נסראללה מאיים: "כל נקודה בישראל על הכוונת שלנו"

מצפון תפתח הרעה: בעודו יושב ספון בתוך הבונקר מזה עשור, יוצא מזכ"ל החיזבאללה במסר מאיים על ישראל בעודו מתרברב: "בישראל חוששים מפלישה לגליל. ביישובי הגבול הולכים לישון מוקדם. אצלנו מבלים עד לפנות בוקר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר במהלך סוף השבוע כי "ישראל יודעת שאין נקודה ברחבי ישראל שלא נמצאת על הכוונת של חיזבאללה". נאומו בעצרת השנתית לציון סיום מלחמת לבנון השנייה הועבר על מסכים בעיירה בינת ג'בייל שבדרום לבנון.

לדבריו, "הסיפור של 'אחרי אחרי חיפה' נגמר. הישראלים אימצו אחרי המלחמה דוקטרינה חדשה שלא מתבססת על הכרעה מהירה כיוון שהם יודעים שהם לא מסוגלים לכך, הם יודעים שלא תהיה לחימה בין הצדדים מבלי שהעורף הישראלי יהיה מנותק מכך".

נסראללה ענה על האמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מי שחושב שישראל היא כמו קורי עכביש, יקבל אגרוף ברזל: "ראינו את אגרוף הברזל שלכם בבינת ג'בייל ב-2006. אני אומר היום לנתניהו: 'אתם חברה חלשה יותר מקורי העכביש שמאסה בלחימה ובהגנה עצמית'".

נסראללה אמר כי בין התוצאות של מלחמת לבנון השנייה "התערערות הממסד הצבאי הישראלי, מה שגרם למשבר אמון שעדיין קיים בין הדרגים השונים, התערערות האמון של הציבור הישראלי בצבא וביכולתו לנצח ולהכריע את המערכה. אייזנקוט אמר שהאיום הכי גדול על הצבא הוא הירידה באמון הציבור, התערערות האמון של הצבא בהנהגה הפוליטית, שהייתה במלחמת לבנון חלשה ופחדנית, התערערות האמון של הציבור בהנהגה הישראלית והיווצרות משבר מנהיגות בישראל מאז. לאור כל התוצאות שהצגתי אפשר לומר שישראל נפגעה במלחמה מבחינת הרוח, האמון בעצמה, הרצון שלה והביטחון בכך שהיא תישאר על פני האדמה. גוף פיזי אפשר לתקן, אבל רוח הרבה יותר קשה". נסראללה הוסיף כי "אחרי המלחמה עלתה שוב השאלה ביחס לקיומה של ישראל על פני האדמה, גם האויבים וגם החברים של ישראל לא בטוחים בשאלת קיומה".

לדברי נסראללה, במשך עשר שנים יש שקט וביטחון בגבול בין המדינות לא בגלל הסכמות בין ישראל לבין הצד השני, אלא בגלל ש"ישראל מורתעת בפני המדינה הזו. היא יודעת שההתנגדות גוברת מבחינה האמצעים, הכוח, האמונה, הנחישות והרצון שלה. היום הישראלים חוששים מאפשרות של פלישה לגליל אחרי שהכפרים שלנו חיו בפחד. ביישובים הישראלים שליד הגבול כולם הולכים לישון מוקדם ואילו אצלנו בכפרים ליד הגבול מבלים עד לפנות בוקר. כמו שלנו יש תוכניות הגנתיות מפני ישראל, כך יש לה תוכניות הגנתיות מפנינו.

"נראה שתשומת הלב של הישראלים ליום השנה למלחמה הייתה גדולה השנה משל הלבנונים והערבים. לא נותר בכיר ישראלי מכהן או לשעבר שלא הקדיש תשומת לב למאורע. זה קשור לכך שמלחמת לבנון השנייה (חארב תמוז) הפכה לפרק היסטורי חשוב ורציני בישראל ויש לו השלכות גורליות על הישות הזו. בעולם הערבי והאיסלאמי ובלבנון היו כאלה שהשקיעו מאמצים כדי להעלים את המלחמה, את הניצחונות שלה ואת ההישגים שלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture