סטודנט אמריקאי שוחרר מצפון קוריאה בתרדמת, ומת

סטונדט אמריקאי, שישב בכלא הצפון קוריאני במשך 15 חודשים, שוחרר בשבוע האחרון והושב לביתו כשהוא בתרדמת. הלילה הודיעו הוריו על מותו. טראמפ: "המשטר בצפון קוריאה אכזר" • מלחמת גרסאות: מה גרם למותו של אוטו ורמבייר?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משפחתו של אוטו ורמבייר, הסטודנט האמריקני ששוחרר בשבוע שעבר מהכלא הצפון קוריאני וחזר לארצות הברית כשהוא שרוי בתרדמת, הודיעה אתמול (יום ב') כי הוא הלך לעולמו. בימים האחרונים הביעו הוריו אופטימיות באשר לעתיד והבטיחו להישאר לצדו – אבל אמש אפסו התקוות. בארה"ב עדיין מנסים להבין כיצד בכלל שקע בתרדמת. עד לאחרונה כלל לא ידעה משפחתו על מצבו.

"בצער רב אנו נאלצים לדווח כי בננו, אוטו וורמבייר, השלים את מסעו הביתה", נכתב בהצהרה שמסרו הוריו. "כשהוא מוקף במשפחתו האוהבת, אוטו מת היום בשעה 14:20 (שעון ארה"ב). ברגע כזה קל להתמקד בכל מה שאבדנו – זמן שלא נבלה עם צעיר חם, מעניין ומבריק, שלסקרנות והתאווה שלו לחיים לא היו גבולות. אבל אנו בוחרים להתמקד בזמן שכן ניתן לנו עם האדם המדהים הזה".

"אפשר לראות מתועפות הרגש בקהילות בהן הוא נגע – וויומינג, אוהיו ואוניברסיטת וירג'יניה, אם נמנה שתיים מהן – שהאהבה לאוטו הגיעה לא רק ממשפחתו הקרובה", נכתב עוד. המשפחה הוסיפה תודות לצוות הרפואי שטיפל בבנה. "למרבה הצער, היחס הנוראי שהוא קיבל בידי הצפון-קוריאניים הבטיח שזו התוצאה היחידה שיכולה הייתה להיות", האשימו.

"כשאוטו שב לסינסינטי ב-13 ביוני, הוא לא יכול היה לדבר, לראות או להגיב", המשיכו. "היה נראה שהוא חש שלא בנוח. למרות שלא שמענו עוד את קולו, תוך יום ניתן היה הבחין בשינוי על פניו – הוא היה בבית, ואנחנו מאמינים שהוא הרגיש זאת". המשפחה סיכמה את ההודעה בתודות לכל מי שהתעניין במצב בנם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי וורמבייר עמד מול תנאים קשים בכלא, וכינה המשטר הצפוני קוריאני "אכזר". "ארצות הברית מתאבלת על הקורבן האחרון של המשטר שלא מכבד כל חוק או הגינות אנושית בסיסית", כתב טראמפ.

וורמבייר שוחרר מהשבי אחרי 15 חודשים בשבוע שעבר. הוא הוטס לארצות הברית כשהוא בתרדמת ומיד אושפז בבית החולים. קוריאה הצפונית טענה כי שחררה את וורמבייר בשל "סיבות הומניטריות". אלא שב"ניו יורק טיימס" דווח מפי בכיר אמריקני כי וושינגטון קיבלה מידע שלפיו וורמבייר הוכה כמה פעמים במהלך מעצרו. הוריו דחו את טענות המשטר למחלתו ואמרו: "קוריאה הצפונית מונהגת בידי משטר מתועב. הם ברוטלים וטרוריסטים. אנחנו לא מאמינים לאף מילה שהם אומרים".

וורמבייר, סטודנט לכלכלה, הגיע לביקור בקוריאה הצפונית עם קבוצת תיירים. הוא נעצר ב-2 בינואר אשתקד וחודש לאחר מכן הופיע במסיבת עיתונאים שבה הודה כי גנב שלט תעמולה כ"פרס" עבור ארצות הברית. הוא אמר, ככל הנראה בלחץ השלטונות, כי "מטרתו הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של העם הקוריאני". אחרי משפט קצר ב-16 במרץ באותה שנה, הוא נשלח ל-15 שנות מאסר בשל "פשעים נגד המדינה".

במשפט הבזק שנערך לו בצפון קוריאה בשנה שעברה התנצל אוטו ורמבייר שוב ושוב על כך שניסה לגנוב שלט תעמולה צפון קוריאני מהמלון שבו שהה בפיונגיאנג, וביקש – בתחילה ברוגע, אחר כך בהשתנקות, לבסוף בדמעות – להתאחד עם משפחתו. פקידי המשטר הצפון קוריאני שישבו מולו בשולחנות ארוכים צפו בו באדישות. המצלמות צילמו ועיתונאים רשמו לעצמם הערות.

להוריו של הצעיר, פרד וסינדי, נאמר כי הוא שקע בתרדמת זמן קצר אחרי המשפט שבו נגזרו עליו ב-16 במרס אשתקד 15 שנות מאסר ועבודה בפרך. אם חייו היו נמשכים כפי שתכנן הוא היה אמור ללמוד כעת באוניברסיטת וירג'יניה, אבל החלטה אחת שינתה את הכול. הוא רצה לנסוע לסין, ושמע על סוכנות נסיעות סינית המארגנת טיולים לצפון קוריאה. הוריו לא התנגדו להחלטתו לנסוע לשם.

מחלקת המדינה האמריקנית מזהירה אמריקנים שלא לנסוע לצפון קוריאה. כמעט כל האמריקנים שנסעו בכל זאת למדינה המסוגרת חזרו משם בלי בעיה מיוחדת, אבל בצפון קוריאה תיירים עלולים להיתפס לפתע באישומים מוזרים ולהישלח לכלא לשנים ארוכות בגין מה שנראה להם כמו הפרות קלות בלבד של החוק. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית פרסמה אחרי מעצרו של ורמבייר סרטון וידאו קשה לפענוח, שבו לטענתה נראה ורמבייר גונב שלט תעמולה של המשטר מקיר במלון שבו שהה.

בארה"ב יש המותחים ביקורת על אמריקנים שכדי לספק את יצר ההרפתקנות שלהם נוסעים למדינות לא ידידותיות ומסתכנים בהפיכתם לבני ערובה. בשנת 2014 נעצר בדרום קוריאה האזרח האמריקני ג'פרי פוול כששכח בטעות ספר תנ"ך במועדון. הוא שוחרר אחרי שישה חודשים. בשובו סיפר כי במשך רוב הזמן הוחזק בבידוד, אבל לא ספג התעללות פיזית. הוא ואמריקנים אחרים ששוחררו מהכלא בצפון קוריאה סיפרו כי הונחו "להתוודות" על מעשיהם לפני המצלמות.

מה קרה לוורמבייר אחרי שנשפט? אולי לעולם לא נדע. הוריו דוחים את טענת צפון קוריאה שהוא לקה בהרעלת בוטולין חריפה הפוגעת במערכת העצבים המרכזית – מחלה שנגרמת מרעלן נדיר. הם אינם מקבלים את הטענה ששקע בתרדמת אחרי שלקח כדורי שינה.

רופאיו בסינסינטי לא מצאו שום עדות לבוטוליזם, אבל הם אמרו כי לא מצאו גם סימנים לשברים כלשהם שירמזו שהוא הוכה וכך הגיע למצבו הנוכחי. לדבריהם מצבו מתאים למצבים הנגרמים מאי אספקת חמצן למוח. רופאים אמריקנים אמרו כי קיבלו מעט רישומים רפואיים צפון קוריאניים, אבל הם אינם יכולים להגיע למסקנה בנוגע לסיבה למצבו או לטיפול שהוא קיבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ!!! תכריז מלחמה על צפון קוריאה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture