"ברני או כלום" • מאוכזבי המפלגה הדמוקרטית ימליכו את טראמפ?

סנדרס עצמו קרא להצביע לקלינטון אך תומכיו מסרבים להתרשם ומצהירים: הוא עובד אצלנו, לא להיפך • גם אם לא יצביעו עבור טראמפ, הוא מנצל את הבלאגן אצל יריביו בניסיון להשיג ניצחון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במהלך כל תקופת הפריימריז במפלגה הדמוקרטית, היו מבין תומכיו של התמודד היהודי ברני סנדרס אשר טענו כי מנגנון המפלגה פועל נגדו ומתוך מטרה להכתיר את הילארי קלינטון כמועמדת המפלגה בבחירות לנשיאות.

לאחר חשיפת המיילים באתר ויקיליקס שכללו התכתבויות של בכירי המפלגה נגד סנדרס, הטענה הפכה לעובדה. דבר אשר הביא רבים מתומכיו של סנדרס להודיע כי לא יצביעו עבור קלינטון בבחירות הקרובות.

מחאתם כבר הועילה במקצת, כאשר יושבת ראש המפלגה, דבי וסרמן-שולג נאלצה להתפטר מתפקידה והיא אינה מובילה את הוועידה הדמוקרטית שנפתחה אתמול בפילדלפיה. בנושא זה:

קרע במפלגה הדמוקרטית בעקבות חשיפת פעילות נגד סנדרס

סנדרס עצמו, שב והכריז אתמול על תמיכתו בקלינטון. בנאום שנשא הלילה בוועידה המפלגתית אמר המתמודד המנוצח: "אני מבין שהרבה אנשים בוועידה הזו ובמדינה מאוכזבים מתוצאות המועמדות, אבל תהיו גאים בהישג ההיסטורי שלנו. התחלנו מהפכה פוליטית שתשנה את אמריקה".

"תנו לי להיות הכי ברור שאני יכול", המשיך סנדרס, "הבחירות האלה מעולם לא היו על הילרי או טראמפ או ברני או אף אחד אחר, הבחירות האלה הן לא על רכילות פוליטית, לא על סקרים, לא על גיוס כספים ולא על מה שהתקשורת משקיעה כל כך הרבה זמן כדי לדון בו – הבחירות האלה הן על הצרכים של העם האמריקני וסוג העתיד שניצור עבור ילדינו. הבחירות האלה הן על 47 מיליון איש שחיים בעוני, הבחירות הן על חלוקת ההון הלא צודקת באמריקה".

סנדרס הוסיף: "אנחנו צריכים הנהגה במדינה שתשפר את חייהם של האנשים העובדים, הנשים, הילדים והחולים. אנחנו צריכים מנהיגות שתעשה אותנו חזקים יותר, לא הנהגה שמחפשת לפלג אותנו. כל מתבונן אובייקטיבי יסיק שהילרי קלינטון חייבת להיות הנשיאה הבאה של ארצות הברית". את דבריו הוא סיכם בכך ש"זה לא סוד שאני והילרי קלינטון לא מסכימים על כמה דברים. זה כל הרעיון בדמוקרטיה. אבל אני שמח לבשר לכם שאחרי המשא ומתן חלה התקרבות בינינו וזה יהיה המצע הכי פרוגרסיבי בהיסטוריה של המפלגה הדמוקרטית. אני הולך לעשות כל מה שאני יכול כדי לגרום לכך שקלינטון תיבחר. קלינטון תהיה נשיאה יוצאת מן הכלל ואני גאה לעמוד לצידה".

אך את תומכיו, או לכל הפחות לחלק מהם שהתאגדו תחת הסיסמא "ברני או כלום", דבריו אלו לא ממש מרשימים אותם והם דבקים במשימתם. "למי אכפת? הוא עובד בשבילנו. אנחנו לא עושים את מה שהוא אומר. זאת תנועה. זה לא עניין של אדם אחד", הסביר אחד מהם בראיון תקשורתי. אתמול הם הפגינו מחוץ למקום כינוס הוועידה. על אחד השלטים שם נכתב: "קלינטון לא ניצחה את הבחירות – היא גנבה אותם".

לא בטוח האם הם יצביעו עבור טראמפ. רובם מצהירים כי יצביעו עבור מועמד מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין. לא בטוח שהצבעת המחאה שלהם עבור מועמד שאינו יכול להיבחר, תשפיע על תוצאות הבחירות. אך מחאתם בתקופה כה קריטית לניסיונה של קלינטון לאחד סביב מועמדותה את תומכי המפלגה הדמוקרטית, עלולה להביא לסחף של מצביעים שלא יצביעו עבורה או לכל הפחות יימנעו מכך.

בנוסף, רק אתמול דיווחנו על סקר אשר מעניק למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ייתרון משמעותי של חמישה אחוזים על פני קלינטון. הבעייתיות הגדולה יותר בסקר הוא מבחינת האמינות של קלינטון שנפגע משמעותית בעיני הציבור, ומחאתם של תומכי ברני סנדרס והצפת נושא המיילים שוב ושוב – רק תוקמים להמשך המגמה המדאיגה בעיני צוות הקמפיין של שרת החוץ לשעבר.

מה הסיכוי שיצביעו לטראמפ?

למרות מה שכתבנו כי רבים מהם מתכננים להצביע עבור מועמד מפלגת הירוקים, אשר בהערת אגב נזכיר כאן כי בסקר של רשת CNN שפורסם אתמול הוא זוכה לשלושה אחוזי תמיכה, המועמד הרפובליקני אינו שוקט על השמרים ומנסה לגרוף את מאוכזבי המפלגה הדמוקרטית להצביע עבורו. "עצוב לראות את ברני סנדרס נוטש את המהפכה שלו", כתב טראמפ. "אנחנו מקבלים בברכה את כל הבוחרים שרוצים לתקן את המערכת".

האם תומכיו של סנדרס, הנמצא בקצה החלק השמאלי של המפה הפוליטית בארצות הברית יצביעו עבור מועמד רפובליקני? אחד ממובילי מחאת "ברני או כלום" הסביר: "אני לא אוהב את טראמפ. הוא אסון. אבל הוא יהיה אסון של ארבע שנים. הילרי תהיה אסון של שמונה שנים. אני מעדיף אסון של ארבע שנים". תומך אחר של סנדרס אמר, "אני לא אוהב אף פוליטיקאי, אבל מדיניות החוץ של טראמפ עדיפה משל קלינטון כיוון שהוא לא מאמין שצריך להתערב במדינות אחרות, ולנסות לשנות את המשטרים שלהן בתירוץ של הפצת הדמוקרטיה. הוא לא יתגרה ברוסיה כמו קלינטון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture