החרם על קטאר: איראן שלחה 5 מטוסים עם מזון למדינה המבודדת

החרם על קטאר החל לתת את אותותיו ובעלת בריתה של האמירות המבודדת, שיגרה 5 מטוסים עמוסים כל אחד ב-90 טונות של מזון. קטאר מוחרמת בשל תמיכתה בארגוני הטרור, אך ממשיכה בשלה: "חמאס תנועת התנגדות לגיטימית", אמר הלילה שר החוץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איראן שלחה היום (א') לקטאר חמישה מטוסים עם 90 טונות של מזון על כל אחד מהם, זאת במטרה לסייע לה עם המשבר שבו היא שרויה בעקבות החרם שהטילו עליה בשבוע שעבר מדינות ערב בשל תמיכתה בטרור. מטוס שישי עם מזון צפוי להמריא בהמשך היום.

סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות פרסמו הלילה הודעה מתואמת שבה הודיעו כי הן מתכוונות להתחשב במקרים הומניטריים שנוצרו כתוצאה מניתוק היחסים עם קטאר. מדובר בעיקר במשפחות שכוללות בני משפחה גם מקטאר וגם מאותן מדינות שנפגעו מהמשבר.

גורמים במשרד החוץ הטורקי מסרו לרויטרס כי מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון שוחח עם מקבילו הטורקי מבלוט קאווסגולו בנוגע למצב בסוריה וגם למשבר המפרץ. לטענת הגורמים, השיחה התקיימה לבקשתו של טילרסון, שקרא בסוף השבוע להרגעת הרוחות ולהקלה בחרם על קטאר.

בתקשורת הערבית דווח כי המועצה הקטארית הלאומית לזכויות אדם קיבלה תלונה מאזרח קטארי שביקש להיכנס לסעודיה כדי לבקר במכה, אך סורב. עלי בן סמייח א-מארי, ראש המועצה, אמר כי מדובר בהפרה בוטה של זכויות דת.

ברשת אל-ג'זירה הקטארית דווח כי המועצה מתכוונת לפעול משפטית נגד סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין, שמובילות את החרם, בעקבות קבלת מאות תלונות מצד אזרחים, שלטענתם מושפעים לרעה בשל המהלך שנקטו מדינות המפרץ. "המדינות פועלות באופן של עונש קולקטיבי ומבצעות פשע בינלאומי", אמר ראש המועצה.

בצל החרם של מדינות ערב כלפי קטאר על תמיכתה בטרור, שר החוץ הקטארי, מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, אמר אתמול בראיון שהעניק לערוץ הרוסי RT במסגרת ביקורו במוסקבה כי עבור מדינות ערב, חמאס היא תנועת התנגדות לגיטימית. עם זאת, אמר אל ת'אני כי חמאס לא תונהג יותר מקטאר ובעצם אישר שאנשי הארגון כבר אינם נמצאים במדינת המפרץ. "ההנהגה כעת בפלסטין", אמר.

אל-ת'אני אמר כי קטאר לא תומכת בחמאס אלא בעם הפלסטיני. "התמיכה שלנו בעם הפלסטיני ברורה. אנחנו משתפים פעולה עם הרשות הפלסטינית הרשמית. הנוכחות של חמאס בקטאר לא אומרת שיש תמיכה לחמאס בקטאר. הנוכחות של חמאס הוא בבחינת ייצוג פוליטי של תנועת חמאס. כעת הנהגת התנועה בפלסטין, אבל קטאר אחראית מטעם שותפיה הבינלאומיים לפעול למען הפיוס הפנים-פלסטיני. אנחנו פועלים בעניין הזה בכל השקיפות. כולם יודעים את זה. יש בכירים מחמאס ויש בכירים מתנועת פתח. הם שני המרכיבים המרכזיים של מוקדי השלטון בפלסטין".

שר החוץ הקטארי מתח ביקורת על מדינות ערב שעכשיו מאשימות את קטאר בתמיכה בתנועה: "אם הם חושבים שחמאס תנועת טרור, מה עומד מאחורי אי-הכללתה ברשימת ארגוני הטרור של מועצת שיתוף עפולה של מדינות המפרץ ושל המדינות המדוברות", תהה אל-ת'אני.

בחמאס הודו לשר החוץ הקטארי על הצהרתו, שלפיה חמאס היא "תנועת התנגדות לגיטימית". בהודעה שפרסם דובר הארגון, פאוזי ברהום, נמסר כי הצהרה זו משקפת את הערכים והעקרונות האמיתיים של קטאר כלפי העם הפלסטיני וההתנגדות הלגיטימית שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture