שגרירת ארה"ב קרעה את מסכת הצביעות של האו"ם – התקשורת שתקה

בהצהרה חסרת תקדים לעיתונות, שגרירת ארה"ב באו"ם מתחה ביקורת חריפה על מועצת הביטחון ועל יחסה לישראל: "ארה"ב לא תהסס להתבטא נגד ההטיות הללו, ולהגן על חברתנו ובעלת בריתנו ישראל" • ההצהרה נאמרה ביום חמישי. מדוע התקשורת לא דיווחה עליה מיד?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפתיע, או שאולי לא כל כך, שההצהרה הקצרה שהשמיעה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ביום חמישי האחרון כמעט ולא זכתה לאזכור בתקשורת הישראלית. היילי, בעבר מושלת דרום־קרוליינה, יישרה קו באופן מובהק עם מדיניות ממשלת הימין בישראל ותקפה בחריפות את האו"ם ומועצת הביטחון.

לאחר הדיון הקבוע במועצת הביטחון של האו"ם על המזרח התיכון יצאה היילי אל הכתבים, והבהירה באופן חד־משמעי היכן ממוקם הממשל החדש בנוגע לאו"ם. מדוע לא שמעתם על כך עד היממה האחרונה? תיכף נעסוק גם בזה, אך קודם לדבריה של השגרירה. שכר שיחה נאה.

"מועצת הביטחון אמורה לדון בדרכים לשמור על השלום והביטחון הבינלאומי", פתחה היילי, והסבירה שהמועצה רחוקה ממילוי תפקידה זה: "אבל בפגישה שלנו על המזרח התיכון, הדיון לא עסק בהתחמשות הלא־חוקית בטילים של חיזבאללה בלבנון; הוא לא עסק בנשק והמימון שאיראן מעניקה לטרוריסטים; הוא לא עסק בדרכים להביס את דאעש; הוא לא עסק באופן שבו נטיל על בשאר אל־אסד אחריות לטבח של מאות אלפי אזרחים; לא – במקום זאת, הפגישה התמקדה בביקורת על ישראל, הדמוקרטיה האמתית היחידה במזרח התיכון".

"אני אמנם חדשה כאן, אבל אני מבינה שכך פועלת המועצה חודש אחר חודש, במשך עשורים", המשיכה היילי, והבהירה שהדברים עומדים להשתנות. "אני כאן כדי לומר כי מכאן והלאה ארה"ב לא תעלים עין מכך. אני כאן כדי להדגיש את התמיכה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל. אני כאן כדי להדגיש שארה"ב נחושה לעמוד בפני ההטיה האנטי־ישראלית של האו"ם. לעולם לא נחזור על הטעות האיומה של החלטה 2334, ונרשה החלטת גינוי חד־צדדית של מועצת הביטחון נגד ישראל. במקום זאת, נדחף לפעולה נגד האיומים האמתיים במזרח התיכון".

לדברי היילי, אף שהנשיא טראמפ תומך בשלום, התנהלות האו"ם היא שמרחיקה אותו. "ההחלטות המוטות והמקוממות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית רק מקשות על השגת השלום, בכך שהן מרחיקות אחד מן הצדדים משולחן המשא ומתן. באופן מדהים, למחלקה ליחסים פוליטיים של האו"ם יש מחלקה שלמה שמוקדשת לענייני הפלסטינים, דמיינו לעצמכם. אין מחלקה שמוקדשת לשיגור טילים לא חוקי בצפון קוריאה; אין מחלקה שמוקדשת למדינה המובילה במימון טרור – איראן".

"הדעות הקדומות כלפי העניין הישראלי־פלסטיני אינן תורמות לשלום, והן מבטאות ניתוק מוחלט מהעולם שסביבנו. הסטנדרט הכפול עוצר נשימה", הבהירה השגרירה, והדגימה את טענתה: "רק לפני כמה ימים ניסתה ארה"ב, ללא הצלחה, להביא את מועצת הביטחון לגנות התקפת טרור נגד ישראל, שבה הטרוריסט ירה לעבר תחנת אוטובוס שבה המתינו אזרח, ואז דקר אחרים. מועצת הביטחון לא תהסס לגנות התקפה כזו בכל מדינה אחרת, אבל לא בישראל. ההצעה נדחתה, וזה ממש מביש".

להיילי יש חזון לאו"ם אחר: "ישראל מתקיימת באזור שבו אחרים קוראים להשמדתה המוחלטת, ובעולם שבו האנטישמיות נמצאת בעלייה. אלו איומים שעלינו לדון עליהם באו"ם, תוך שאנו מתקדמים לקראת הסכם מקיף שיסיים את הסכסוך הישראלי־פלסטיני".

מחוץ לאו"ם, אמרה היילי, יש גם חדשות טובות: "מקומה של ישראל בעולם משתנה – ישראל בונה קשרים דיפלומטיים חדשים, עוד ועוד מדינות מזהות כמה ישראל תורמת לעולם, הן מכירות בכך שישראל היא מגדלור של יציבות באזור בעייתי ושישראל נמצאת בחזית החדשנות, היזמות והגילויים הטכנולוגיים". לדבריה, הגיע הזמן שגם האו"ם יתאים את עצמו למצב החדש: "ההטיה האנטי־ישראלית בעולם כבר מזמן הייתה צריכה להשתנות. ארה"ב לא תהסס להתבטא נגד ההטיות הללו, ולהגן על חברתנו ובעלת בריתנו ישראל".

אך לתקשורת כנראה דחוף יותר להתעסק בשאילה האם הנשיא דונלד טראמפ מייצר "פייק ניוז" כאשר דיבר על ההשפעות השליליות שיש למהגרים הרבים על אורח החיים בשבדיה, כאשר היה מי שמיהר לטעון כי טראמפ התכוון בדבריו למתקפת טרור שלא הייתה במדינה הסקנדבינית. לספר לכם על משהו חיובי שיוצא ממשל טראמפ? למה שיעשו זאת? זה הרי מנוגד לאג'נדה שלהם.

רק אחרי שהסרטון הפך לויראלי ברשתות החברתיות, ושוב הוכח שחוכמת ההמונים גוברת על דעת המיעוט עם המקרופון, ורק אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו פירסם את הסרטון עם תרגום לעברית, לא נותר להם ברירה כי אם לפרסמו בכלי התקשורת על מנת להוסיף צפיות לעצמם. אך גם אז, הכותרת שלהם הייתה בסגנון: "צפו בסרטון הנאום של השגרירה באו"ם שהפך לויראלי ברשת". אמיתי.

מעניין לקרוא את הפרשנות של אריאל כהנא מגוף התקשורת NRG המזוהה כבעל דעות פוליטיות ימניות. "היילי לא דיברה בטון דרמטי והמסר שלה לא חדש, בטח לא לאוזן הישראלית. ובכל זאת, הופעתה הפכה ויראלית משום שבישירות, בענייניות ובפשטות, היא ביטאה את קולו של השכל הישר, את העובדות שראו גם מי שמילאו את התפקיד לפניה אך חששו לומר בפה מלא מסיבות פוליטיות, את המציאות ללא מסיכת הצביעות. בקיצור היילי היא הילד שצועק על האו"ם 'המלך עירום'.

"אגב, הגישה הזו שלה היא הסיבה לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות בארה"ב. לציבור האמריקני, ולא רק לו, נמאס מהתקינות הפוליטית ('פוליטקלי קוקרט'), מהעמדת הפנים, מה'כאילו' שחדר כל כך עמוק לכל המערכות הפוליטיות בעולם, מחוסר האפשרות של האדם הפשוט לומר את מה שהוא באמת חושב, מהמצביע החש שהמערכת הפוליטית משרתת את עצמה ולא אותו.

"יחס האו"ם בן עשרות השנים לישראל הוא דוגמה ומופת לאופן שבו עובדת השיטה. כל בר דעת מבין ויודע שישראל היא מקור היציבות, השלום והדמוקרטיה במזרח התיכון. זו רק הפוליטיקה הבינלאומית המגעילה והצבועה שגורמת לאו"ם להציג את ישראל בדיוק באופן ההפוך. אז עכשיו צריך לעבור מדיבורים למעשים ונכון שגם בתקופת אובמה הממשל שיפר את מעמד ישראל באו"ם. ובכל זאת, הדברים של היילי הם כמו מים חיים על נפש עייפה. אפילו אם תיישם רק חצי מהאג'נדה הפרו ישראלית שלה, דיינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture