נתניהו המריא לארה"ב: טראמפ ואני רואים עין בעין את האיומים באזור

ראש הממשלה המריא לארה"ב, שם ייפגש מחר עם הנשיא טראמפ. "אני מתכוון להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית לטובת האינטרס הלאומי", אמר • במרכז הפגישה: החרפות הסנקציות על איראן ומאבק בחיזבאללה • האם נתניהו יזכיר קיום מדינה פלסטינית?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח המטוס לפני המראתו לארצות הברית לקראת פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ: "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בוושינגטון, שם אפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אני אפגש גם עם סגן הנשיא מייק פנס, עם מזכיר המדינה רקס טילרסון, ועם מנהיגים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס ובסנט.

לדברי ראש הממשלה, "הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה איתנה מאוד, והיא עומדת להתחזק עוד יותר. הנשיא טראמפ ואנכי רואים עין בעין את האיומים הגדולים באזור, אבל גם את ההזדמנויות באזור, ואנחנו נדבר כמובן על שני הדברים, וגם על שדרוגה של הברית החזקה הזאת בין ישראל לארה"ב בהרבה מאוד תחומים.

"היה לנו דיון לקראת הביקור הזה. כמה וכמה דיונים שהיו לי עם ראשי מערכת הביטחון, עם המל"ל, עם משרד החוץ, וכמובן גם אתמול בקבינט. דיון יסודי, מעמיק ורציני. בסוף הדיון אמרתי משהו שאני רוצה לשתף אתכם. אני אעשה לו פרפראזה. אמרתי בפשטות, "אני אוביל ואני אנווט", וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות. להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב לטובת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ולטובת כל אזרחי ישראל".

בתוך כך, בעוד השיח בפוליטיקה הישראלית לקראת הפגישה הראשונה, התמקד בעיקר בסוגיה הפלסטינית, העדיף נתניהו להציב בראש סדר היום סוגיה אחרת – איראן. מאז כניסת ממשל טראמפ לבית הלבן בחודש שעבר, נתניהו חידש את הקמפיין העתיק שלו נגד הסכם הגרעין שעליו חתם ממשל אובמה, וחזר להתריע בקולי קולות על תוקפנותה האזורית.

לפי ההערכה בישראל, למרות איומי הקמפיין של טראמפ לקרוע את הסכם הגרעין לגזרים, הסיכויים שהוא יבטל אותו לגמרי באופן חד-צדדי נמוכים. גורמים מדיניים בכירים הביעו בשבועות האחרונים ציפייה להחמרת הפיקוח על הסכם הגרעין ולעמדה בוטה של הממשל החדש לגבי ניסויי הטילים של הרפובליקה האסלאמית, ותמיכתה בארגוני טרור, כשבראשן חיזבאללה.

"יש ציפייה לעליית מדרגה בהטלת סנקציות משתקות על חיזבאללה ואיום בסנקציות נוספות על איראן כדי לייבש את מקורות המימון והחימוש של הארגון. ארצות הברית צריכה להוביל בקו חזק מהלך משנה מציאות מול חיזבאללה", אמר גורם מדיני בכיר בשיחה עם וואלה! NEWS. הוא הדגיש כי מדובר במהלך שזוכה גם לתמיכת המדינות הסוניות באזור.

בירושלים מביעים שביעות רצון מהטון התקיף שנטל ממשל טראמפ כלפי ניסויי הטילים הבליסטיים האחרונים של טהראן. אך הצהרת הכוונות של הממשל החדש על עסקה אפשרית עם רוסיה לגבי המלחמה בסוריה, מחזקת את הצורך להתמקד בתוקפנותה האזורית של איראן ובמעורבותה בחימוש ארגוני טרור ומימון עימותים אלימים ברחבי המזרח התיכון.

הנשיא החדש, כמו נתניהו, שונא את הסכם הגרעין שעליו חתם קודמו בתפקיד, והוא אחת המטרות החביבות עליו כשהוא יוצא למתקפות ציוצים. כאיש עסקים מנוסה, טראמפ סבור שמדובר פשוט בהסכם לא טוב, או בלשונו "אסון". עם זאת, גם בממסד הביטחוני בוושינגטון לא נרשמת התלהבות מהרעיון לקרוע לגזרים את ההסכם, וחלק מהבכירים בסביבתו של טראמפ הודו שאין ברירה ושצריך לכבדו.

טראמפ פתח את כהונתו בהפגנת שרירים מסיבית מול איראן – ונקט עמדה נחושה מול ניסויים אחרונים של טהראן בטילים בליסטיים ובטילי שיוט שמסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. "איראן משחקת באש, אני לא אובמה", צייץ הנשיא, במה שהגדיר כאזהרה רשמית לטהראן, ושבוע אחרי כניסתו לבית הלבן כבר הטיל סנקציות בתגובה לניסויים. לפי ההערכה בירושלים, הממשל ינקוט בקו שמתמקד בהגבלת פעילותה של איראן ובייצור טילים בליסטיים ותגובות חריפות לחתרנות אזורית. כמו כן, בירושלים מצפים לשינוי טון דרמטי מוושינגטון בכל הנוגע לחיזבאללה ולתמיכתה של איראן בארגון הטרור הלבנוני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture