נתניהו תוקף: וועידת פריז היא הונאה פלסטינית בחסות צרפתית

"זה לא יחייב אותנו", הבהיר נתניהו שהצהיר כי "זה ניסיון אחרון לאחוז בעבר לפני שהעתיד ייכנס" • את הדברים אמר לשר החוץ הנורבגי שהתחייב: "נבטיח שתהיה תוצאה מאוזנת" • נשיא צרפת טוען: "השיחות לא נועדו להחליף מו"מ בין ישראל לפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לא רק החקירות מעיבות על ראש הממשלה בנימין נתניהו. נראה כי סדר היום המדיני ממשיך להעסיק אותו רבות, לקראת וועידת שרי החוץ שצפויים להתכנס בפריז מתוך ניסיון להתניע מחדש את רעיון הקמת המדינה הפלסטינית.

היום, בפתח פגישתו עם שר החוץ של נורבגיה בורגה ברנדה, השווה נתניהו את הוועידה הצפויה לפיגועי הטרור הפלסטיני, וטען כי שניהם מעכבים כל סיכוי לשלום. "אנחנו מתמודדים כאן עם אתגר גדול של כוחות טרור שלא רק חותרים להשמיד את ישראל אלא מבקשים להשמיד כל סיכוי לשלום. ישנם מאמצים נוספים שהורסים את סיכויי השלום, ואחד מהם הוא ועידת פריז".

ראש הממשלה תקף בחריפות את הוועידה, באומרו: "מדובר בוועידה שהיא הונאה, הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות. זה מסיג את השלום לאחור, וזה לא יחייב אותנו". נתניהו סיים את דבריו באופטימיות. "מדובר בשריד מן העבר. זה ניסיון אחרון לאחוז בעבר לפני שהעתיד ייכנס".

שר החוץ הנורבגי פתח בהבעת תנחומים בעקבות פיגוע הדריסה השבוע. על הוועידה, בה הוא עומד להשתתף, אמר ברנדה: "אני מצפה לדיונים בינינו. אנחנו נהיה שם, אבל נבטיח שתהיה תוצאה מאוזנת, וכולי ציפייה גם לדון בעתיד תהליך השלום יחד איתך".

במקביל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שנשא היום את נאום מדיניות החוץ האחרון שלו טרם עזיבתו את התפקיד בחודש מאי, אמר כי שיחות השלום בוועידה לא נועדו להחליף מו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים.

בתוך כך, היום הגיעה משלחת של אנשי ציבור וביניהם שגרירים לשעבר אשר יצגו את ישראל במדינות שונות אל שגרירות צרפת בתל אביב, בכדי להגיש לשגרירת צרפת הלן לה גל עצומת תמיכה ביוזמה הצרפתית לכנס ועידת שלום בפריז. על העצומה חתמו בימים האחרונים כ-1200 אזרחים ישראלים.

חברי המשלחת יבקשו מן השגרירה להעביר את העצומה אל משרד החוץ הצרפתי ואל נשיא צרפת פרנסואה הולנד. כידוע, הנשיא הולנד מעורב אישית בכינוס הועידה, אשר נועדה להשיק בסיס תמיכה בינלאומי רחב לתהליך השלום בין ישראל לפלסטין. "אנו מצטערים שנאלצנו לנקוט יוזמה זאת" אומרים היוזמים.

"בעצם, מי שהיו אמורים להגיע בימים אלה אל שגרירות צרפת היו נציגים רשמיים של ממשלת ישראל, שהיו צריכים לתאם את פרטי השתתפותו בועידת פריז של שר החוץ הישראלי – הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, ממשלת ישראל הנוכחית החליטה לא רק להחרים את הועידה אלא אף לשפוך קיתונות של דברי שטנה חסרי בסיס על ממשלת צרפת. לא נותר לנו, כאזרחים ישראלים שעתיד המדינה יקר להם, אלא לעשות מה שביכולתם של אזרחים פרטיים לעשות במצב כזה".

מוקדם יותר השבוע נחשפה ב"הארץ" טיוטת הודעת הסיכום של הוועידה ממנה עלה כי עשרות שרי החוץ שישתתפו באירוע בפריז ב-15 בינואר, ובראשם שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי, צפויים לקרוא לנתניהו וליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן להצהיר מחדש על תמיכתם בפתרון שתי המדינות ולהתנער מגורמים רשמיים בממשלתם שמתנגדים לכך.

דיפלומטים מערביים, שמעורים בהכנות לוועידת השלום אך ביקשו לשמור על עילום שם בשל הרגישות המדינית, ציינו כי סעיף זה בהודעת הסיכום מכוון הן להצהרות של שרים בממשלת ישראל כמו נפתלי בנט שקוראים להסיר את פתרון שתי המדינות מסדר היום והן לבכירים ברשות הפלסטינית ובפת"ח שמעורבים בהסתה לאלימות נגד ישראל.

לפי הטיוטה, המדינות שישתתפו בוועידה ידגישו כי הן לא יכירו בכל שינוי בקווי ה-4 ביוני 1967, כולל בירושלים, למעט שינויים שעליהם יסכימו הצדדים במסגרת מו"מ. המדינות שישתתפו בוועידה יבהירו עוד כי הן מחויבות לבצע הבחנה, בכל הפעולות שלהן, בין שטחי מדינת ישראל לבין ההתנחלויות בשטחים שנכבשו ע"י ישראל ב-1967.

"אנו קוראים לשני הצדדים להפגין באופן עצמאי באמצעות מדיניות ומעשים מחויבות כנה לפתרון שתי המדינות ולהימנע מצעדים חד-צדדיים שינסו לקבוע מראש את תוצאות המו"מ על הסדר הקבע, וזאת כדי לבנות מחדש את האמון וליצור נתיב באמצעותו ניתן לשוב למו"מ ישיר ומשמעותי", נכתב בטיוטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

1200 איש זה מיעוט שבמיעוט ולא מיצג את כלל ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture