"באנון תומך גדול של ישראל. לא ראיתי כל עדות לאנטישמיות אישית מצדו"

המשפטן היהודי אלן דרשוביץ יוצא להגנתו של היועץ האסטרגי של טראמפ שהואשם בשנאת יהודים • וגם: שורת המינויים המפוקפקים של אובמה שנעלמה מעיניהם של מבקרי טראמפ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע שעבר החליט הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, למנות את סטיב באנון לתפקיד היועץ האסטרטגי ב-4 השנים הקרובות. המינוי נתקל בביקורת וחשש מצד גורמים יהודיים זאת בשל דעות אנטישמיות המיוחסות לבאנון (לפרטים נוספים לחצו כאן).

המשפטן היהודי אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד, יצא בסוף השבוע להגנתו של באנון. לדבריו, "כל העדויות שראיתי מצביעות על כך שלבאנון יש מערכות יחסים עם יהודים". דרשוביץ אף ציין כי אחד העורכים הבכירים ב'ברייטבארט' הוא יהודי אורתודוקסי "שאינו עובד בחגים היהודיים, מחויב לציונות ועובד בצמוד לבאנון". הוא הוסיף כי היועץ החדש "היה תומך גדול של ישראל. לא ראיתי כל עדות לאנטישמיות אישית מצדו".

מנגד, נראה כי רוב הטענות נגד באנון מגיעות מהצד הליברלי של המפה, מה שמעלה את השאלה 'מדוע שתקתם על המינויים האנטישמים של אובמה?'. ולא, לא מדובר בקביעה על סמך אמירה במשפט גירושין.

הבלוגר היהודי אמריקאי The Lid אסף את רשימת המינויים והכיבודים האנטישמיים של אובמה, מה שבטוח אלה היו יותר אנטישמים מבאנון.

המינוי הבכיר ביותר הוא צ'אק הייגל, שר הביטחון השני של אובמה. הייגל האשים את הלובי היהודי בוושינגטון בהרתעת פוליטיקאים, מה שגרם לאברהם פוקסמן, יו"ר הליגה היהודית נגד השמצה לטעון, "הסנטימנטים שהוא הביע לגבי הלובי היהודי גובלים באנטישמיות".

מינוי נוסף הוא יו"ר הקמפיין ב-2008, גנרל בדימוס מריל מקפיק. מקפיק טען כי מי שהאשם בהיעדר שלום במזרח התיכון הם "היהודים במיאמי ובניו יורק והלובי החזק שלהם שמפחיד פוליטיקאים". בהזדמנות אחרת התבטא, "יש לנו כאן גוש בוחרים גדול שתומך בישראל, ואף פוליטיקאי לא רוצה להתעסק איתם".

עוד מינוי בשורת המינויים הבעייתיים הוא זבגנייב בז'זינסקי שישמש כיועץ לאובמה בבחירות 2008. בז'זינסקי, שהאשים לא פעם את הלובי היהודי בארה"ב בקנייה של הקונגרס האמריקאי, ואף הציע לאובמה ליירט מטוסים ישראלים במידה וישראל תבחר לתקוף באיראן. בז'זינסקי, שימש כאמור יועץ אסטרטגי של אובמה בבחירות 2008, הורחק כדי למשוך קולות יהודים לקמפיין, מה שמנע לעלות את שמו שוב בהקשר של מינוי בכיר בבית הלבן.

'הכוורת' מתגבשת • ראש ה-CIA החדש: מייק פומפאו

עוד ממינויו של אובמה – צ'רלס פרימן. פרימן, בעל דעות אנטי ישראליות מובהקות, מונה ליו"ר מועצת המודיעין הלאומית, אך נאלץ למשוך את מועמדתו בשל התנגדות למינויו. פרימן, לשעבר שגריר ארה"ב בסעודיה, האשים את ישראל במתקפות אל קעידה על ארה" והטיף לשינוי מדיניותה ה'חד צדדית' של ארצות הברית באשר לסכסוך במזרח התיכון. "איני מאמין שמועצת המודיעין הלאומית תוכל לתפקד ביעילות כאשר ראשה נתון להתקפה מתמדת של אנשים חסרי מצפון שיש להם דבקות רגשית בהשקפות של מפלגה מסוימת במדינה זרה", כתב פרימן כשמשך את מינויו, תוך שהוא רומז לקשריהם של כמה מראשי השדולה הישראלית, איפ"ק, עם הליכוד.

לדבריו, "הטקטיקות של הלובי הישראלי יורדות לשפל הקלון והעדר ההגינות והן כוללות רצח אופי, ציטוטים מגמתיים, עיוות זדוני של הרקורד שלי, פברוק של שקרים והתעלמות מוחלטת מהאמת. מטרת הלובי הזה היא לשלוט בתהליך גיבוש המדיניות באמצעות שימוש בכוח של מעין וטו על מינויים של אנשים שחולקים על ההשקפה המקובלת עליהם".

אבל לא רק המינויים, גם האנשים אותם בחר לכבד אובמה מעלים תהייה. כך למשל, את מדלית החירות הראשונה שלו העניק אובמה לבישוף דזמונד טוטו, כומר אפרו אמריקאי בעל דעות אנטי ישראליות על גבול האנטישמיות. טוטו קרא לישראל לסלוח לנאצים, טען כי את "הקנס" על תחושות המערב כלפי ישראל "משלמים הערבים והפלסטינים", ולקינוח השווה את ישראל למשטר האפרטהייד, תוך שהוא טוען כי בשני המקרים מדובר ב"חברה שמבוססת על אפליה וגזענות".

את המדליה השנייה העניק אובמה למרי רובינסון, נשיאת אירלנד לשעבר. רובינסון עמדה בראש ועידת דרבן בדרום אפריקה, בו נטען כי ישראל היא מדינת אפרטהייד, מבצעת רצח עם ועוד שלל טענות בעלות ניחוח אנטישמי מובהק. בנוסף, רובינסון נחשבת לאחת מהמובילות בארגון החרם על ישראל ה-BDS.

מלבד זאת, אובמה מחזיק בקשרים עם הכומר האנטישמי ג'רמיה רייט ועם הכומר אל שרפטון, ממציתי המאבק הבין גזעי בארה"ב ומי שעומד מאחורי המהומות בשכונת קראון הייטס. מהומות שגרמו למותו של בחור הישיבה יענקל רוזנבלום, לפציעתם של יהודים רבים ולבזיזת חנויות בבעלות יהודית, וכל זה בשל מותו של נער אפרו-אמריקאי מפגיעת רכב בשיירתו של הרבי מחב"ד.

לאור רשימת המינויים והכיבודים המפוקפקת, לא פלא שעיקר ההתקפות על מינויו של אובמה באו מהצד הליברלי של המפה הפוליטית, כנראה לא שמעו שם על המושג, "טול קורה מבין עיניך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture