גורמי מודיעין בארה"ב: "פולארד עדיין מסוכן לביטחוננו"

גם לאחר שחרורו של פולארד מהכלא האמריקני מסבירים בכירי קהילת המודיעין האמריקני מדוע יש צורך להמשיך ולעקוב אחרי המרגל הישראלי. "חלק מהשיטות שהוא חשף עדיין משמשות אותנו כיום"

בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית אמרו לוועדת השחרורים בארצות הברית כי "ג'ונתן פולארד עדיין מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארצות הברית מאחר שאם לא יהיה תחת פיקוח, הוא עלול למסור סודות צבאיים".

את הדברים אמרו ביום שישי האחרון והוא נחשף רק הלילה בדיילי ביסט. פולארד ביקש שיפסיקו לעקוב אחרי המחשב האישי שלו ועל פעילותו באינטרנט לצד ביטול הצורך בענידת מכשיר GPS שמנטר את צעדיו בניו יורק, שם הוא מתגורר מאז יצא לחופשי.

"חלק מהמקורות והשיטות המודיעיניות שנחשפו בידי פולארד לא רק שנותרו חסויות, אלא עדיין משמשות את קהילת המודיעין כיום", מסרה ג'ניפר האדסון, בכירה במנהל קהילת המודיעין הלאומית, בהצהרה כתובה.

בין הדברים שיכול היה לדעת המרגל הישראלי, הם אילו מנהיגים גויסו בידי ארצות הברית כדי לשמש עבורה מרגלים. בהנחה שלחלקם יש עוד השפעה בישראל או במדינות אחרות במזרח התיכון, פולארד יכול לסכנם. "הדבר היחיד שאתה רוצה שיקרה הוא שידבר על מה שיש לו בראש", אמר גורם מודיעיני אמריקני בכיר לדיילי ביסט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו