כוננות שיא בבריטניה: חשש המחבל ממנצ'סטר הרכיב עוד פצצות

בפשיטה משטרתית בביתו של סלמן עבדי, נמצאו כמויות אדירות של חומרים לייצור פצצות, כעת ישנו חשש שפצצות נוספות נמצאות בידי שותפיו, שמתכננים עוד מתקפת טרור • המחבל המתאבד, שרצח 22 בני אדם, עבר הכשרה אצל דאעש בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חשש ממתקפה טרור חדשה: משטרת מנצ'סטר, שחוקרת את הפיגוע בו נרצחו 22 בני אדם ביום שני האחרון, חוששת ששותפיו של המחבל עשויים להוציא לפועל מתקפת טרור נוספת. על פי החשד, המחבל שביצע את הפיגוע, סלמן עבדי, בנה עוד פצצה בטרם יצא למשימת ההתאבדות במנצ'סטר ארנה, שכעת נמצאת בידי חבריו.

הטלגרף הבריטי מדווח היום (שישי) כי בפשיטה שנערכה בביתו של עבדי נמצאו חומרי נפץ, מה שמעיד שעסק ביצירת מטעני חבלה נוספים. במקום אותרו כמויות אדירות של חומרים לייצור פצצות. בפשיטות הבוקר אף נעצר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע. מקורות ביטחוניים מאמינים כי עבדי הרכיב את הפצצה ששימשה אותו בפיגוע בארנה בעצמו, לאחר שלמד כיצד להרכיב מטעני חבלה בלוב. בתוך כך, כמויות הענק של חומר נפץ שנמצאו בביתו מובילים את החוקרים לחשוב שבנה יותר מפצצה אחת, שייתכן שהתגלגלה לידי ג'יהאדיסטים שנמצאים בבריטניה.

אתמול מסר גורם במטה הלובי למאבק בטרור כי סלמן עבדי, המחבל שרצח 22 בני אדם במנצ'סטר, התקשר לאמו בלוב בשעות שלפני פיגוע ההתאבדות וביקש ממנה: "תסלחי לי". הגורם, אחמד בין סאלם, סיפר שהאם סמיה טבאל זומנה לחקירה אחרי מתקפת הטרור. היא סיפרה לחוקרים שבנה בן ה-22, בריטי ממוצא לובי, עזב את לוב לבריטניה רק ארבעה ימים לפני הפיגוע.

אחרי הפיגוע נעצר רמדאן, אביו של סלמן, ואחיו הישאם. "הוא חף מפשע", אמר רמדאן על בנו. בין סאלם אמר כי לפי העדות של הישאם נראה שסלמן פעל לבדו, ולא היה חלק מרשת טרור כפי שמעריכים במשטרת בריטניה. "אני בטוח שאמא ואבא שלו היו מזועזעים ממה שהוא עשה", אמר חבר של המשפחה לתקשורת הבריטית.

ג'ומאונה עבדי, אחותו של המחבל המתאבד, אמרה שאחיה ביצע את הפיגוע משום שרצה לנקום על הרג ילדים בסוריה על ידי המערב. בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" אמרה האחות בת ה-18 שסלמן היה "אדיב" ו"אוהב" ושהיא הופתעה שהוא ביצע מעשה כה מחריד. "אני חושבת שהוא ראה את הילדים – ילדים מוסלמים – מתים בכל מקום ורצה נקמה. הוא ראה את הפצצות שארה"ב מפילה על ילדים בסוריה והוא רצה לנקום", אמרה.

שר הפנים הצרפתי ז'ראר קולומב אמר כי המחבל המתאבד ממנצ'סטר ביקר כנראה בסוריה. גורם אמריקני אמר הערב לרשת CNN כי מחקירת הפיגוע עולה הערכה שעבדי עבר הכשרה מאנשי דאעש בביקור בסוריה בחודשים שקדמו לפיגוע. דאעש לקח אחריות על פיגוע ההתאבדות, המתקפה הקשה ביותר בבריטניה משנת 2005.

אתמול אף הודיע מפקד המשטרה במנצ'סטר שהרשויות מבצעות חיפושים בבתים באזור לאחר כמה מעצרים "משמעותיים". מפקד המשטרה אמר כי "במהלך החיפושים מצאנו פריטים שחשובים מאוד לחקירה". עד כה נעצרו בבריטניה שמונה גברים בחשד למעורבות במתקפת הטרור, ולפי החוקרים ייתכן שחשודים נוספים מסתובבים חופשיים.

אחרי פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר, תגברו בבריטניה את האבטחה והעלו את מספר השוטרים והחיילים החמושים ברחובות. היום נרשם צעד נוסף כשמחלקת התחבורה של המשטרה הודיעה כי מעתה יסיירו שוטרים חמושים ברכבות ברחבי בריטניה, עקב החשש מפיגועים. שוטרים חמושים כבר מסיירים ברכבות התחתיות בלונדון מחודש דצמבר, אך הצעד שעליו הוכרז היום מרחיב את הכוננות הביטחונית לכלל שירותי הרכבות בבריטניה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture