פוטין נפגש עם רוחאני: "איראן שותפה יציבה ואמינה"

בפתח הפגישה אמר נשיא איראן: "מטרתנו הסופית היא השגת שלום ויציבות באזור. שיתוף הפעולה בינינו לא מכוון נגד מדינות אחרות". שר החוץ האיראני הבטיח לרוסיה שתוכל להשתמש בבסיסים איראנים לתקיפות בסוריה. פוטין: "איראן - פרטנר יציב ונאמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח היום בקרמלין את נשיא איראן חסן רוחאני, והבהיר לו כי הוא מאמין שאיראן היא "שכנה טובה ושותפה יציבה ואמינה".

בסוכנות הידיעות TASS נכתב כי פוטין אמר לרוחאני כי "לרוסיה ולאיראן יש שנים רבות, אולי מאות, של שיתוף פעולה דו-צדדי. אנחנו שומרים על יחסים דיפלומטים כבר יותר מ-500 שנים". פוטין ציין שהוא מאמין שמוסקבה וטהרן ישתפו פעולה ביעילות בכל התחומים, והוסיף שהדבר כולל את הבעיות המשמעותיות בזירה הבינלאומית.

בפתח הפגישה אמר נשיא איראן חסן רוחאני: "יש לנו ניסיון רב במאבק בטרור, טרור בינלאומי ומאבק בנגע הסמים. מטרתנו הסופית היא השגת שלום ויציבות באזור. שיתוף הפעולה בינינו לא מכוון נגד מדינות אחרות". יצויין כי זהו ביקורו הרשמי הראשון של רוחאני במוסקבה.

פוטין אמר בפתח הפגישה: "את איראן ואת רוסיה קושרים שנים ארוכות שלא נאמר מאות שנים של שיתוף פעולה. איראן היא שכנתנו הטובה ופרטנר יציב ונאמן". הוא הוסיף כי "מספיק לומר שבשנה שעברה היקף הסחר בינינו עלה ב-70 אחוזים. זו תופעה ייחודית בתנאי הכלכלה הנוכחיים וזה הושג רבות בזכותך אדוני הנשיא ובזכות ממשלתך".

במשלחת האיראנית של רוחאני נמצא גם שר החוץ שלו, מוחמד ג'וואד זריף. השר אמר לרויטרס כי רוסיה יכולה להשתמש בבסיסים של הצבא האיראני כדי לבצע תקיפות אוויריות נגד ג'יהאדיסטים בסוריה – במידת הצורך. "כל מקרה לגופו", הבהיר זריף.

מטוסי הקרב הרוסיים המריאו מבסיס באיראן כדי לתקוף מטרות ג'יהאדיסטיות בסוריה בקיץ שעבר, הפעם הראשונה שבה השתמש צבא זר בבסיס איראני מאז מלחמת העולם השנייה. המהלך עורר ביקורת חריפה בפרלמנט האיראני. "לרוסיה אין בסיס צבאי באיראן. יש לנו יחסים טובים", אמר זריף. גם לאיראן יש את האינטרסים שלה בברית עם רוסיה, בין השאר עסקת טילי ה-S-300.

"דף חדש ביחסים בין רוסיה ואיראן"; ישראל צריכה לדאוג?

בתוך כך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר היום: "איראן היא בת ברית שלנו, זו מדינה שותפה שלנו". לדברי פסקוב מטרת בואו של נשיא איראן לבירה הרוסית היא: "חיזוק ומינוף הקשרים בין שתי המדינות שנמשכים מזה כ-500 שנה. לאחרונה היחסים שלנו מתפתחים בכל הנוגע לקשרי מסחר וכלכלה ויש גם שיתוף פעולה בתחום הביטחון והדבר מסייע בפתרון בעיות בינלאומיות ואזוריות בוערות".

אתמול נפגש רוחאני עם ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב. בתחילת הפגישה התייחס רוחאני למטרות ביקורו ואמר: "אני מקווה שבמהלך הביקור הזה נהיה עדים לנקודת מפנה ביחסי שתי המדינות. אני מאוד שמח על כך שיחסי רוסיה-איראן לא מסתכמים בנקודה בודדת אחת, אלא במגוון רחב של תחומים כמו פוליטיקה, כלכלה, תרבות ובעניינים אזורים וגם בכאלו הנוגעים ליחסים בינלאומיים. אני מקווה שהפעילות המשותפת שלנו בזירה הבינלאומית תתרום לשלום ויציבות הן ברמה הבינלאומית והן במזרח התיכון".

ראש ממשלת רוסיה מדבדב אמר מצידו: "הייתי רוצה להביע תקווה שהביקור שלך כאן יהיה מועיל ביותר. כעת התבססו בין שתי האומות שלנו יחסים מתקדמים של ידידות וחום. אני מקווה שביקורך יעמיק עוד יותר יחסים אלו. אני משוכנע שהגעתך לכאן תפתח דף חדש בשיתוף הפעולה שבין רוסיה לאיראן".

בתוך כך, הפרשן הפוליטי של אתר "קומרסנט", אחד המשמעותיים ברוסיה, פרסם היום טור שעוסק בנושא הביקור שבו התייחס למערכת היחסים המקבילה שמנסה הקרמלין לנהל עם איראן וישראל. בהקשר זה כתב הפרשן דמיטרי דריזה: "בשנים האחרונות רוסיה ביססה קשרים טובים למדי עם ישראל. ישראל לא תומכת בסנקציות (המערביות על רוסיה) ושומרת על ניטראליות בסוגית קרים. במקביל רוסיה מנהלת יחסים של שיתוף פעולה עם האויב הגדול שלה.

"מה מוסקבה צריכה לעשות?", המשיך דריזה, "לא ברור. לתמוך באחד הצדדים זה בלתי אפשרי, וגם השכנת שלום ביניהם לא עומדת על הפרק. כל זה נראה כמו דרך ללא מוצא. לא סביר שהביקור של חסן רוחאני ישנה משהו בהקשר זה. כל מה שנותר הוא להסתפק ברווח הכלכלי".

מוקדם יותר היום פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי רוחאני ינסה לשכנע את פוטין להימנע מלסייע לישראל בפעולותיה נגד איראן או לחלוק עמו "מידע מודיעיני רגיש" שיוכל לפגוע בעמדתה של איראן בסוריה – כך הסביר מקסים סוצ'קוב, עורך באתר החדשות האזורי "אלמוניטור" היושב במוסקבה. "יש חשש גדול בטהרן שמוסקבה תשתמש בה כקלף מיקוח כדי להשיג יחסים טובים יותר עם וושינגטון", הוסיף. "זו סוגיה שבה רוחאני עשוי להזדקק למעט אמון, אם לא לערובות מוצקות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום לרשעים רע להם ורע לעולם

גם את הארי ואת הדב הכה עבדך, דברי דוד מלך ישראל
אומר המדרש שהיו אלה 3 אריות דב ובנו
הכנו את בריטניה ופוצצנו אותם במלון המלך דוד המלך 3 אריות
עכשיו הגיע תורו של הדב ובנו
רוסיה ואיראן
כן יאבדו כל אויביך ה'
ונזכה להגאל הרחמים מיד אמן

גם את הארי ואת הדב הכה עבדך, דברי דוד מלך ישראל
אומר המדרש שהיו אלה 3 אריות דב ובנו
הכנו את בריטניה ופוצצנו אותם במלון המלך דוד הסמל של בריטניה הוא להפליא 3 אריות
עכשיו הגיע תורו של הדב ובנו
רוסיה ואיראן
כן יאבדו כל אויביך ה'
ונזכה להגאל הרחמים מיד אמן

רואים כבר לאן מועדות פניה של רוסיה-יחסים עם איראן,גירוש רב…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture