מלך ירדן מאשים: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"

את הדברים אמר בוועידת הפסגה של הליגה הערבית, והוסיף כי "לא יהיה שלום ללא שתי מדינות". אבו מאזן הודיע כי לא יציג יוזמת שלום חדשה, והתעקש להבהיר: "יש מוכנות להסכם שיכלול את סיום הכיבוש". בחודש הבא ייפגש אבו מאזן עם טראמפ בוושינגטון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עבדאללה מלך ירדן אמר כי לא יושג שלום במזרח התיכון ללא הקמת מדינה פלסטינית במסגרת פתרון שתי המדינות, שלדבריו תהיה הבסיס להסכם שלום נרחב בין ישראל למדינות ערב. את הדברים אמר בנאום שנשא בפתיחת פסגת הליגה הערבית לחופי ים המלח.

"לא יהיה שלום ללא פתרון צודק וכולל של הבעיה הפלסטינית, באמצעות שתי מדינות", אמר. "לא נאפשר חלוקה של 'אל אקצא'", המשיך מנהיג ירדן. "נשמור על אחיזתנו במקום ונעקוב אחרי מה שקורה". לגבי הבנייה בהתנחלויות, תקף עבדאללה את המשך הבנייה הישראלית בשטחים, שלטענתו מאיימת על השלום. "ישראל ממשיכה להרחיב את ההתנחלויות והדבר פוגע בסבירות להגיע להסכם".

הדברים מגיעים על רקע הצהרתו המפתיעה של הנשיא טראמפ במהלך ביקורות של ראש הממשלה נתניהו בוושיגנטון בחודש שעבר, כשאמר כי לא פתרון הסכסוך לא בהכרח יגיע דרך שתי מדינות. "מדינה אחת, שתי מדינות – מה שהצדדים יסכימו", אמר אז טראמפ. לפני תחילת הפסגה, נועד יו"ר הרשות הפלסטינית עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ודן עמו בדרכים לחידוש המשא ומתן.

בתוך כך, העיתון הפלסטיני אל-קודס דיווח כי ארה"ב מנסה להשפיע על מסקנות הפסגה, כדי ליצור אווירה נינוחה יותר לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. לפי הדיווח, מצרים, שמנהלת קשרים עם נציגו של דונלד טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, מוכנה לתווך בין ישראל לפלסטינים, בתהליך שלא יהיה כפוף לפתרון שתי המדינות. זאת, על אף שתוכן הדיווח מנוגד להצהרות הפומביות של מצרים בנדון.

עוד צוין בעיתון כי שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, שוחח עם גרינבלט על "שיחות ישירות" בין ישראל לפלסטינים, ולא על "שיחות בהתאם לפתרון שתי המדינות". נאמר כי השיחה, שהתקיימה אתמול, נועדה להפעיל לחץ על המצרים למתן את ההצהרות של מדינות ערב בתום הועידה, ולהוביל להצהרה על "פתיחה במשא ומתן כדי להגיע לפתרון המקובל על שני הצדדים". נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן, צפויים להיפגש עם הנשיא האמריקאי בימים הקרובים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן אמר כי ההנהגה הפלסטינית לא תציג תכנית או יוזמת שלום חדשה בוועידת הפסגה של הליגה הערבית שתיפתח הבוקר, וכי יוזמת השלום הערבית היא היחידה שעומדת על הפרק. זאת, לאחר שמזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל־ר'ית, טען כי הפלסטינים צפויים להניח על השולחן הצעה מדינית חדשה.

בראיון לעיתון הירדני אלע'ד אמר כי הפסגה תדגיש את מחויבות מדינות ערב ליוזמת השלום שאושרה בפסגת ביירות ב-2002. לדבריו, התנאי המוקדם ליישום היוזמה הוא סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית וביטול החוק להפקעת אדמות של פלסטינים, לצד הקריאה למדינות העולם לא להקים שגרירויות ונציגויות בינלאומית בירושלים במצב הנוכחי.

אבו מאזן הוסיף כי ביקורו בארה"ב יתקיים בחודש הבא, ומשלחת פלסטינית תגיע לפני כן לוושינגטון להכין את הביקור: "אנחנו מוכנים ורוצים לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי להשיג שלום צודק ובר קיימא על פי עקרונות הקהילה הבינלאומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ג'וק עלוב. בע"ה בקרוב כף רגלו של משיח בן דוד תדרוך עליו ותמחץ אותו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture