הפגנות ענק ברוסיה; מנהיג האופוזיציה נעצר בפתח ביתו

גורמי אופוזיציה ארגנו שורת הפגנות במחאה על השחיתות במדינה בערים מרכזיות, במוסקבה משתתפים כאלף בני אדם בהפגנה בלתי מאושרת מול הקרמלין. אלכסיי נבלני, עמד לצאת להפגנה ונעצר בפתח ביתו על ידי המשטרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו (שני) בהפגנות בערי רוסיה במהלך החג הלאומי "יום רוסיה" במחאה על השחיתות של משטר הנשיא ולדימיר פוטין. לפי כמה דיווחים כ-400 מפגינים נעצרו בהפגנה המרכזית שנערכת סמוך לקרמלין במוסקבה, שבה משתתפים אלפי בני אדם והמשטרה מנסה לפזר אותם. את ההפגנה, שאינה מאושרת, ארגן מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני – אשר נעצר היום בפתח ביתו.

בצהריים דיווחה סוכנות רויטרס כי המפגינים הגיעו לאזור ההפגנה במוסקבה אך נבלמו על ידי מחסומים משטרתיים. לפי הדיווח, המפגינים רוססו בגז פלפל. לא ברור מי ריסס את הגז, אך עדי ראייה אמרו כי השוטרים במקום חבשו מסכות גז. בסנט פטרבורג נעצרו עשרות בני אדם, כך לפי עדים במקום.

אשתו של נבלני צייצה בצהריים מחשבון הטוויטר שלו שבעלה נעצר בפתח ביתם בדרכו להפגנה במוסקבה. "הוא ביקש ממני למסור לכם שהתוכניות (להפגנה) לא השתנו", צייצה. דוברת מטעם מנהיג האופוזיציה מסרה זמן קצר לאחר מכן כי החשמל למשרדו ושידור חי באינטרנט מהמשרד נקטע ללא הסבר גם כן.

הרשויות במוסקבה אישרו תחילה את קיום ההפגנות בחג הלאומי "יום רוסיה", החל היום, באזור מרוחק ממרכז העיר. אתמול הודיע נבלני שהוא מחליף על דעת עצמו את המיקום לרחוב טברסקיה המרכזי, הסמוך לקרמלין. הוא נימק את החלטתו בכך שהמשטר הפעיל לחץ רב על חברות כדי שיסרבו לספק למפגינים ציוד וידיאו והגברה – צעד שמטרתו, לדבריו, להשפיל אותם. משרד התובע הכללי הודיע אתמול בתגובה כי קיום ההפגנה שם יהיה בלתי חוקי, ושהמשטרה תיאלץ במקרה כזה לנקוט "בכל האמצעים הדרושים" כדי למנוע הפרות סדר.

נבלני קרא לקיים הפגנות מחאה נגד השחיתות השלטונית ביום שבו מציינים את יום רוסיה, החג הלאומי של הפדרציה הרוסית. ההערכות המוקדמות היו שהרשויות יבצעו גל מעצרים גדול של מפגינים, בהם מנהיג האופוזיציה. לאחר שינוי המיקום של הפגנת האופוזיציה הזהירה המשטרה המקומית ש"כל פעולה פרובוקטיבית מצד המפגינים תיחשב לאיום על הסדר הציבורי ותדוכא במהירות".

גורם ביטחוני במוסקבה, ולדימיר צ'רניקוב, אמר לתחנת הרדיו "אקו מוסקבי" שהמשטרה לא תתערב בהפגנה כל זמן שהמפגינים לא יישאו כרזות ויצעקו סיסמאות. בהפגנה דומה שנערכה ב-26 במרס נעצרו יותר מאלף מפגינים. אנשיו של נבלני מקווים לשחזר את הצלחת הפגנות הענק שנערכו ברחבי המדינה בחודש מרס בהשתתפות אלפי רוסים. היו אלה ההפגנות הגדולות ביותר מאז דיכוי הפגנות המחאה ב-2012, אז נעצרו יותר מאלף בני אדם.

סיכוייו של נבלני בן ה-41 לזכות בהתמודדות מול פוטין קלושים ביותר, בהנחה שהקרמלין יתיר לו להתמודד, אך הוא מקווה שזעם על השחיתות של משטר פוטין תגביר את המתמיכה בו. סרטון שפרסם ובו האשים את ראש הממשלה והנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב, בעל בריתו של פוטין, בכך שהוא חי ברמת חיים הגבוהה בהרבה ממשכורתו זכה ל-22 מיליון צפיות. מדבדב קרא לו בתגובה "שרלטן".

"אני רוצה שינוי", כתב נבלני בבלוג שלו בשבוע שעבר. "אני רוצה לחיות במדינה דמוקרטית מודרנית ואני רוצה שכספי המיסים שלנו יופנו לכבישים, בתי ספר ובתי חולים, לא לרכישת יאכטות, ארמונות וכרמים". למרות סיכוייו הקלושים במרוץ לנשיאות, נבלני מקווה שהזעם הציבורי בשל השחיתות הציבורית יביא לחיזוק התמיכה בו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture