השוואה אומללה: "הטרור וההתנחלויות מעכבים את השלום"

זעם בישראל בעקבות התבטאות נשיא צרפת, פרנסואה הולנד בפתיחת ועידת פריז, במסגרתה השווה בין ההתנחלויות לבין הטרור הפלסטיני. סגנית שר החוץ: "ההשוואה מעוותת מוסרית. בעוד ישראל מוסיפה חיים על ידי בנייה, הטרור הפלשתיני מקדש את המוות של חפים מפשע"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר אחר הצהריים בנאומו בפתח הוועידה למען השלום במזרח התיכון שנערכת בפריז כי "פתרון שתי המדינות עליו מסתמכת הקהילה הבינלאומית נמצא בסכנה פיזית, בגלל ריבוי ההתנחלויות, בסכנה פוליטית בגלל היחלשותו של מחנה השלום ובסכנה מוסרית בגלל חוסר האמון המצטבר בין הצדדים שהקיצוניים מנצלים, וכן בגלל הטרוריסטים עצמם שתמיד חששו מהפרספקטיבה של הסכם ישראלו-פלסטיני".

בישראל זעמו על ההשוואה בין ההתנחלויות לטרור. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לדברים ואמרה: "ההשוואה בין טרור לבניית התנחלויות מעוותת מוסרית. בעוד ישראל מוסיפה חיים על ידי בנייה, הטרור הפלשתיני מקדש את המוות של חפים מפשע. כאשר הטרור פגע ברחובות פריז באכזריות האם מנהיגות צרפת חשבה שזה בגלל מדיניות צרפתית שגויה? מי שלא מגנה את הטרור נגד ישראל ומשווה אותו להתנחלויות שומט את הקרקע מתחת למאבק הבינלאומי בטרור האיסלאמי הרדיקלי".

הולנד פתח אחר הצהריים באופן רשמי את הוועידה בנאום שבו הודה לכל המשתתפים על מסירותם לתהליך השלום. הוועידה מתקיימת ללא נציגים מישראל או מהרשות הפלסטינית. "תפקידנו הוא ללוות את הדיאלוג הישיר בין הצדדים ולהציע תמריצים", אמר הנשיא הצפרתי. "פתרון שתי המדינות הוא היחיד ואנו מודים לכם על תרומתכם". לדבריו, "יש הקוראים לוועידה הזאת נאיבית, אך נאיבי לחשוב שהתקדמות תיעשה ללא עידוד ויוזמות. יש כאלה שאינם מעוניינים בפתרון כי הם תמיד מכינים פתרון משלהם".

הוא הוסיף כי הוא מודע לביקורות על כינוס הוועידה "כה סמוך לרגע שבו מתחלף השלטון בארה"ב, אך 20 שנה אחרי הסכמי אוסלו על כולנו להבין את השיעור בהיסטוריה". עוד אמר הולנד כי 70 הנציגים התייעצו עם 150 נציגים של עמותות ישראליות ופלסטיניות כדי "להציע תמריצים בתחום האורבני, הכלכלי ושיתוף פעולה מוגבר עם האיחוד האירופי שעליו יוכל המשא ומתן להישען".

צרפת נגד ארה"ב: העברת השגרירות לירושלים – פרובוקציה

גורמים מדיניים בירושלים יצאו אתמול במתקפה חריפה נגד הוועידה: "‎זוהי ועידה מיותרת, סרק, ככה לא עושים שלום. ‎ועידות בינלאומיות והחלטות באו"ם רק מרחיקות את השלום כי הן מעודדות את הפלסטינים להמשיך לסרב למשא ומתן ישיר עם ישראל. ‎הדרך היחידה להגיע לשלום היא באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים, כפי שנעשה עם מצרים וירדן".

בירושלים אמרו כי "‎אם המדינות שמתכנסות בפריז באמת רוצות לקדם את השלום, עליהן ללחוץ על אבו מאזן להיענות להזמנות ראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנס למשא ומתן ישיר". הגורמים המדיניים הבהירו כי "הוועידה הזו לא תחייב את ישראל. הטענה שכל מה שמעבר לקווי 67 הוא שטח פלסטיני איננה נכונה, איננה מציאותיות ותמשיך להוביל למבוי סתום. ‎אין אבסורד גדול מהגדרת הכותל המערבי והרובע היהודי בירושלים כשטח פלסטיני כבוש".

לדברי הגורמים המדיניים, "ההתנחלויות אינן מכשול למשא ומתן, אלא רק תירוץ של הרשות הפלסטינית כדי להימנע ממשא ומתן. הקהילה הבינלאומית התחייבה שנושא זה ידון במסגרת המשא ומתן הישיר ביחד עם כל נושאי הליבה ולא בנפרד. ‎הרשות הפלסטינית ממשיכה לחנך את עמה לשנאה ולרצח ישראלים ולחיסול מדינת ישראל. הסכסוך מעולם לא היה על מדינה לעם הפלסטיני, אלא על המדינה של העם היהודי שהפלסטינים מסרבים להכיר בזכותו למדינה בגבולות כלשהם".

ועידת פריז נפתחה: "אין פתרון מלבד פתרון שתי המדינות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגובת ישראל צריכה להיות שצרפת מדברת כך מכיון שמפחדת מאזרחיה המוסלמים, ואין בהצהרותיה שום הגיון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture