המחבל בלונדון: מוסלמי מבריטניה עם עבר אלים

משטרת בריטניה אמרה כי חאלד מסעוד בן ה-52 הוא המחבל שיצא למסע דריסה ורצח שני אזרחים ושוטר לפני שחוסל. מוקדם יותר היום, קיבל ארגון דאעש אחריות לפיגוע אתמול מחוץ לבניין הפרלמנט, שבו נפצעו עשרות בני אדם, שבעה מהם במצב אנוש

משטרת לונדון מסרה אחר הצהריים כי המחבל שביצע אתמול את פיגוע הדריסה ורצח שני אזרחים ושוטר הוא חאלד מסעוד, בריטי בן 52 שמוכר למשטרה. מסעוד נולד בקנט בדרום מזרח אנגליה, ובשנים האחרונות התגורר במרכז אנגליה. למסעוד היה עבר עשיר בהרשעות בעבירות אלימות חמורות.

המחבל מלונדון הורשע בין השאר בגרימת חבלה חמורה, החזקת נשק והפרעה לסדר הציבורי. הרשעתו הראשונה הייתה בנובמבר 1983 והאחרונה בדצמבר 2003, אז הורשע בהחזקת סכין.

בהודעת המשטרה נמסר כי מסעוד לא הורשע בעבר בעבירת טרור. "לא היה מידע קודם על כוונתו לבצע מתקפת טרור", אמרו היום במשטרה, והוסיפו כי מסעוד השתמש בכמה שמות בדויים. אתמול אמרה ראש הממשלה תרזה מיי כי מסעוד נחקר לפני כמה שנים על ידי כוחות הביטחון, אך "נחשב לדמות שולית".

אתמול נהג מסעוד בגשר ווסטמינסטר בלב לונדון, עלה על המדרכה ודרס עשרות הולכי רגל ושוטרים. כשהגיע לכניסה לבניין הפרלמנט יצא מהרכב, דקר שוטר במתחם הפרלמנט ונורה למוות. אמש העריכה המשטרה שהמניע לפיגוע הוא טרור איסלאמי, וכי המחבל הושפע ממתקפות טרור בעולם. המשטרה הוסיפה כי הוא נהג ברכב שכור של חברה מברמינגהם.

המחבל נולד בבריטניה ונחקר בעבר; צפו בתיעוד רגעי הדריסה

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) קיבל היום אחריות להתקפה, בה נהרגו שלושה בני אדם. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות אעמאק של הארגון הקיצוני הופיע הנוסח הרגיל של הג'יהאדיסטים במקרים אלו: "חייל של המדינה האיסלאמית הוציא לפועל את ההתקפה. הוא נענה לקריאה לתקוף אזרחים של מדינות הקואליציה".

מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות בממלכה כי המשטרה הבריטית עצרה שמונה בני אדם בשש פשיטות בעקבות הפיגוע. על פי ההודעה, המשטרה ערכה חיפושים בשש כתובות שונות – בעיר בירמינגהם ובחלקים נוספים של הממלכה המאוחדת. עוד נאמר כי המחבל פעל לבדו בהתקפה וכי כרגע אין מידע על איום נוסף הנשקף לציבור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו