מפיק ב-CNN: רוב הדיווחים על טראמפ הם שטויות בשביל רייטינג

תעשיית הפייק ניוז נחשפת: "אין לנו כלום אבל ממשיכים לחפור", אמר בכיר ברשת התקשורת האמריקאית בהתייחסות לדיווחים הרבים על חקירת טראמפ בנושא רוסיה. במקביל, שלושה עובדים ברשת התפטרו לאחר שהתברר כי דיווח שלהם בנושא התברר כשקרי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלושה עיתונאים של רשת CNN האמריקאית התפטרו מתפקידם עקב מעורבותם בכתבה נגד הנשיא דונלד טראמפ שהוסרה מהאתר. הרשת קיבלה את ההתפטרות. הכתבה עסקה בחקירה שמתקיימת לכאורה בסנאט בנוגע לפגישה שנערכה לפני השבעת טראמפ כנשיא, בין מקורבו לבין יושב ראש של קרן השקעות רוסית.

הכתבה פורסמה באתר CNN ביום חמישי האחרון, אך יום לאחר מכן הוסרה ממנו. הרשת אף פרסמה הודעת התנצלות בפני אנתוני סקרמוצ'י, חבר צוות המעבר של טראמפ שדווח כאילו השתתף בפגישה. כותב הכתבה, תומאס פרנק, היה בין המתפטרים, לפי בכיר ברשת שביקש לדבר בעילום שם. עוד איבדו את משרתם אריק ליכטבלאו, עוזר עורך בדסק האתר בוושינגטון, וראש מחלקת התחקירים, לקס האריס.

בתוך כך, בסרטון שפורסם על ידי החוקר העצמאי ג'יימס אוקיף שמפעיל את אתר "Project Veritas", נראה אחד מהמפיקים הבכירים ברשת הטלוויזיה בשם ג'ון בוניפילד כאשר הוא מודה שב-CNN דוחפים ללא הרף סיפורים על הקשרים בין טראמפ לרוסיה, על אף שבמרבית הפעמים לא נמצאת להם הוכחה ממשית.

באחד הקטעים בסרטון אשר צולם במצלמה נסתרת נשאל בוניפילד מדוע ברשת CNN מדווחים כל הזמן על סיפורים הקשורים לטראמפ ורוסיה, והוא עונה כי הם עושים זאת בשביל הרייטינג ומתגאה בנתוני הרייטינג האדירים של הרשת. כאשר הכתב מתעקש ושואל אותו האם הוא חושב שכל הסיפורים עם רוסיה הם שטויות אומר בוניפילד: "זה בעיקר שטויות כרגע. אין לנו ממש הוכחה לכלום. אני מרגיש שאין להם (ראשי CNN) כלום אבל הם ממשיכים לחפור".

לאחר שהודה בהפצת סיפורים ללא הוכחה, בוניפילד אף מצדיק את מתקפתו של הנשיא טראמפ נגד התקשורת ואומר: "אני חושב שהנשיא צודק שהוא אומר שמנהלים נגדו ציד מכשפות, שאין להם שום הוכחה אמיתית". בהמשך הוא מספר על ישיבה שנערכה ב-CNN בהשתתפות בכירי הרשת ומתאר כיצד המנכ"ל דורש מהעובדים לעזוב את העסיוק בנושאים חשובים אחרים ולהתמקד בטראמפ ורוסיה.

הסערה סביב פרסומים שגויים ב-CNN התעוררה מחדש לאחר שהרשת הסירה ידיעה שפורסמה בשבוע שעבר בה נטען כי ועדת המודיעין של הסנאט חוקרת העברה של כספים מרוסיה לקרן השקעות בה היה חבר אדם מהצוות של טראמפ. גורם מתוך הרשת אמר כי זאת הייתה "טעות קשה מאוד ואנשים ישלמו על זה. נשיא הרשת מעורב בבדיקה באופן אישי".

בעקבות כך נשלחה הודעה לכל עובדי הרשת בה כתב אחד העורכים הבכירים כי כל סיפור העוסק ברוסיה חייב לעבור את אישור בכירי הרשת וביניהם סגן נשיא CNN, ג'ייסון פרקס. על פי ההודעה, הכללים החדשים חלים על כל פרסום בכל ערוצי הרשת, כתבות וידאו, מאמרי מערכת ופרסומים במדיה החברתית. בנוסף לכך דווח כי שלושה מכתבי הרשת התפטרו בעקבות הפרסום השגוי. טראמפ עצמו צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא מכנה שוב את CNN – אשר סירבה לפני כחודשיים לשדר פרסומת שלו – כרשת של "פייק ניוז".

במאמר שפורסם בזמנו בכתב העת פדרליסט, היוצא לאור בארה"ב, הביאו מספר כללים כיצד לזהות פייק ניוז בתקשורת בכל הנוגע לסיקור הנשיא טראמפ. בין היתר נכתב שם: אין לסמוך על מקורות אנונימיים. אם דמוקרטיה מתה בחושך, גם אנונימיות אינה בדיוק שקופה או אחראית. אם המקור להדלפה אינו מוכן להיחשף בשמו, עמדו על המשמר. שימו לב אם הכתבים מאפיינים היטב את מניעיו של המדליף האלמוני. לכל מדליף יש מוטיבציה. האם נראה שיש לעיתון מושג כיצד המוטיבציה של המדליף משפיעה על מהימנות המידע המודלף?

טראמפ צדק? נהלים חדשים ב-CNN לדיווחים על רוסיה וטראמפ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture