צילום: משרד ההגנה האמריקאי

מתיחות עולמית: שני מפציצים אמריקניים טסו מעל קוריאה

חיל האוויר האמריקני מסר כי שני מטוסי קרב מדגם B-1 חלפו בשמי חצי האי בתגובה ישירה לניסוי שערכה פיונגיאנג בטיל בליסטי בין-יבשתי שמסוגל להגיע לשטח ארה"ב. הלילה תקף טראמפ את סין כי אינה עושה מספיק כדי לרסן את התנהגותה של צפון קוריאה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שני מפציצים אמריקניים מסוג B1 טסו הבוקר (ראשון) מעל חצי האי הקוריאני בתגובה לניסוי שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי של צפון קוריאה (ICBM), כך הודיע חיל האוויר בארה"ב. מדובר בתגובה לא שגרתית, שכן היא חמורה יותר מפעולות עליהן הורה ממשל טראמפ בתגובה לאירועים קודמים, אך היא לא תקדימית ולאחרונה אף התבצע אימון של מטוסים זהים בחצי האי.

שני המפציצים המריאו מבסיס חיל האוויר בגואם לעבר המרחב האווירי של יפן, שם הצטרפו אליהם שני מטוסים יפניים. לאחר מכן הם המשיכו לטוס מעל חצי האי הקוריאני, ושני מטוסים קוריאנים טסו עמם. המפציצים טסו טיסה נמוכה מעל הבסיס האווירי אוסאן שבקוריאה הדרומית בטרם חזרו לגואם.

הניסוי שערכה קוריאה הצפונית בטיל בליסטי הבין-יבשתי הוא השני שערכה המדינה המבודדת בחודש האחרון ואי פעם בכלל בטיל המסוגל להגיע לארצות הברית. לפי הפנטגון, הטיל, שסוגו טרם נודע, עבר מרחק של אלף ק"מ בטרם נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן, 167 ק"מ מהאי הוקאידו.

לפי גורם יפני, הטיל טס במשך 45 דקות והגיע לגובה של יותר מ-3,000 ק"מ.מומחים במערב מעריכים, על סמך נתוני טיסה והערכות של צבאות ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית, כי הטיל עשוי להגיע עד לדנבר ולשיקגו. על פי הדיווחים, הניסוי הנוכחי שביצעה פיונגיאנג הביא לכך שלראשונה כל שטח ארה"ב נמצא בטווח הטילים של המדינה המסוגרת.

"קוריאה הצפונית נותרה האיום הכי הגדול ליציבות האזורית", אמר מפקד כוחות חיל האוויר באוקיינוס השקט, גנרל טרנס ג'יי אושונסי בהודעה. "אם נידרש לכך, נגיב בכוח מהיר, קטלני וגדול בכל זמן ומקום לבחירתנו". ארצות הברית השתמשה בעבר בגיחות של המפציץ B1-B כמפגן כוח בתגובה לשיגורי טילים או ניסויים גרעיניים של קוריאה הצפונית.

ביום שישי פיקח בעצמו מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על שיגור הטיל. הוא אמר כי הניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי "הוא הוכחה לכך שכל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח פגיעה". הוא הוסיף כי הניסוי הוכיח שפיונגיאנג יכולה "לשגר טיל בכל זמן ומקום. זו אזהרה חמורה לארצות הברית". סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי המשטר אישר שהניסוי עבר בהצלחה. "המנהיג היקר קים ג'ונג און הביע סיפוק רב מהניסוי המוצלח ושיבח את מפתחי הטיל", נמסר.

צפו: הניסוי הצפון קוריאני בטיל המגיע לארה"ב

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה את סין על אוזלת ידה לטענתו בריסון קוריאה הצפונית. "אני מאוד מאוכזב מסין", כתב, "מנהיגי העבר הטיפשים שלנו אפשרו להם להרוויח מאות מיליארדים בשנה בסחר, אבל הם לא עושים שום דבר עבורנו עם קוריאה הצפונית, רק מדברים. לא ניתן לזה להמשיך. סין יכולה לפתור את זה בקלות!".

סין, בעלת הברית המרכזית של קוריאה הצפונית, מסרה שלשום בתגובה לשיגור כי היא מתנגדת לו שכן הוא מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם שנועדו לרסן את תוכניות הטילים והגרעין של פיונגיאנג. "יחד עם זאת, סין מקווה כי כל הצדדים יפעלו בזהירות כדי למנוע הסלמת המתיחות", נמסר אתמול ממשרד החוץ של סין.

//www.jdn.co.il/news/world_news/866756

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לכתוב מתחת לסרטון אין קשר בין המצולמים לכתבה!

כוחי ועוצם ידי ותו לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture