טראמפ על ההדלפות נגדו: "ציד המכשפות הגדול בהיסטוריה"

בתגובה לדיווח כי התובע המיוחד רוברט מולר חוקר חשד לשיבוש הליכי חקירה מצד הנשיא, כתב טראמפ: "המציאו עימות מזויף בסיפור על רוסיה, מצאו אפס הוכחות, אז עכשיו הם הולכים על שיבוש הליכי חקירה בנוגע לסיפור המזויף. יפה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בצהריים (יום ה') לדיווחים בתקשורת האמריקנית כי רוברט מולר, התובע המיוחד שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, חקר גורמי מודיעין בשאלה אם טראמפ שיבש הליכי חקירה בנושא הרוסי.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הם המציאו עימות מזויף בסיפור על רוסיה, מצאו אפס הוכחות, אז עכשיו הם הולכים על שיבוש הליכי חקירה בנוגע לסיפור המזויף. יפה". הנשיא האמריקני הוסיף: "אתם עדים לציד המכשפות היחיד הגדול בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקנית – שמובילים כמה אנשים רעים ומעורערים מאוד".

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס, שוב, להאשמות על התערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ואמר כי בעדותו בקונגרס "ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי לא סיפק עדויות להאשמות אלה". בשיחה מתוקשרת עם אזרחים רוסים הוסיף פוטין כי הדלפת השיחות עם טראמפ לתקשורת על ידי קומי "מוזרה מאוד" וציין כי רוסיה תשמח לקיים דיאלוג קונסטרוקטיבי עם הבית הלבן.

על פי הדיווח בוושינגטון פוסט מוקדם יותר, התובע המיוחד רוברט מולר זימן לראיונות שלושה בכירי ממשל בהווה ובעבר, במטרה לבדוק האם טראמפ אכן ניסה לשבש את החקירה. בין המזומנים, ראש שירותי המודיעין דן קוטס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי מייקל רוג'רס וסגן ראש הסוכנות בעבר ריצ'רד לדג'ט. מדובר באינדיקציה נוספת לכך שטראמפ עצמו חשוד בפרשה.

לפי הדיווח, החקירה בחשד לשיבוש חקירה החלה ימים ספורים לאחר פיטוריו של ג'יימס קומי מתפקידו כראש ה-FBI ב-9 במאי, וכעת לוקח מולר את החקירה לידיו. העובדה כי מולר החליט לזמן לעדות שני בכירים בסדר הגודל הזה, מראה כי החוקר המיוחד מתייחס לדבריו של קומי כי טראמפ ניסה להנחות אותו להפסיק את החקירה בנוגע ליועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין בכובד ראש.

העדויות של רוג'רס וקואטס, לצד גורמי ממשל נוספים בעבור ובהווה שעשויים להיות מזומנים לתת עדות, אמורות לשפוך אור על הטענות לפיהן טראמפ ניסה לבקש גם מהם להתערב בחקירה, בצורה דומה לזו שביקש מקומי, על פי טענתו של האחרון. בחודשים האחרונים דווח כי טראמפ שאל את קואטס אם הוא יוכל להתערב מול קומי כדי שייסוג מההתמקדות שלו בחקירה של מייקל פלין. מאוחר יותר, כשנשאל על כך, אמר קואטס כי "לא חש שום לחץ" בנושא, אולם לא הכחיש באופן חד משמעי את עצם הפניה.

דיווח אחר הצביע על כך שבסוף חודש במרץ, טראמפ התקשר לרוג'רס ולקואטס וביקש מהם בנפרד לפרסם הצהרה לפיה לא קיימת שום ראייה לתיאום בין בכירים בקמפיין הבחירות שלו ובין בכירים רוסים – אולם השניים סירבו לכך. מולר ינסה להבין מעדותם של השניים אם הדיווחים נכונים, ואם אכן טראמפ ביקש מהם להתערב בחקירה המתנהלת בנוגע להתערבות של רוסיה בבחירות.

התובע המיוחד חוקר: דונלד טראמפ שיבש חקירה?

שלשום העיד התובע הכללי האמריקני ג'ף סשנס בפני ועדת המודיעין של הסנאט, והכחיש כל קשר בין הקמפיין לרוסיה. "אני רוצה להיות מאוד ברור: מעולם לא נפגשתי או הייתה לי איזושהי שיחה עם איזשהו גורם רוסי או גורם זר אחר בנוגע לאיזושהי התערבות באיזשהו קמפיין בארה"ב", אמר בפתח דבריו. "זאת ועוד: לא ידוע לי על שיחות כאלה שנערכו על ידי כל אדם הקשור לקמפיין של טראמפ".

"כתובע כללי, יש לי את האחריות לאכוף את החוקים של המדינה הזו, להגן עליה מפני אויביה וליישם את עקרונות הצדק – וזאת אני עושה כל יום יחד עם כל הצוות במשרד המשפטים", המשיך. "המתקפות השקריות הללו, הרמיזות, ההדלפות – כל אלה לא ירתיעו אותי. למעשה, הם רק חיזקו את נחישותי למלא את חובתי להפחית את הפשע ולחזק את גורמי אכיפת החוק גם ברמות הנמוכות יותר".

סשנס הודה כי ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי סיפר לו על אחת מפגישותיו עם הנשיא טראמפ, שלטענתו הסבו לו חוסר נעימות. "הוא לא אמר לי מה היה תוכן השיחה, אבל הוא סיפר לי שהוא מודאג מכך שהפרוטוקול לגבי תקשורת בין ה-FBI והבית הלבן לא ימולא. הסכמתי איתו שמדובר בנושא שחשוב להקפיד עליו, למרות שאת זה לא ציין בעדות שלו", אמר.

מוקדם יותר השבוע דווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל לפטר את רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה לחקור את פרשת היחסים בין מטה טראמפ לרוסיה, כך אמר חברו הקרוב של הנשיא בראיון לרשת PBS. הדברים נאמרו בתום פגישה שקיים החבר, מנכ"ל "ניוז-מקס מדיה" כריסטופר רודי, בבית הלבן בתחילת השבוע ועל רקע אמירות שתקפו את אמינותו של מולר.

"הנשיא שוקל, אולי, לפטר את מולר. הוא בוחן את האפשרות. אני חושב שזה מאוד ברור על רקע מה שאמר אחד מעורכי דינו בטלוויזיה לאחרונה", אמר רודי בראיון שזה לסיקור נרחב ברשתות הטלוויזיה האחרות בארה"ב. "באופן אישי אני חושב שזו תהיה טעות משמעותית, למרות שאני לא חושב שיש הצדקה למינוי של תובע מיוחד בתיק הזה".

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי "מר רודי מעולם לא דיבר עם הנשיא על הנושא". ספייסר אישר כי רודי היה אמש בבית הלבן, אך אמר כי לא נפגש עם הנשיא. "הוא מדבר בשם עצמו", הוסיף. גם סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, סירבה לאשר את הדברים ואמרה כי "רודי מדבר בשם עצמו בלבד". עם זאת, בכירים בבית הלבן הדגישו כי רודי לא נפגש עם הנשיא כשביקר בבית הלבן בפעם האחרונה.

פתאום התקשורת העלימה את ג'יימס קומי / שלום פרוינד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture