"אצביע לטראמפ. קלינטון תהרוס את בית המשפט העליון"

שר החינוך לשעבר של ארה"ב פרסם קריאה להצביע עבור המועמד הרפובליקני • "אם התבטאויותיו של טראמפ נוכל לחיות, אך קלינטון תהרוס את ארה"ב בהשתלטותה על בית המשפט"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעוד רבים מהרפובליקנים מצהירים כי לא יצביעו עבור מועמד מפלגתם לנשיאות ארצות הברית בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת, שר החינוך לשעבר קורא להם להתעלם מהפרובוקציות ולא להצביע לקלינטון מסיבה מהותית בהרבה.

ויליאם ג'יי בנט, טוען במאמר מיוחד שפירסם כי "ארצנו יכולה לשרוד את פליטות הפה והמעידות האקראיות של דונלד טראמפ, אך היא לא תוכל לשרוד את השתלטות הליברלים על בית המשפט העליון והחופש שיינתן להם להרוס את הרפובליקה שלנו. הדבר יטביע את חותמו על ארצות הברית למשך עשרות שנים".

לדבריו, אם הילרי קלינטון תזכה בנשיאות, היא תמנה ללא ספק ליברל מושבע במקומו של אנטונין סקאליה [המנוח] וכך תעניק לליברלים רוב מוצק של חמישה שופטים בהרכב בית המשפט העליון של ארצות הברית. המצב אף עלול להחמיר אם השופט קנדי יפרוש ובמקומו תמנה קלינטון ליברל נוסף, מה שיזכה את הליברלים ברוב מכריע של שישה מושבים בבית המשפט העליון.

"עדיין לא ידוע איך בדיוק ינהג טראמפ כנשיא, אך מה שכבר ידוע הוא שרשימת אחד עשר המועמדים שלו לתפקידי שופטים בבית המשפט העליון מבטיחה ביותר. ואין ספק גם שמייק פנס בתפקיד סגן הנשיא וקונגרס רפובליקני בהנהגתו של יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין יפעילו על טראמפ לחץ מאסיבי כדי להבטיח מינויים ראויים. בה בעת, אנחנו יודעים בדיוק מה תעשה קלינטון.

בהמשך מאמרו, הוא סוקר את הצפוי לארה"ב תחת נשיאותה, וזאת רק מהפן המשפטי. אנו ערכנו חלק ממאמרו על מנת שיותאם לקריאה באתר חרדי.

בית המשפט העליון בארה"ב
בית המשפט העליון בארה"ב

הגירה: ביוני האחרון, סיכל בית המשפט העליון את תוכנית ההגירה של הנשיא אובמה, שהייתה מאפשרת ל- 4 מיליון מהגרים בלתי חוקיים להישאר במדינה ולקבל אישורי עבודה. בהיעדרו של סקאליה, הדיון בנושא הוכרע בתיקו של ארבעה בעד וארבעה נגד, ובכך אושרה למעשה החלטת הערכאה המשפטית הנמוכה יותר. עם רוב ליברלי בבית המשפט העליון, קלינטון תנסה בוודאי להחיות את התוכנית (או להשיק תוכנית דומה), ובית המשפט העליון יתמוך בה. תוכנית כזו תעניק מקלט למיליוני מהגרים בלתי חוקיים שהסתננו לארצות הברית ותאפשר להם לעבוד באופן חוקי, כשהם דוחקים ממקומם אזרחים אמריקנים הזקוקים נואשות לעבודה ומנשלים אותם מההטבות הנלוות. וכל זאת עלול לקרות בהינף קולמוס אם אך קלינטון תחפוץ בכך ובהטחת פטיש יושב ראש חבר שופטי בית המשפט העליון. לקונגרס לא תהיה מילה בנושא.

חופש הדת: בתביעה של ברוול נגד רשת החנויות הובי לובי, שזכתה לפרסום נרחב, פסק בית המשפט העליון שחברות משפחתיות למטרת רווח דוגמת הובי לובי יוכלו לזכות בפטור מחוקים העומדים בסתירה לאמונתן הדתית, ובמקרה זה פטור מהדרישה בחוק אובמה-קֶר לספק לעובדים כיסוי ביטוחי לאמצעי מניעה. פסיקה זו היוותה הישג עצום למצדדים בחופש הדת, אך הדיון הוכרע על חודו של קול, ברוב של חמישה תומכים לעומת ארבעה מתנגדים. עם רוב ליברלי בבית המשפט העליון, בית המשפט היה פוסק קרוב לוודאי נגד חברות כמו הובי לובי או ארגונים שלא למטרת רווח כמו Little Sisters of the Poor. וכך, חברות וארגונים ברחבי המדינה בעלי אמונה דתית ייאלצו לבחור בין הפרת צו מצפונם להפרת החוק ובמקרה זה יידרשו לשלם קנסות שעלולים למוטט את עסקיהם. אם זכות ההחלטה תינתן לליברלים, רבים מעסקי הקמעונות, עמותות הצדקה, חנויות הספרים, המרכזים הרפואיים וגופים דומים שהדת נר לרגליהם ייעלמו מהנוף.

התיקון השני לחוקה: אין כל ספק כי התיקון השני לחוקה יהפוך ליעד עיקרי של בית משפט עליון ליברלי. בשנים האחרונות, שתי פסיקות של בית המשפט העליון המהוות ציון דרך, שתמכו בזכותו של כל אזרח אמריקני לרכוש ולשאת נשק – בתביעה של הלר נגד מחוז קולומביה ובזו של מקדונלד נגד העיר שיקגו – התקבלו על חודו של קול (שימו לב למגמת ה- 5 מול 4 קולות). אם אך תינתן לבית משפט עליון ליברלי ההזדמנות, הוא לא יהסס להפוך פסיקות אלה על פיהן. ביוני זכינו למבט חטוף במה שמצפה לנו כאשר בית המשפט לערעורים של ארצות הברית עבור הסבב התשיעי, הידוע בעמדותיו הליברליות, פסק שהתיקון השני לחוקה אינו מעניק לציבור זכות לשאת נשק חם בהסתר. בית משפט עליון ליברלי יתמוך ללא ספק בפסיקה זו וימשיך לכרסם בתיקון השני לחוקה.

הסוכנות להגנת הסביבה (EPA): בשנים האחרונות, בית המשפט העליון היה הגוף היחיד שמנע מהסוכנות להגנת הסביבה להכות בכלכלה האמריקנית מכה אנושה באמצעות תקנות דרקוניות ואגרות שערוריתיות. בשתי פסיקות מכריעות שהתקבלו ברוב של חמישה קולות לעומת ארבעה, בית המשפט העליון הנחית מהלומה ניצחת על חוק האוויר הנקי והתוכנית לאנרגיה נקייה. במקרה שפסיקות אלה יבוטלו, תהפוך הסוכנות להגנת הסביבה לנבל רגולטורי חסר רסן. המשימה שנטלה הסוכנות על עצמה לעקור מן השורש את תעשיית הפחם תושלם ואזרחי אמריקה ייאלצו לשאת בעונש – עלויות מרקיעות שחקים עבור אספקת חשמל, גז וכדומה. תקנות הסוכנות יותירו את תעשיית דלקי המאובנים ללא אוויר לנשימה – ואותנו, ללא האמצעי העיקרי לייצור חשמל במדינה.

בית המשפט העליון בארה"ב
קלינטון תפגע בבית המשפט?

ובזאת לא תמה הרשימה.

מספר רב מדי של זכויות, חירויות והגנות המוקנות לנו מתוקף החוקה תלויות בהכרעת קול יחיד. בית משפט עליון תחת הנהגת קלינטון יבטל אותן במחי יד. בכך אין ספק. עדיף להמר על כך שטראמפ כנשיא יחד עם פנס כסגן נשיא וקונגרס רפובליקני יבטיחו שעל כסאו של סקאליה או על כל כסא פנוי אחר יישב שמרן. אם אתם שמרנים החרדים לעתידה של ארצנו, ניצבת בפניכם רק בררה אחת. בחירה בכל מועמד אחר, לרבות מועמדי צד שלישי, רק יסייעו לקלינטון ויקרבו את הליברלים לניצחון בבחירות ולהרס הרפובליקה שלנו כפי שאנחנו מכירים אותה", דברי השר לשעבר.

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture