נתניהו באנטבה: "הטרור מאיים על כל מדינה ועל כל יבשת"

בנמל התעופה הישן של אנטבה נערך היום טקס מיוחד לציון 40 שנים למבצע המיתולוגי • נתניהו: "נרגש לעמוד במקום בו נפל אחי יוני" • הרצוג עקץ: "נראה שראש הממשלה הלך להתייאש באפריקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טקס מיוחד לציון 40 שנים למבצע אנטבה התקיים היום בנמל התעופה הישן בעיר. בטקס משתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לאוגנדה במסגרת ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי ביבשת לאחר עשרות שנים.

נתניהו הגיע לטקס (ולביקור ביבשת) כשהוא מלווה בפמליה גדולה הכוללת – בית היתר – את בני משפחתו, הלוחמים שהשתתפו במבצע, שרים, ח"כים ועוד.

"אני נרגש לעמוד כאן במקום שבו שחררו לוחמי צה"ל את החטופים בלבה של אפריקה, אלפי קילומטרים מישראל, עם מפקדים ולוחמים שהשתתפו במבצע. אני נרגש לעמוד במקום הזה, ממש במקום הזה, בו נפל אחי יוני, מפקד סיירת מטכ"ל, שעה שהסתער בראש חייליו כדי לשחרר את החטופים שהוחזקו כאן", אמר נתניהו בנאומו.

נתניהו הוסיף: "31 שנים שנים אחרי השואה שוב בוצעה סלקציה בין יהודים ללא יהודים, אחרים שלחו לחופש ואת היהודים דנו לאימת מוות. נחישותם של המפקדים, הלוחמים והטייסים הם שהכריעו את הכף לטובת ישראל".

באנטבה הצדק גבר על הרשע, ובגלל סיבה פשוטה זו המבצע זכה לאהדת העולם ולתהילת עולם. מבצע יונתן באנטבה הפך לסמל של עמידה איתנה מול הטרור. הוא קבע את הכלל שכשיודעים את מיקומם של בני הערובה – פועלים לחלצם. הוא זקף את קומתה של ישראל בין האומות והכה מכה ניצחת את הטרור. המערכה נגד הטרור נמשכת גם היום. הטרור מאיים על כל מדינה ועל כל יבשת, ועלינו לעמוד מולו ברוח אחת, בחזית אחת, ברוח אנטבה – רק כך נכריע אותו.

לוחמי אנטבה היקרים, זכיתם ליטול חלק במבצע שיישאר חרוט לאורך דורות בהיסטוריה של עמנו, ושנצרב בלבו של כל אדם שוחר חופש. ממשיכי דרככם, חיילי צה"ל מאותן יחידות שהשתתפו במבצע, נמצאים כאן היום. כראש ממשלה אני אומר לכם שהם נושאים את אותה הרוח במבצעים גלויים ועלומים, קרובים לבית ורחוקים ממנו".

המסע של נתניהו באפריקה, שיכלול את אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה, מצריך אבטחה חסרת תקדים. במהלך הביקור בניירובי אמורים נתניהו ורעייתו לצאת לביקור בספארי.

עוד בנושא:

40 שנה למבצע אנטבה: הסיפור שלא סופר • צפו

לפני ההמראה אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה. הביקור ייפתח בפגישת פסגה עם מנהיגים שבאים במיוחד לקבל ראש ממשלה מישראל, בפעם הראשונה זה עשרות שנים על אדמת אפריקה. למסע יש חשיבות גדולה גם מבחינה מדינית, כלכלית וביטחונית, ואני שמח שישראל חוזרת לאפריקה בגדול. אנחנו פותחים את אפריקה לישראל שוב. בנוסף, יהיה בביקור הזה מפגש מרגש באנטבה, במקום שבו התבצע מבצע החילוץ הגדול. ישתתפו בו גם חיילים שהשתתפו במבצע וגם כמובן חלק מהניצולים. כל אפריקה מתרגשת מהביקור הזה וגם אני מתרגש מאוד".

יצוין כי עלות המסע עוררה ביקורת ציבורית ותקשורתית. הנשיא לשעבר, שמעון פרס, החליט שלא לקחת בו חלק מהסיבה הזאת.

יו"ר 'המחנה הציוני', ח"כ יצחק הרצוג, הצטרף למבקרים ואמר: "האחריות וההתנהלות של שמעון פרס, שהיה שר הביטחון ויצחק רבין, שהיה ראש הממשלה בזמן המבצע, הן סמל למנהיגות אמיתית. זוהי תשובה ניצחת לטרור ומורשת קרב שחובה להנחיל לדורות הבאים".

בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה היום הוסיף הרצוג: "נראה שנתניהו הלך להתייאש באפריקה והשאיר מדינה שלמה בלי תשובות ובלי פתרונות לגל הטרור, בלי פתרונות למצוקת המתיישבים, בלי פתרונות לקריאות הכאב של משפחות הנעדרים. נתניהו לא נוסע. הוא בורח מפתרון צבאי ובורח מפתרון מדיני, בורח מבנט וליברמן ובורח מהלחץ האירופי. אין ספק, הייאוש באפריקה באמת הרבה יותר נוח".

עוד בנושא:

"ישראל חוזרת לאפריקה": נתניהו ונשיא קניה נפגשו על זכרונות מבצע אנטבה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture