפתח ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום.

"הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים. הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי. מזה – פרשנים עשו תיל-תילים בתקשורת.

כאן עבר נתניהו לתקוף את התקשורת. "אלה אותם פרשנים שאמרו קודם לכן שהייתי צריך לוותר על נכסים ביטחוניים ראשונים במעלה של ישראל למען יחסים טובים עם הנשיא הקודם שהיה בבית הלבן. ועכשיו הם אומרים: פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם.

"מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסק"ו. אבל מה שההתמקדות התקשורתית כרגע עושה זה להסית את הדעת מהדבר העיקרי – וזה ההצלחה הפנטסטית של הגדר שבנינו בדרום בבלימת ההסתננות, הצלחה של העולם ובראשם נשיא ארה"ב מכירים בה.

לדברי ראש הממשלה, "אותי זה לא מפתיע. התקשורת השמאלנית מגוייסת למסע ציד בולשביקי, שטיפת מוח ורצח אופי נגדי ונגד משפחתי. זה קורה יום-יום וערב-ערב. הם מייצרים עלינו מבול, אין מילה אחרת, של חדשות מזוייפות – מה שקוראים "פייק ניוז". הם מפעילים לחץ בלתי פוסק על היועמ"ש ועל גורפי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום נגדי בכל מחיר. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה. ספק אם היה דבר כזה בתולדות המדינות הדמוקרטיות.

נתניהו הסביר: "ולמה הם עושים זאת? כי מאז קום המדינה, השמאל שולט בתקשורת ובמוקדי כוח אחרים באופן בלתי דמוקרטי. ואני ראש הממשלה הראשון מן הימין שמנסה לשנות זאת, מעז לנסות לשנות זאת. ולכן הם עושים כל מה שהם יכולים לעשות כדי להיפטר ממני ועל ידי כך להנציח את המשך שליטת השמאל במוקדי הכוח, בניגוד לרצון הבוחרים שהם רובם ימנים. לא ניתן להם, הם לא יצליחו בזה".

דרעי ניסה לפייס, אבל יהודי מקסיקו עדיין זועמים על נתניהו

בתוך כך, מסתמן כי הערב תתקיים שיחת פיוס בין נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא מקסיקו אנריקו פנה נייטו. השיחה הייתה אמורה להתקיים כבר אתמול אך לא התקיימה בסופו של דבר. בנוסף, שגריר ישראל במקסיקו יוני פלד הוזמן לפגישה עם שר החוץ המקסיקני בסביבות השעה 21:00 (שעון ישראל).

במקביל, השגריר פלד העניק ריאיון לתקשורת המקסיקנית ואמר שישראל מעוניינת להמשיך בקשרים הטובים עם מקסיקו. לדבריו, הקהילה היהודית לא תמיד מסכימה עם הרשויות בישראל. עוד הסביר השגריר שהציוץ של נתניהו התייחס לנושא המלחמה בטרור ושמדובר במצב שונה מאוד מזה של מקסיקו: "אי אפשר להשוות את מה שקורה אצלנו למה שקורה במקסיקו".

הרב הראשי של מקסיקו, משה טוויל, התקשר לשר הפנים אריה דרעי ואמר לו כי "המילים של ראש הממשלה בנימין נתניהו גרמו לרגשות שליליים בקרב המקסיקנים, וזה גורם אנטישמיות נוראה". "הקהילה היהודית כאן יצרה קשרים הדוקים עם הממשל כדי שיתמכו בישראל, וגם מקסיקו חזרה בה מההחלטה של האו"ם נגד מדינת ישראל", כתב עוד הרב טוויל.

"חבל שיפרק את הקשר ביניהם, אנחנו חושבים שהדרך לכבות את האש היא אם ראש הממשלה בכבודו ובעצמו יפרט שיש הבדל בין מה שקורה בארץ בנוגע לבניית החומה שבנו כדי להגן נגד טרוריסטים, לבין החומה המקסיקנית שמיועדת למעבר מהגרי עבודה". הרב טוויל אף הוסיף כי "ברור שאמריקה יכולה לעשות מה שהיא רוצה, אבל ישראל צריכה לכבד את המקסיקנים שגרים כאן. אנו מבקשים שינסה להסביר את מה שאמר לטובת היהודים כאן ובעולם".

על פי הדיווחים, דרעי ניסה להרגיע את הרוחות. הוא הגיב וכתב הודעה בספרדית ובעברית: "שוחחתי כעת עם ראש הממשלה נתניהו על הצורך בהמשך היחסים החמים בין ישראל למקסיקו. ראש הממשלה אמר לי כי ישראל לא תתערב בסכסוך בין ארה"ב למקסיקו על מימון הגדר. נמשיך לחזק את היחסים עם מקסיקו שבה חיים בכבוד רבים מבני העם היהודי".

אתמול ניסו במשרד החוץ להנמיך את הלהבות סביב דבריו של ראש הממשלה. "אנו לא מביעים עמדה לגבי יחסי ארצות הברית-מקסיקו", נאמר. במקסיקו זעמו על ההתערבות של ישראל בנושא השנוי במחלוקת, ובציוץ מטעם דובר משרד החוץ נכתב עוד כי "ראש הממשלה התייחס לנסיוננו הספציפי, אותו אנו מוכנים לחלוק".

הבהרת משרד החוץ באה לאחר שראש הממשלה נתניהו שיגר ציוץ תמיכה במהלך שאותו מוביל טראמפ. "הנשיא טראמפ צודק", כתב נתניהו. "אני בניתי חומה לאורך גבולה הדרומי של ישראל, והיא עצרה את כל ההגירה הבלתי חוקית. הצלחה כבירה. רעיון אדיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שפר לשונך, כתב!!!!!!!!!!
אין כותבים להסית את הדעת, אלא להסיט את הדעת!!!!!
ואולי בכלל צ"ל להסיח את הדעת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture