טראמפ מתכנן לקצץ סיוע מכל העולם, חוץ מהפלסטינים

לפני פגישת טראמפ עם אבו מאזן, נחשף: מסמכים פנימיים שפורסמו בארה"ב חושפים כי טראמפ מתכוון לקצץ בסיוע החוץ למדינות העולם, אך להגדיל את הסיוע לפלסטינים בגדה ובעזה ב-5%. הסנאט צפוי להתנגד

מסמכים פנימיים של מחלקת המדינה האמריקאית מראים כי ממשל טראמפ מתכנן קיצוץ חד בסיוע של ארה"ב למדינות העולם, אבל דווקא להעלות בכ-5% את סיוע החוץ שמקבלים הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה.

המסמכים, שפורסמו באתר ״פוריין פוליסי״, מהווים הצעת תקציב בלבד. כדי להפוך למדיניות בפועל נדרש אישור של הסנאט, שבו צפויה התנגדות עזה לקיצוץ הסיוע העולמי, מצד דמוקרטים ורפובליקאים כאחד.

על פי הצעת התקציב הנוכחית, ממשל טראמפ יקצץ בשנה הקרובה את הסיוע לרוב מדינות אפריקה, אסיה והמזרח התיכון, כולל בעלות ברית חשובות של ארה"ב כגון מצרים וירדן.

השתיים יספגו לפי התוכנית קיצוץ קשה בסיוע החוץ, אך לא צפוי קיצוץ בסיוע הצבאי שהן מקבלות, שמגיע מתקציב משרד ההגנה. שלוש המדינות היחידות במזרח התיכון שתקציב סיוע החוץ שלהן אמור לגדול לפי הצעת התקציב של טראמפ הן סוריה, לוב ועיראק.

לעומת זאת, תקציב סיוע החוץ המופנה לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה צפוי לגדול, ובשנה התקציבית הקרובה לטפס ל-215 מיליון דולרים, לאחר שבשנה הקודמת הוא עמד על כ-205 מיליון דולרים.

במסמכים אין כל התייחסות לישראל, שתקציב הסיוע הביטחוני שהיא מקבלת מגיע ממשרד ההגנה. ממשל טראמפ הבהיר כבר בחודש שעבר שקיצוצים תקציביים לא ישפיעו על הסכם הסיוע שנחתם בין ישראל לממשל אובמה בשנה שעברה, וייכנס לתוקף ב-2018.

ההצעה להגדיל את סיוע החוץ לפלסטינים מגיעה על רקע התבטאויותיו החוזרות ונשנות של טראמפ בדבר רצונו להשיג את ״הדיל האולטימטיבי״ – הסכם שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. טראמפ צפוי לארח בשבוע הבא בבית הלבן את יו"ר הרש"פ ולדון עמו בדרכים לחדש את תהליך השלום בין הצדדים.

פסיכיאטרים בארה"ב: "טראמפ מראה סימנים של מחלה נפשית שאופיינה אצל היטלר"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו