הנשיא הטוב ביותר: לאיזה מקום הגיע ברק אובמה?

מספר היסטוריונים אמריקאים ערכו את דירוג הנשיא הטוב ביותר בכל הזמנים • את הרשימה פותח אברהם לינקולן, וסוגר ג'יימס ביוקנן • הנשיא הקודם, ברק אובמה, הגיע למקום ה-12 מתוך רשימת 43 הנשיאים שהיו לארה"ב • באיזה מדד קיבל אובמה ציון נכשל?

הישראלים אולי לא אהבו את נשיאה היוצא של ארצות הברית, ברק אובמה, אך נראה כי בארה"ב, לפחות ההיסטוריונים אהבו אותו. רשת C-SPAN פרסמה בסוף השבוע כמנהגה בעשורים האחרונים סקר מעודכן שבו דירגו היסטוריונים את נשיאי ארה"ב מהטוב ביותר לגרוע ביותר.

לפי ההיסטוריונים הנשיא היוצא, ברק אובמה, ניצב במקום ה-12 מ-43. פירוש הדבר שהוא היה בעיניהם הנשיא הטוב ביותר מאז רונלד רייגן. ההיסטוריונים התבקשו לתת לנשיאים ציון בכמה תחומים. אובמה קיבל ציון גבוה על חתירתו להשיג צדק לכול (מקום שלישי בקטגוריה זו) ועל היותו סמכות מוסרית (מקום שביעי). הוא הגיע לעשירייה הראשונה גם בקטגוריות "ניהול הכלכלה" ו"אמון הציבור".

לפי אתר הפוליטיקה האמריקנית "פוליטיקו" הציון הגרוע ביותר שלו היה בכל הקשור ליחסים בין הנשיא לקונגרס. הפרשנים חלוקים בדעותיהם בשאלה אם העובדה שהסקר נערך זמן קצר לאחר סיום כהונתו של אובמה סייעה לו להשתלב במקום גבוה שכזה – או שהיא דווקא פגעה בו, וסקר מאוחר יותר היה יכול להניב לו תוצאה טובה יותר.

בשלושת המקומות הראשונים ברשימה לא חל שינוי: אברהם לינקולן נחשב לנשיא הטוב בהיסטוריה, ואחריו מדורגים ג'ורג' וושינגטון ופרנקלין ד' רוזוולט. גם רונלד רייגן וג'ון קנדי בעשירייה הפותחת. ביל קלינטון במקום ה-15, ג'ורג' בוש האב במקום ה-20 וג'ורג' בוש הבן – שהוביל את ארה"ב לשתי מלחמות – במקום ה-33. הנשיא הגרוע בהיסטוריה הוא ג'יימס ביוקנן, שכיהן ממש לפני פרוץ מלחמת האזרחים האמריקנית. הוא נחשב לנשיא גרוע במיוחד משום שלא הצליח לפשר בין תומכי העבדות למתנגדיה ולמנוע את מלחמת האזרחים.

הדירוג המלא:
1. אברהם לינקולן
2. ג'ורג' וושינגטון
3. פרנקלין ד' רוזוולט
4. תאודור רוזוולט
5. דווייט אייזנהאואר
6. הארי טרומן
7. תומס ג'פרסון
8. ג'ון פ' קנדי
9. רונלד רייגן
10. לינדון ג'ונסון
11. וודרו וילסון
12. ברק אובמה
13. ג'יימס מונרו
14. ג'יימס פולק
15. ביל קלינטון
16. ויליאם מקינלי
17. ג'יימס מדיסון
18. אנדרו ג'קסון
19. ג'ון אדמס
20. ג'ורג' בוש האב
21. ג'ון קווינסי אדמס
22. יוליסס סימפסון גרנט
23. גרובר קליבלנד
24. ויליאם טאפט
25. ג'רלד פורד
26. ג'ימי קרטר
27. קלווין קולידג'
28. ריצ'רד ניקסון
29. ג'יימס גרפילד
30. בנג'מין הריסון
31. זאכרי טיילור
32. רתרפורד הייז
33. ג'ורג' בוש הבן
34. מרטין ואן ביורן
35. צ'סטר ארתור
36. הרברט הובר
37. מילרד פילמור
38. ויליאם הריסון
39. ג'ון טיילר
40. וורן הרדינג
41. פרנקלין פירס
42. אנדרו ג'ונסון
43. ג'יימס ביוקנן

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עבור העם היהודי, הנשיא הטוב ביותר זה היה הארי טרומן (מס' 6 ברשימה) "שימש רק שלוש שנים וזמן קצר הזה עשה 2 דברים הכי טובים (לעינינו) לבטחון עם ישראל
היה חקלאי פשוט עד גיל 55 שאז נכנס לפוליטיקה כסגן נשיא של פרנקלין רוזוולט שקיבל דום לב פתאומי והאיש הזה ללא שום נסיון קודם בשום משרד ממשלתי נתמנה לנשיא המעצמה הגדולה בשנת 1944
1. שמיד שלח את צבא ארה"ב להתערב במלחמה"ע באירופה להציל את מה שנשאר, וכן שתוך כדאי שם את כל כובד משקלו להוציא לפועל במהירות 2 פצצת אטום שזרק על הירושימה ובזה נגמר מלחמת העולם השניה
2. הפעיל את כל קשריו עם כל המדינות החברים באו"מ כדי להביא לדיון הקמת מדינה יהודית וכן לא שקט עד שעבר לאישור ובימיו הכריז מדינת ישראל.
אחר כך סיים את כהונתו ויצא מפוליטיקה….

אם ברק אובמה הגיע למקום ה12 אז דאעש הגיע למקום ה1 בטור הארגון הכי אהוב

אני תומך גדול של דעע,ש הם ברוך השם רוצחים כל יום כמה מאות ערבים יהיה להם הרבה הצלחה

אומרים שהארי טרומן (זה שהכניס את צבא ארה"ב לאירופה והפסיק את מלחמת העולם השניה על ידי הפצצות אטום על יפן, והכריז על מדינה לישראל) היה יהודי

טעות חמורה
טרומן שימש 7 שנים (בשתי קדנציות )

יש לציין שרוזוולט ימ"ש נמצא במקום יותר גבוה מאובמבה.

בכתביו של הארי טרומן יש הערות גזעניות ומלאות בסופלרטיבים נגד היהודים. עזרתו לעם ישראל היא אכן דבר חשוב, אבל יהודי הוא לא היה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו