כמו קמפ-דיוויד: טראמפ שוקל לכנס פסגה עם מנהיגי מדינות ערב

בבית הלבן בוחנים אפשרות לכנס את מנהיגי המדינות המוסלמיות, בעלות הברית של ארה"ב, כדי לפתור את המשבר האחרון במפרץ הפרסי. המתכונת המוצעת דומה לשיחות השלום בין ישראל למצרים. "הנשיא מעוניין לחדש את קריאתו למדינות להילחם בקיצוניות האסלאמית"

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שוקל לערוך פסגה בסגנון קמפ-דייויד כדי לטפל במשבר המפרץ וכדי לחדש את קריאתו למדינות המוסלמיות להתמודד עם "המשבר של הקיצוניות האסלאמית". כך מדווחת רשת "פוקס ניוז".

הפסגה תתקיים בעקבות החלטת סעודיה, מצרים וחמש מדינות מוסלמיות נוספות שניתקו את היחסים הדיפלומטיים עם קטאר. בהחלטתן הן האשימו את קטאר במימון ארגוני טרור כמו דאעש, חמאס והאחים המוסלמים וכי הם משתפים פעולה עם איראן באזור.

לפי הדיווח, בבית הלבן שוקלים כמה אפשרויות להתערבות במשבר, בין היתר נשקלת האפשרות לערוך פסגה רחבה שתהיה דומה למודל השיחות בקמפ דייויד בשנת 1978, שהובילו לחתימת הסכם שלום בין ישראל למצרים. "זה רגע של קמפ דייויד. לא ראינו דבר כזה כבר 40 שנה, והנשיא רוצה ללכת בעניין עד הסוף", אמר בכיר בבית הלבן.

לפי הדיווח, לועידה צפויות להיות מוזמנות מצרים, ערב הסעודית וחמש מדינות מוסלמיות נוספות שהפסיקו את יחסיהן הדיפלומטיים עם קטר. המעצמות באזור המפרץ האשימו את קטר במימון גורמי טרור כמו דאע"ש, חמאס ותנועת האחים המוסלמים. בנוסף, קטר הואשמה כי בשיתוף פעולה עם אירן בהפצת אי יציבות באזור.

הבכיר הוסיף כי הנשיא מעוניין בשינוי התנהגותי, "ולא רק של קטאר". הוא הוסיף: "הנשיא רוצה להביא את כל שחקני המפתח לוושינגטון. הם צריכים להתכחש לארגונים כמו האחים המוסלמים כדי לתרום ליציבות המזרח התיכון. זה לא רק על זה שגופים קטאריים מממנים את האלחים המוסלמים, אלא דרישה להתנערות כוללת מתמיכה בקיצוניות".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להעברת השגרירות לירושלים צריכה להיות קואליציית מדינות המערב ומדינות נוספות וכולם ביחד יעברו לירושלים כך שביום אחד עשרות מדינות יעברו והתגובה בעולם הערבי תהיה מינורית .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו