"תקדים מסוכן": גל גינויים ברחבי העולם לחוק ההסדרה

יום אחרי פגישת נתניהו עם מיי, גינתה בריטניה את חוק ההסדרה • פגישה שהייתה אמורה לקרב בין האיחוד האירופי לישראל נדחתה • גם בעולם הערבי גינו את החוק וברשות הפלסטינית אמרו כי "כל ההתנחלויות הישראליות בפלסטין הכבושה אינן חוקיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גל גינויים ברחבי העולם לאחר אישור חוק ההסדרה הלילה במליאת הכנסת. החוק אושר אתמול בקריאה שנייה ושלישית, כאשר 60 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, 52 התנגדו ו-0 נמנעו.

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, טוביאס אלווד, הגיב היום ל"חוק ההסדרה" שאושר בכנסת, ומסר בהודעה רשמית כי "החוק מעורר הדאגה סולל את הדרך לגידול משמעותי בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית, ומאיים על היתכנות פתרון שתי המדינות".

לדבריו, "כידיד ותיק של ישראל, אני מגנה את החוק, שפוגע בעמדתה של ישראל מול שותפיה הבינלאומיים". כזכור, רק אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה, הגב' תרזה מיי. במהלך הפגישה עדכן אותה נתניהו על החוק, אותו גינו בממשלתה היום.

אתמול דווח ב"הארץ" כי במהלך פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדאונינג 10, הביעה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי התנגדות לחוק. ל"הארץ" נודע כי מיי אמרה לנתניהו שהחוק "אינו מועיל" ואם יעבור ייצור קשיים רבים עבור ידידי ישראל ברחבי העולם.

לאחר דיון סוער: חוק ההסדרה אושר בקריאה שניה ושלישית

שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק ארו גינה את החוק באומרו: "החוק מנציח בייחוד את קיומן של עשרות התנחלויות ומאחזים ונותן בסיס חוקתי להתפתחותם העתידית. הוא מהווה פגיעה נוספת בפתרון שתי המדינות. 75 מדינות וארגונים הזכירו ב-15 בינואר בפריז שזה הפתרון היחיד שיכול להביא שלום צודק ובר-קיימא במזרח התיכון. החוק עלול להחריף את המתחים באזור. אני קורא לישראל לכבד את התחייבויותיה הבינלאומיות ולחזור בה מחוק זה".‎

דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, מסר כי עמאן "מגנה בחריפות את החוק", והוסיף כי הוא "מנוגד לנורמות הבינלאומיות לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם". הממשלה הירדנית "הפצירה בישראל לשמור על הסטטוס קוו ולא להשתלט על אדמות פלסטיניות נוספות". אל-מומני אף טען כי חוק ההסדרה "גורר את האזור כולו לאלימות ולקיצוניות". גם משרד החוץ בטורקיה גינה בחריפות את החוק, ומסר בהודעה רשמית כי "פעילות ההתנחלות הלא חוקית של ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה מתקבלת על הדעת".

סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן באש"ף, טען כי מדובר ב"לגליזציה של גניבת אדמות פלסטיניות". בהודעה רשמית, הוא הבהיר: "בזיזה אינה חוקית. כל ההתנחלויות הישראליות בפלסטין הכבושה אינן חוקיות ומהוות פשע מלחמה. מפעל ההתנחלויות הישראלי חותר תחת השלום ותחת האפשרות של כינון פתרון שתי המדינות". עריקאת הוסיף כי "לאף אחד לא צריך להיות ספק לגבי רצונה של הממשלה הישראלית להשמיד כל סיכוי להסדר מדיני".

'חוק ההסדרה' עבר – הבג"ץ בדרך ובימין מקדמים את 'פסקת ההתגברות'

האיחוד האירופי דחה את הפסגה עם ישראל

מוקדם יותר היום פורסם ב"הארץ" כי בעקבות ההחלטה על גל הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ועל רקע קידום חוק ההסדרה, תידחה הפסגה המדינית בין ישראל לאיחוד האירופי שתוכננה להתקיים ב-28 בפברואר. דיפלומטים אירופים ציינו כי הפסגה היתה אמורה להתקיים אחרי עיכוב של חמש שנים ולסמן הפשרה ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי.

הדיפלומטים האירופים, שביקשו לשמור על עילום שם בשל הרגישות המדינית, אמרו ל"הארץ" כי בישיבת מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי שהתקיימה אתמול (שני) הביעו שורה של מדינות התנגדות לכינוס הפסגה, שמכונה "מפגש האסוציאציה". מדובר במפגש שאמור לסמל את הידוק שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי ולקבוע תוכנית עבודה וסדר עדיפויות משותף לקידום היחסים.

בין המדינות שהציגו הסתייגויות היו צרפת, שבדיה, אירלנד, הולנד ופינלנד. לפי הדיפלומטים האירופים אותן מדינות טענו כי לאור הצעדים הישראלים האחרונים בנושא ההתנחלויות, קרי קידום בנייה של 6,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, קיום הפסגה בעיתוי הנוכחי יהיה טעות. חלק מהמדינות אף טענו כי קיום המפגש בעת הזו והפשרת היחסים יהווה מתן פרס לישראל על התנהגות רעה.

ללא קונצנזוס בין 28 המדינות החברות באיחוד האירופי לא ניתן לקיים את מפגש הפסגה עם ישראל. הקונצנזוס צריך להתקיים לא רק לגבי מועד המפגש אלא גם על סדר היום שלו, הנושאים שיועלו לדיון עם ישראל ותכני הודעת הסיכום שלו. דיפלומטים אירופים ציינו כי בשלב זה לא קיים קונצנזוס ולכן הוחלט לקיים דיון מחודש בנושא בישיבה הבאה של מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי שתתקיים בתחילת מארס.

בגלל טראמפ? התקרבות בין ישראל והאיחוד האירופי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוצחים!!!
לכו כולכם לעזאזאל!!!
הם שופכים דם נקיים ואנחנו עוד הבעתיים??????????

מי מותח עלינו ביקורת ?? אלו שעשו לנו שואה ובזזו את כספינו ובתינו? בקרוב מאוד בע"ה אירופה תיכנס למעגל הדם והכאוס עם ה"פליטים" שנכנסו ומתרבים שם…אחחח.. הדבר הכי יפה..רק בעיניך תביט ושילומת רשעים תראה.

מי צריך מפגש פסיגה אם תכני הודעת הסיכום שלו נקבעים מראש???
סתם כדי לבזבז מיליונים, ולאכול כיד המלך ???

זהו אכן תקדים מסוכן לשונאי היהודים שכבר ראו באופק את ההשמדה ר"ל.

רבי מנחם זעמבה זצ"ל אמר ע"ד חז"ל: 'הלכה' בידוע שעשיו שונא ליעקב, שהוא כמו 'הלכה למשה מסיני' ללא שום סברא.
הצרפתים הרשעים הללו טעמו בשנה האחרונה את צוף טעמו של האיסלאם בטבח של מאות אנשים, אבל הבעיה היא היהודים וההתנחלויות, שחזור עלוב של הפרוקוטלים של זקני ציון

אנו מגנים בחריפות את גינוי שלהם.

הצרפתי זה לא האלו שהצליחו להפסיד בכל מלחמה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture