עלה ל-12 מספר ההרוגים בלונדון: "ילדים הושלכו מהחלונות"

12 אנשים נספו וכ-74 נפגעו בשריפת ענק במגדל בלונדון, שפרצה בקומה השנייה וטיפסה במעלה המבנה בן 27 הקומות. מאות כבאים נאבקו באש המשתוללת. "זה נראה כמו הפיגוע במגדלי התאומים", סיפרו עדיי ראייה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לפחות 12 בני אדם נספו וכ-74 נפגעו בשריפת ענק שהשתוללה היום (רביעי) במגדל מגורים במרכז לונדון. עוד מספר רב של אנשים לכודים במבנה בן 27 הקומות וסיבת הדליקה עדיין לא ידועה. כ-200 כבאים נאבקו בלהבות שאיימו להביא לקריסת המבנה אך הרשויות הודיעו כי בשלב זה הוא יציב.

השריפה החלה בקומה השנייה בבניין וטיפסה עד לקומות העליונות. יותר מ-20 אמבולנסים הגיעו לזירה על מנת להעניק סיוע רפואי לנפגעים ופינו אותם לחמישה בתי חולים שונים בבירת בריטניה. ראשת הממשלה תרזה מיי תכנס דיון חירום בהמשך היום ומסרה כי היא "עצובה מאוד" מהאסון.

תימרות של עשן שחור ואפור נראו בשמי לונדון, שעות לאחר פרוץ האש במגדל שבו חיים כמאה בני אדם. "בכל 29 השנים שבהן אני כבאי, מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר מפקד נציבות הכבאות של לונדון דני קוטון. "אני מאוד עצוב לאשר כי יש קורבנות". הדיירים נמלטו דרך מסדרונות אפופי עשן במתחם המגורים, אחרי שהתעוררו מהריח. חלקם סיפרו כי לא הייתה אזעקה. עדי ראיה סיפרו כי הם ראו דיירים לכודים צועקים בנואשות לעזרה מהקומות הגבוהות יותר בבניין, כשהלהבות אחזו וטיפסו במבנה בן 130 הדירות.

בינתיים, העדויות הקשות מתחילות לזרום היישר מהממלכה הבריטית: אחת הנשים שהצליחה לברוח מדירתה בקומה ה-21 עם ששת ילדיה, נחרדה לגלות עם הגיעה לקרקע כי רק ארבעה מילדיה נמצאים עמה. "היא שבורה", סיפר אחד השכנים. אישה נוספת שהביטה על הבניין הבוער מהקרקע סיפרה כי "אישה זרקה את בנה מהחלון. היא צעקה 'התינוק שלי, אני צריכה לצאת, אני צריכה להציל אותו'. אני חושבת שהוא בסדר, אולי שבר כמה עצמות – לא יכולנו לעשות כלום".

מייקל פרמסיוואן, דייר בקומה השביעית של הבניין, הצליח לברוח. "אבדתי הכל", סיפר. "הרגע הנוראי ביותר הוא הרגע בו הבנתי שהכל בוער. בערך ב-1:30 עמדתי להרדם כשהרחתי משהו – קמתי והבטתי מסביב כדי לראות אם יש בעיה בחשמל, וכשהצצתי מבעד לדלת ראיתי עשן ואנשים רצים. לא הייתה אזעקה, הספרינקלרים לא פעלו וגם גלאי העשן בדירה לא עבדו", הוסיף.

"שוטר העיר אותנו", נזכר דייר נוסף בשם ג'סטין בל. "הוא היה מאוד קשוח ואמר: 'לכו עכשיו!'. זה היה נורא, כולם היו מאוד מבולבלים ועצבניים. למה זה קרה?". שכן המתגורר מול הבניין שעלה בלהבות, פול ליטלג'ון, הוסיף כי "ראיתי אנשים שמתגלשים על סדינים שקשרו וניסו לרדת מהקומה התשיעית. ראיתי חלונות שמתפוצצים, גם מקרר בוער שנפל".

הרשויות בלונדון ממשיכות לנסות ולברר מה גרם לשריפת הענק במגדל המגורים "גרפלד" בבירה הבריטית. שירותי הכיבוי הודיעו בצער כי "מספר בני אדם" נהרגו, כאשר מניין הקורבנות צפוי לעלות. נמשכות הסריקות אחר לכודים אפשריים בבניין, כאשר לפחות 50 בני אדם פונו עד כה מהבניין. הלהבות כובו ברובן, אך עשן כבד מיתמר בשמי לונדון ורבים נפגעו משאיפת העשן.

ראש העיר סאדיק חאן, אמר כי "מדובר באירוע גדול" וכי "יש שאלות קשות שעליהן צריך לענות". מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין אמר כי הוא "נחרד" לראות את מה שקרה וכי "לבו עם הנפגעים". "אנחנו מתמודדים עם אש רצינית שהתפשטה ברחבי הבניין", אמר דובר שירותי הכבאות בלונדון. "הצוותים עושים כמיטב יכולתם כדי להשתלט על השריפה הזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture