גרמניה: הרב טייכטל נבחר לכהן כרבה הראשי של ברלין

בטקס חגיגי שנערך בבניין הקהילה היהודית בברלין, הוכתר הרב יהודה אליקים טייכטל לכהן כרבה הראשי של העיר. עם כניסתו לתפקיד החל הרב במרתון פגישות עם בכירים בממשל במטרה להציל את ברית המילה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברלין לובשת חג: בצעד מעורר אחדות הודיעה הנהלת הקהילה היהודית בברלין על מינויו של הרה"ג רבי יהודה טייכטל שליט"א, רב קהילת חב"ד בעיר, לתפקיד הרב הראשי לברלין. ההחלטה התקבלה פה אחד בישיבת הנהלת הקהילה היהודית הוותיקה, והודעה על כך ניתנה בנאום חגיגי שמסר נשיא הקהילה, ד"ר גדעון יפה, במהלך אירוע מיוחד שנערך בבניין העתיק של בית הכנסת בבירת גרמניה.

קרא עוד:

[postim]

הקהילה היהודית בגרמניה היא אחת הוותיקות בעולם: היא הוקמה לפני כ-340 שנה, בשנת ה'תל"א, ומני אז פעילה באופן רצוף – למעט הפסקה בשנות השואה, שבמהלכן השמידו הגרמנים את יהודי העיר והפציצו את היכל בית הכנסת המפואר. בשנים שבין שתי המלחמות התפצלה הקהילה לשניים – כאשר הזרם האורתודוקסי, בראשות הגאון רבי עזריאל הידלסהיימר פרשה והקימה קהילה נפרדת – 'עדת ישראל', שהוכחדה בשנות השואה. כיום נותרה בעיר הקהילה היהודית, שעליה נמנים כ-11 אלף מתוך 30 אלף יהודי העיר. בברלין מכהן גם הרב יצחק אהרנברג בתפקיד רב העיר והרב טייכטל יכהן לצידו.

מאז בחירתו של ד"ר גדעון יפה לתפקיד נשיא הקהילה, התחזק שיתוף הפעולה בין הקהילה היהודית הרשמית לקהילת חב"ד בראשותו של הגר"י טייכטל, והקהילה היהודית הוותיקה החלה להיעזר בשירותיהם הענפים של מוסדות חב"ד בעיר, הקיימים במקום מזה 16 שנה. באחרונה הודיע ד"ר יפה כי ברצונו לקדם את בחירתו של רב קהילת חב"ד, לתפקיד הרב הראשי.

את ההודעה על כך מסר נשיא הקהילה היהודית, גדעון יפה, במהלך ביקור מיוחד שעורך במקום הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יונה מצגר, במסגרת הניסיונות לקדם הצעת חוק שתאפשר עריכת ברית-מילה כהלכה, לאחר שבית משפט בעיר קלן הפליל רופא שערך ברית מילה לילד מוסלמי.
"זכו יהודי ברלין למנות לעצמם רב דומיננטי, משכמו ומעלה, שחולל כאן מהפכה יהודית בשש עשרה השנים האחרונות. האחדות הזאת תצעיד את יהודי ברלין קדימה ותאפשר לנו להיות מודל יהודי לחיקוי".

במעמד ההכתרה חתמו ראשי הקהילה על כתב הכתרה מפואר, שאליו הצטרפו הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, והרבנים הגאונים רבי פנחס לייבוש פדווא שליט"א ורבי יעקב דוד שמאהל שליט"א, דייני 'בית דין מחזיקי הדת, ברלין', השוהים בימים אלה בעיר.

הפעולה הראשונה שעשה הרב טייכטל בתפקידו כרבה הראשי של ברלין – היה מרתון פגישות עם ראשי הממשל הגרמני, לצורך קידום הצעות חוק לאשרור עריכת בריתות מילה לפי המסורת היהודית. זאת בעקבות הפסיקה התקדימית, האוסרת קיום ברית מילה והופכת את המוהלים וההורים העורכים זאת, לעברייני חוק בפוטנציה. לשם קיום מרתון הפגישות, הגיע לבירת גרמניה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר שליט"א.

אתמול (ב') נפגשה המשלחת בראשות הרב הראשי לישראל והרב הראשי הטרי של ברלין עם שרת המשפטים של גרמניה, גב' סבינה לויטיסר-שנרברגר. הפגישה נערכה בבניין משרד המשפטים, והשתתפו בה, מלבד השרה עצמה – בכירי מערכת המשפטים הגרמנית. במהלכה הציגו הרבנים מצגר וטייכטל את הדרישה היהודית הנחרצת – לאפשר הכנסת ילדים יהודיים בבריתו של אברהם אבינו, לפי דרישות המסורת היהודית ומבלי להכניס שינויים ורפורמות שאותם מנסים להוביל בכירים בממשל הגרמני.

הדיאלוג עם שרת המשפטים, שהתארך הרבה מעבר לזמן שנקצב לו מראש, הסתיים בבשורה: שר המשפטים הודיעה למשלחת, כי תקדם הצעת חוק שתוגש לבונדסטאג עד תחילת חודש ספטמבר למניינם.

בהמשך נפגשה המשלחת עם יו"ר מפלגת הירוקים, הגב' רנטה קונסט. זאת במטרה לוודא שיהיה רוב להצבעה בבונדסטאג, כאשר תוצג הצעת החוק. קונסט עומדת בראש מפלגה פופולארית בגרמניה, המונה 83 חברי פרלמנט.

קונטסט, גילתה תחילה הסתייגות וניסתה להציע קיום בריתות מפוקחות בליווי רופא: "חופש הדת אינו בא במקרה של פגיעה בשלום הילד", היא אמרה – אך ריככה את עמדתה לאחר שהוצגה בפניה התמונה המלאה. בהקשר זה יש לציין, כי דעת הקהל בגרמניה נוגדת את קיום בריתות המילה, ועיתוני המדינה הנפוצים מרבים לעסוק בנושא ולקדם אג'נדה המתנגדת להכנסת ילדים יהודיים בבריתו של אברהם אבינו בתנאים שנוקטת המסורת היהודית.

קהילת חב"ד בברלין בראשות הרה"ג רבי יהודה אליקים טייכטל שליט"א, ויחד עמו מכהנים ששה רבנים בתפקידים רוחניים שונים – ומנהלים ארבעה בתי כנסת, מרכז קהילתי ומוסד חינוך גדול על טהרת הקודש. הקהילה מתנהלת מתוך בניין מפואר במרכז ברלין ובו בית כנסת מהודר ופעיל, מקווה טהרה, מסעדה כשרה, ופעילות קהילתית מגוונת מסביב לשעון. גולם הכותרת הוא בית הספר היהודי, שבו לומדים 200 תלמידים. בית הספר הוקם על ידי הרב טייכטל מיד עם בואו לשליחות בגרמניה לפני 16 שנה.

טקס ההכתרה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

״…מדבר שקר תרחק…״
ישנה טעות בסיסית בכתבה שלכם.
הרב הראשי של ברלין הוא הרב יצחק ארנברג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture