סין נגד בעלת בריתה, צפון קוריאה: "הפסיקו את ניסויי הטילים"

בתגובה לשיגור טילים בליסטיים מצפון קוריאה, פרסה ארה"ב סוללה נגד טילים בדרום קוריאה. היום קרא שר החוץ הסיני לפיונגיאנג לעצור את הניסויים במסגרת תוכנית הטילים והגרעין, ובמקביל קרא לארה"ב ולדרום קוריאה להשהות את התרגילים הצבאיים המשותפים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ארה"ב החלה אתמול לפרוס בדרום קוריאה מערכת הגנה מפני טילים, שסין מתנגדת לה בתקיפות בטענה שהיא עלולה לסכן את ביטחונה. המהלך של ארה"ב, שנעשה בשל החשש מההתגרויות הצבאיות המתרבות של צפון קוריאה, גרר תגובה נזעמת של סין שהטילה סנקציות כלכליות על דרום קוריאה.

ההחלטה להציב בדרום קוריאה את המערכת, המכונה בראשי תיבות Thaad, התקבלה אחרי שפיונגניאנג שיגרה השבוע ארבעה טילים בליסטיים, ככל הנראה בתגובה לתמרון ימי משותף של דרום קוריאה וארה"ב. הטילים שוגרו על ידי יחידות המוצבות במקום המאפשר לתקוף בסיסים של ארה"ב ביפן. לדברי גורמים רשמיים בארה"ב, מערכת ההגנה תהיה פעילה בעוד כחודשיים.

//www.jdn.co.il/news/world_news/809857

בשיחות טלפון עם עמיתיו בדרום קוריאה וביפן אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שארצו תעמוד לימין בעלות בריתה באסיה ותנקוט את הצעדים הדרושים להגן עליהן מאיום הטילים הגובר של צפון קוריאה. הצבת המערכת בדרום קוריאה קוממה את סין, החוששת שהיא תאיים על חוסנה הצבאי. הרשויות סגרו עשרות סניפים של חנויות השייכות לקונצרן הדרום־קוריאני לוטֶה. מערכת ההגנה מפני טילים תוצב על אדמה השייכת לחברת הענק.

התקשורת בסין עודדה באחרונה את התושבים להחרים מוצרים וחברות דרום־קוריאניות ובסוף השבוע התקיימו הפגנות מול חנויות השייכות ללוטה. חלק מהמפגינים הניפו שלטים שקראו "החוצה מסין". אחרים קראו לנקוט צעדים מחמירים, כמו ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם סיאול. סוכנויות תיירות סיניות מפסיקות למכור כרטיסים לדרום קוריאה.

הבוקר קרא שר החוץ הסיני וונג יי לצפון קוריאה להפסיק לבצע ניסויים במסגרת תוכנית הטילים והגרעין של פיונגיאנג, וכן קרא לארצות הברית ולדרום קוריאה להפסיק לערוך תרגילים צבאיים משותפים – שאותם מגדירה צפון קוריאה כ"הכנה למלחמה". שלשום שיגרה צפון קוריאה ארבעה טילים בליסטיים כתגובה לאותם תרגילים צבאיים.

בוידאו: ניסוי טילים מצוללת צפון קוריאנית

וונג ציין כי ניסויי הטילים והתמרונים הצבאיים מביאים למתיחות רבה בחצי האי הקוריאני כמו "שתי רכבות מאיצות שנוסעות אחת לעבר השנייה". "הצעתה של סין, כצעד ראשוני, היא שצפון קוריאה תשהה את הפעילות הגרעינית שלה, ושארה"ב ודרום קוריאה גם כן ישהו את התרגילים הצבאיים המשותפים שלהן", אמר וונג.

במסגרת מסיבת עיתונאים שנתית שכינס בשולי כינוס המפלגה הקומוניסטית בפרלמנט בבייג'ינג הוסיף שר החוץ הסיני כי "ההשהיה ההדדית" תאפשר לכל הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן. "החזקת נשק גרעיני לא יביא לביטחון, שימוש בכוח צבאי לא יהיה פתרון", חידד שר החוץ הסיני. "ישנה עדיין אפשרות להמשיך את השיחות, עדיין ישנה תקווה לשלום".

סין היא בעלת בריתה החשובה ביותר של צפון קוריאה המבודדת, אך הזעם בבייג'ינג על פיונגיאנג הלך וגבר בתקופה האחרונה על רקע ניסויי הגרעין והטילים. בעקבות זאת, החליטה סין בחודש שעבר להפסיק לחלוטין את ייבוא הפחם מהמדינה וכן אפשרה לאו"ם להטיל סנקציות חמורות יותר על פיונגיאנג. כמו כן דוחה סין את הטענות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי בייג'ינג יכולה לעשות יותר בסוגיה הצפון קוריאנית, וטוענת כי בסופו של דבר מדובר במחלוקת בין וושינגטון לפיונגיאנג.

//www.jdn.co.il/news/world_news/809714

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture