מבוכה לטראמפ: ביהמ"ש לערעורים דחה פה אחד את העתירה בענין המהגרים

בפעם השלישית סופג נשיא ארה"ב מבוכה לא פשוטה, כאשר גם הרכב השופטים הנוכחי בביהמ"ש לערעורים מחליט שלא להכשיר את הצו הנשיאותי • טראמפ: "ביטחון המולדת מונח על הכף - נעתור לביהמ"ש העליון"

מבוכה נוספת ספג בלילה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שהרכב השופטים בבית המשפט לערעורים בסאן-פרנססיקו החליט לדחות פה אחד את הערעור שהגיש נגד החלטת בית המשפט הפדרלי לדחות את הצו הנשיאותי האוסר על כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות.

עם דחיית הערעור הודיע משרד המשפטים האמריקני, כי "נבחנים כל האפשרויות" במסגרת החוק.

במקביל הגיב הנשיא לפסיקה והגדיר זאת כהחלטה פוליטית תוך שהוא מהבהיר כי בכוונתו כעת לפנות לערעור בביהמ"ש העליון – "ביטחון המולדת מונח על הכף", אמר.

במהלך הדיון ביקש משרד המשפטים להציג בפני השופטים שני טיעונים מרכזיים לפיהם יש לדחות את העתירה.

הטיעון הראשון היה, כי היה זה ממשל אובמה שכבר הכריז על אותן 7 מדינות כבעייתיות מבחינה ביטחונית, כך שהטענה כי מדובר בחוק גזעני ומפלה על רקע דתי, משולל יסוד מעיקרו.

בנוסף טען נציג הממשל, כי שיתוף הפעולה הביטחוני של ארה"ב עם אותן מדינות מוגבלת ביחס למדינות אחרות, כך שמטבע הדברים הממשל אינו יכול לוודא ולסמוך על אותם מדינות שיפעלו להצרת צעדיהם של הטרוריסטים בשטחם המהווים איום על שלום ארה"ב והעולם.

יצוין, כי מבחינת החוקה, הרי שבפני הנשיא ניצבים כעת שלוש אפשרויות שיאפשרו לו להתקדם עם החוק.

1.הוצאתצו נשיאותי חדש, בניסוח מעודן ומאופק יותר, כאשר הצו נכנס לתוקף באופן מיידי.

2.להגיש ערעור בפני ערכאה נוספת, שלישית במספר והפעם בפני בית המשפט העליון, כאשר לנשיא מתוקף היותו מוגדר כמפקד העליון, מעניקה לו החוקה אופציה נוספת.

3.להעביר חוק ברוח הצו בקונגרס ובסנאט.

רשת CNN דיווחה כי זמן קצר לאחר ההחלטה לדחות את ערעור הנשיא, קיבלו שני שופטים איומים על חייהם, כאשר בעקבות כך הוצמדה אבטחה לשופטים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא לא מתייאש הבחור הזה!
כל הכבוד…

קנאת סופרים תרבה חכמה
המלצה לחכים ללמוד מטרמף לפני שהשמאל והתיקשורת יתפרו להם תיקים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו