עימות ללא הכרעה: שני המתמודדים טוענים לניצחון

מעל 100 מיליון אמריקנים צפו הלילה בעימות הראשון מבין שלושה שנערך בין המתמודדים לנשיאות בארה"ב • כל צד טוען לניצחון, הפרשנים מדברים על תיקו, אבל הציבור תופס את קלינטון כמנצחת הגדולה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפנות בוקר לפי שעון ישראל, הסתיים העימות הראשון בשרשרת העימותים שצפויים לרתק את אזרחי ארה"ב ואת העולם כולו בין שני המתמודדים המובילים לנשיאות המדינה החזקה בעולם.

העימות שנמשך על פני כשעה וחצי התאפיין בעקיצות הדדיות בין שני המועמדים, כאשר יותר ממה שכל אחד מהם ביקש להוכיח עד כמה הוא ורק הוא מתאים לכהן כנשיא, הרי שהשניים פעלו בידוק ההיפך. כאשר כל אחד ביקש להראות קבל עם ועולם כי העומד למולו הוא זה שאיננו כשיר ליטול על עצמו תפקיד מורכב זה.

כך בעוד שהפרשנים העריכו כי על קלינטון להיערך היטב לקראת העימות מול טראמפ שידוע כמי שחף מכל ריסון דיפלומטי, ומסוגל להביך את קלינטון ע"י הובלתה למחוזות של שיח בהם אינה מורגלת, הרי שבפועל קרה ההיפך הגמור.

המועמדים נדרשו לענות על שאלות בעניינים שעל סדר היום של האזרח האמריקני הממוצע כמו גם לסוגיות ביטחוניות ובינלאומיות. תשובותיהם, תנועות הגוף והבעות הפנים אולי היוו כלי נוסף בידי ציבור המצביעים שיסייע להם לבחור בין קלינטון לטראמפ.

טראמפ התייחס לתוכנית המסים ולהסכמי הסחר של ארה"ב עם מדינות העולם ואמר: "אנחנו חייבים לדון מחדש בהסכמי הסחר שלנו, ולהפסיק ממדינות לגנוב לחברות שלנו מקומות עבודה. מקומות העבודה שלנו בורחים מהמדינה, הם עוברים למקסיקו, אנחנו מאבדים עבודות טובות".

קלינטון: "מומחים אומרים שתכנית המיסים שלו (של טראמפ) תגדיל את החובות של המדינה ונאבד מקומות עבודה. על פי התכנית שלי יהיו יותר מקומות עבודה. אני נחושה להניע קדימה את הכלכלה".

טראמפ טען שקלינטון משנה את דעותיה בעקבות הקמפיין שלו. "אין לך תכנית", אמר לה טראמפ. "בטח שיש!", ענתה קלינטון, "זה בספר שלי, אתה מוזמן לרכוש".

טראמפ: "את מתכננת להגדיל מיסים – חברות חדשות לא יכולות לקום ואחרות נופלות. את הולכת להעלות מיסים ואני הולך להוריד אותם".

כשטראמפ פנה לקהל וביקש לעין בספרה של קלינטון כיצד היא מתכוונת להילחם בדאע"ש, השיבה: "נשמע שאתה מאשים אותי בהתכוננות לעימות. זה נכון, התכוננתי לעימות ולא רק לעימות – אתה יודע למה התכוננתי? להיות נשיאה ואני חושבת שזה דבר טוב".

המנחה ביקש מטראמפ להסביר מה קורה עם דיווח העניינים הכספיים שלו וטראמפ הבטיח שהעניין בטיפול אך גם הוסיף וסיפר שהעסק שלו מצליח. "יש לנו מצב במדינה הזאת שצריך לטפל בה, אשחרר את כל דיווחי המס שלי כשהיא תשחרר את כל 33 אלף המיילים שלה שהיא מחקה"

קלינטון: "במשך 40 שנה כל המועמדים שחררו לפרסום את דיווחי המס שלהם. וצריך לשאול את עצמכם מדוע הוא לא משחרר את הדיווחים – אולי הוא לא עשיר כפי שהוא אומר, אולי הוא לא נדבן כפי שהוא אומר, אולי הוא לא רוצה שנדע שהוא לא שילם מס פדרלי בכלל חוץ ממה ששילם בעסקי הקזינו. אני חושבת שהוא לא מתלהב שכל המדינה תראה, יש לו משהו שהוא רוצה להסתיר. זה דבר שמגיע לאזרחי ארה"ב לראות, יש משהו שהוא מסתיר". אמרה.

קלינטון הגיבה ל'פרשת המיילים' והודץה, "טעיתי כשהשתמשתי במייל פרטי, ולא הייתי חוזרת על זה". בשלב זה קרא לעברה טראמפ: "זו לא טעות. זה היה במכוון".

קלינטון סיפרה שבקהל יש קבלן שבנה עבור טראמפ ולא קיבל ממנו שום תשלום. "אולי לא הייתי מרוצה מהעבודה", ענה טראמפ. "אני שמחה שאבא שלי לא עשה איתך עסקים", עקצה קלינטון.

סקר של ה-CNN שהתפרסם בארה"ב מיד לאחר העימות מגלה כי 62% מאזרחי ארה"ב סבורים כי קלינטון נצחה בעימות, רק 27% טוענים כי טראמפ ניצח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture